۱۱۱۵۲۵۴
۷۲ نظر
۵۴۲۱
۷۲ نظر
۵۴۲۱
پ

ازدواج ابراهیم تاتلیس؛ رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

ازدواج پنجم ابراهیم تاتلیس با یک دختر جوان، موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته. او پس از ترور یک دهه پیش، آشکارا توان سابق را ندارد و اصلا چنین اختلاف سنی شاید کمی عجیب به نظر بیاید، در این مطلب به مزایا و معایب ازدواج با اختلاف سنی بالا پرداخته‌ایم، آن چه که از آن به عنوان «شوگرددی» یاد می‌شود.

برترین‌ها: ازدواج پنجم ابراهیم تاتلیس با یک دختر جوان، موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته. او پس از ترور یک دهه پیش، آشکارا توان سابق را ندارد و اصلا چنین اختلاف سنی شاید کمی عجیب به نظر بیاید، در این مطلب به مزایا و معایب ازدواج با اختلاف سنی بالا پرداخته‌ایم، آن چه که از آن به عنوان «شوگرددی» یاد می‌شود.

ازدواج ابراهیم تاتلیس؛ رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

ابراهیم تاتلیس که سال‌های زیادی است با گلچین کاراکایا زندگی می‌کند، در تازه‌ترین برنامه خود با عنوان İbo Show صحبت‌هایی در مورد ازدواج کرد که شایعاتی را در مورد ازدواج کردنش براه انداخته است. ابرو یاشار بحث در این مورد را با تاتلیس آغاز کرد و گفت: «هیچکس نباید تنها بماند. تنهایی تنها برای خداست. یک وقتی، یک زمانی باید این کار را کرد». ابراهیم تاتلیس در جواب گفت: «من ازدواج کرده ام، رفیق؛ و از این بابت خوشحال نیز هستم».

به بهانه این ازدواج قصد داریم تا در این مطلب راجع به اختلاف سن زیاد در ازدواج و پدیده شوگر ددی و شوگر مامی بیشتر توضیح دهیم، با ما همراه باشید:

این روز‌ها شاید زیاد در مورد شوگر ددی (Sugar daddy) و شوگر مامی (Sugar mummy) شنیده باشید که به معنی مرد مسن و زن مسن پولدار هستند که با پسر و یا دختر کوچکتر از خود وارد رابطه می‌شوند. پسر و دختری که با آن‌ها وارد رابطه می‌شود هم شوگر بیبی نامیده می‌شود.

این روز‌ها رابطه‌های بسیار پیچیده و متنوع شده‌اند و فقط شاید نام‌هایشان متنوع شده است. مثلا یکی از انواع رابطه با جنس مخالف و رل زدن با شوگر ددی است، این نوع رابطه چند سالی است که سر زبان‌ها افتاده است و بعضی از دختران جوان خواستار این چنین رابطه‌ای هستند. پسران جوان هم بیکار ننشسته‌اند و به دنبال رابطه با شوگر مامی می‌باشند.

اختلاف سنی در این نوع رابطه‌ها بیش از ۲۵ سال است. رابطه‌هایی که مشکل بتوان آن‌ها را از رابطه عاطفی نامید و بیشتر در رابطه‌ای مالی و یک راه کسب درآمد می‌باشد.

شوگر ددی و شوگر مامی؛ رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

به گفته یک جامعه‌شناس، شوگر‌ها به معنی پیری‌گزینی یا دوستی دختر و پسران جوان با پیرمرد و پیرزن‌های سن بالا به منظور دستیابی به موقعیت و کسب تجربه است که بیشتر این رابطه‌ها بر پایه هیجان و منفعت شکل می‌گیرد. پدیده شوگر ددی و شوگر مامی، از تاریخچه‌ای ۳۰۰ ساله برخوردار است که برای اولین بار در میان ژاپنی‌ها و در میان رقاصان ژاپنی با سربازان آمریکایی که در آن منطقه می‌جنگیدند؛ شکل گرفت.

ازدواج ابراهیم تاتلیس؛ رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

در حال حاضر پدیده شوگر مامی و شوگر ددی در بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله کانادا، انگلیس، آمریکا، کلمبیا و آمریکای لاتین رواج دارد و مسئله‌ای به روز و جدید است. واقعیت این است که این پدیده اجتماعی روزبه‌روز در حال گسترش است و در کشور‌های پیشرفته برای اینگونه روابط سایت‌های رسمی طراحی شده است و در اینگونه کشور‌ها پدیده‌ای جاافتاده و بروز است، اما بسیار شایع و رایج نیست و در بین اقلیت‌ها و گرو‌های خاصی همچون سلبریتی‌ها و ثروتمندان شایع و رایج است.

این افراد لزوما از سلامت عاطفی برخوردار نیستند و معمولا افرادی روان‌پریش هستند، افرادی که به لحاظ موقعیت مالی و اجتماعی موفق، اما فاقد تعهدات و دلبستگی‌های عاطفی و خانوادگی هستند.

ارتباط با شوگر ددی چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید دختری از لحاظ جذابیت جنسی هیچ کم و کسری نداشته باشد، ولی با مشکل مالی روبرو باشد، ممکن است بخواهد که برای خودش شوگر ددی دست و پا کند. این کار دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ازدواج ابراهیم تاتلیس؛ رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

مزیت‌ها: هدف اصلی این نوع رابطه کسب درآمد می‌باشد. بسته به میزان تعهدات، یک مرد مسن ثروتمند که هدایای گرانبها برای دختران جوان می‌خرد و او را به مسافرت‌های خارجی می‌برد، مزین محسوب می‌شود و برای بعضی از دختران یک رویا است. یکی دیگر از مزایای ارتباط با شوگر ددی کسب تجربه، رشد و تکامل شخصیتی و عاطفی می‌باشد. دختر جوان می‌تواند تجربه‌های زندگی شوگر ددی را از او یاد بگیرد و در رابطه‌های عاطفی بعد موفق‌تر عمل کند. شوگر ددی از لحاظ سنی به اصطلاح سرد و گرم چشیده است، درک بالاتری از خواسته های، تمایلات جنسی و رفتار دختر دارد.

معایب: شوگر ددی به دنبال سکس است و می‌خواهد آن را با پول بخرد در حالی که دختر جوان تمایلات عاطفی دارد. شوگر ددی نمی‌تواند دختر جوان را از لحاظ عاطفی تامین کند و پس از چند وقت ممکن است از این رابطه خسته و نا امید شود، مگر آنکه بخش زیادی از احساسات خود را به دلیل پول نادیده بگیرد. ارتباط با شوگر ددی اگر خارج از حیطه ازدواج باشد یا حتی ازدواجی که مرد حاضر به فرزندآوری نباشد، فرصت مادر شدن را از شوگر بیبی می‌گیرد و ممکن است شوگر بیبی بعد از چند سال دیگر نتواند بچه دار شود و این تجربه را از دست خواهد داد.

مزایای و معایب رابطه با شوگر مامی

ممکن است پیشنهاد آغاز رابطه با شوگر مامی از سوی پسر جوان و یا از طرف زن مسن انجام شود و از هر طرف باشد؛ فرد نمی‌تواند به این کار فقط چشم‌داشت مالی داشته باشد و باید در آغاز کار خوبی‌ها و بدی‌های آن را هم در نظر داشته باشد. در ادامه در مورد مزایا و معایب ارتباط با شوگر مامی توضیح داده‌ایم.

ازدواج ابراهیم تاتلیس؛ رابطه‌ای بر پایه هیجان و منفعت

مزیت‌ها: اولین فایده رابطه با شوگر مامی به جز رسیدن به پول، داشتن همسری قدرتمند است که کمبود‌های عاطفی و شخصیتی پسر را رفع می‌کند. پسری که توانسته اعتماد یک زن عاقل ثروتمند را به سوی خود جلب کند، اعتماد به نفس بالاتری را در خود حس می‌کند. با شوگر مامی مرد جوان یک حامی مالی دارد و زندگی راحتی را در کنار زنی کامل سپری می‌کند تا بدون داشتن دغدغه مالی به بلند پروازی‌های خودشان فکر کنند. این زن می‌تواند به مرد کمک کند تا وارد مجامع عالی شود و راه و روش کسب ثروت را یاد بگیرد.

معایب: پسری که با شوگر مامی وارد رابطه می‌شود، بسته به فرهنگ جامعه، باید نگاه تند اطرافیان، دوستان و خانواده‌اش را تحمل کند. ممکن است برخی ارتباطات خانوادگی، دوستانه و صمیمی حتی کاری را به‌خاطر رابطه با شوگر مامی از دست بدهد. حالت برعکس این مورد نیز دیده شده است؛ برخی دوستان همجنس به علت موقعیت خاصی که شوگر بیبی به آن رسیده است، قصد سوء استفاده از او را دارند و دوستی‌های منفعت‌طلبانه با او برقرار می‌کنند.

معمولا تفاوت سنی در ازدواج بیش از ۱۰ سال به مرور ممکن است باعث تغییر نقش‌ها شود، این تغییر نقش‌ها دو صورت کلی دارد. نقش استاد، شاگردی و نقش والد، فرزندی. همسرانی که از لحاظ سنی بزرگتر هستند و این اختلاف بیش از ده سال است ممکن است به دلیل تجارب بیشتر و رفتار‌های محتاطانه نقش همسری‌شان کمرنگ شود و نقش‌های استادی و والدی جایگزین و پررنگ شود، احتمال بروز این مشکل برای زوجینی که تفاوت سنی کمتری دارند خیلی کم است.

و در آخر می‌توان با اطمینان گفت که انگیزه‌های پنهان پشت هر یک از رفتار‌های بروز داده شده از سوی این افراد، در دوستی با یک شوگر بیبی، ریشه در مشکلات مختلف عاطفی و احساسی آن‌ها داشته و همانطور که بسیاری از صاحب‌نظران و متخصصان معتقدند، دوستی ایجادشده بر اساس وابستگی مالی مانع رسیدن هر یک از دو طرف رابطه به معیار‌ها و ارزش‌های تعیین‌شده از سوی جامعه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدابا ماهم ادمیم تا نمردیم عشق واقعی رو فسمت ما هم بکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوون ایرانی همچین ازدواجی نمیتونه بکنه فقط ایراهیم و پیرمرد نجومی بگیر رانتی چند شغل ایرانی میتونه

      • بدون نام

        جوان ایرانی حق هیچ چیز ندارن


        ما فقط الکی زنده هستیم

      • بدون نام

        به سال نکشیده از هم جدا میشین اینا معنیش عشق نیست زودگذره

      • بدون نام

        من یک شوگر مامی میخوااام.

      • بدون نام

        مردانی که با زن ده سال کوچکتر از خودشون ازدواج می کنند هم در واقع شوگر ددی هستند.توجه بفرمایید

      • بدون نام

        در ایران زن ده سال هم از مرد بزرگتر باشه میگن شوگر مامی...از ایل و قبیله شون(که دختر ده سالگی بچه میاره) در میان بیرون دو تا اصطلاح و ادا یاد می گیرند فکر می کنند مدرن شدند

      • حسام

        ان شاالله اوضاع اقتصادی بهتر بشه تا شما و سایرین به آرزوتون برسید.

      • بدون نام

        11:05
        نمیفهمم چرا باید این اتفاق بيفته؟ عشق عشقه، چه فرقی داره زودگذر باشه عشق همین چیزاست

      • بدون نام

        چرا کامنت من نیست؟ اینکه برای شوگر ددی عکس مرد پیر و زشت رو میذارید و برای شوگر مامی عکس رزن نسبتا جوان و زیبا می ذارید سانسور داره؟ زن رو هنوز نمی تونید خارج از کلیشه های ذهنی تون تعریف کنید

    • بدون نام

      این هیچی براش مهم نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر پول ميخواد پيرمرد نياز جنسي و چقدر پيرمردا بوي پيري ميدن اين دخترا چطور باهاشون رابطه دارن و چندششون نميشه عجيبه در مورد ازدواج پسر جوان با خانم سن بالا هم منفعت ماليه براي پسر و خانم حس اعتماد بنفسش بالا ميره ولي معمولا پسرهابخاطر مشكلات رواني يا نياز به مادر و آرامش مادرانه اينطور ازدواج ميكنن

      • بدون نام

        پیرمرد نیاز جنسی داشت که هزار جور قرص و فلان براش ساخته نمی شد که تقویتش کنه.توهمِ نیاز جنسی دارند چون در مردسالاری مرد فقط با غریزه جنسی شناخته میشه

      • بدون نام

        پیرمردها نیاز جنسی دارند اما توان جنسی ندارند برای همین به قول شما کلی قرص و آمپول براشون ساختند

    • بدون نام

      نوش جونش

      پاسخ ها

      • چخه تر

        پیرمرد رو پاش نمی تونه والیسه

      • بدون نام

        میره زیر گل از جونش در میاد

    • بدون نام

      دو دیدگاه عمدتا مطرح است:
      1-افراد در انتخاب نوع رابطه شان آزاد هستند و نمیشه چیزی را به کسی تحمیل کرد هر کسی صلاح خودش را بهتر می داند این روابط منع قانونی ندارد و نباید قضاوت کنیم خود دانند مسئولیتش با خودشان است
      2- نه! این افراد بیجا کرده اند این کار را می کنند و باید از من کسب اجازه کنند تشخیص من این است این روابط نباید باشد حق دخالت در امور شخصی دیگران و قضاوت کردن دیگران برای من محفوظ است من عقلم بیش از آنها است من می فهمم آنها نه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت دوست عزیز

      • م

        تو هم آزادی چرا ناراحتی عزیزم این نوشته از لحاظ روانشناسی درسته

      • mosi

        درود

      • بدون نام

        من مردسالاری رو قضاوت می کنم مردان پیر پول و قدرت دارند و زنان فقط با بدنشون ارزش دارند پس ازدواج زن جوان و مرد پیر ادامه داره باید کل این سیستم از بین بره

      • بدون نام

        من که ناراحت نیستم گفتم عمدتا دو دیدگاه مطرح است

      • بدون نام

        16:54
        چرا از بین بره؟ واقعیت همیشه همینه

      • بدون نام

        واقعیت مریم میرزاخانیه جنبش زنانه نه زندگی بر مبنای غرایز یه مشت ....

    • بدون نام

      دیدگاه ایرانی:
      چون ابراهیم تاتلس را یک پزشک ایرانی نجات داد پس برای ازدواج باید می آمد از ما اجازه می گرفت!!جدا؟ عاره جدا تازه باید تا آخر عمر هر جا رفت بگوید مدیون ایرانی ها هستم
      بابا خود اون پزشکه بیخیال شد شما بیخیال نمیشی؟
      نه اشتباه کرده بیخیال شده این آدم مدیون ما است یعنی که چه؟ باید خود را هر طور شده بهش تحمیل کنیم و الان من میگم حیف که نجاتش داد که این کارها را بکند باید میذاشت میمرد
      عجب!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو دیوانه

      • بدون نام

        دکتر و جراح ابراهیم و نجات دهنده اش دکتر ایلهان ایلماجی بود و خود ابراهیم اینو گفت باقیش شایعه اس باور نکن

    • بدون نام

      هر دو شون حال بهم زنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا خود شما با نوع رفتار و قضاوت و واکنش تون به این موضوع از همه حال به هم زن تر هستین

    • مهدی

      همش به خاطر پول

    • مهدی

      پول و شهرت اولی وجودش مهمه

    • چ چ

      اولا پزشک ناجی تاتلیس ترک استانبول میباشد که به لاف .گزاف دکترسمیعی بزرگ را ناجی ایشان میدانند که خلاف محض است وبایک سرچ ساده میتوانید پیدا کنید هرچند دکترسمیعی و پزشکان حاذق وماهر ایرانی ساکن خارج باعث افتخارومباهات ایرانیها میباشند

    • بدون نام

      حالا باز خوبه این با یه نفر ازدواج کرده تو ایران مرد وزن متاهل با چند نفر رابطه دارن اونم نصف سن خودشون

    • نسترن

      هردو مورد این جور ازدواج‌ها،به طلاق و جدایی می‌رسند.
      چون قلبا یکدیگر را دوست ندارند،وبعد از مدتی می‌خواهند با کسی باشند که واقعا دوستش دارند،
      تازه اگر در طول مدت زندگی شوگر ددی،به یکدیگر خیانت نکنند.

    • بدون نام

      من شوگر مامی موووخوااام

      پاسخ ها

      • پیرزن95ساله واکسن کرونازده

        عزیزم

      • بدون نام

        از ادبیاتت معلومه همون دوس دختر معمولیتم ولت کنه بره

      • بدون نام

        این زنی که تو عکس شوگرمامیه زن جوانه. یعنی برای زنها حدود می گذارند اما مردها تا دم گور حتی افلیج و بدترکیب می تونن هر بار با زنی جوان تر باشند

      • بدون نام

        دمت گرم پیرزن ۹۵ ساله سیر دلم خندیدم ایشالا بری بهشت

      • بدون نام

        دقیقا اون خانم هنوز جوانی و زیبایی داره ولی پیرمرده واقعا داغونه

    • بدون نام

      آنرا ترویج ندهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کننم ببینم

    • بدون نام

      نوش جونت

    • بدون نام

      اصلا نمیشه عشق رو نادیده گرفت ممکنه در مواردی این نوع رابطه ها بر پایه منفعت باشه ولی عشق هم هست من خودم پسر جوانی رو میشناسم که با یک خانم که پسری هم سن و سال خودش داره ازدواج کرده خانمه پول آنچنانی نداره ولی اون پسر واقعا اون خانم رو دوست داره من خودم برام عجیب بود و همیشه فکر میکردم که ممکنه خیلی زود این رابطه تموم بشه ولی نشده و زندگی شون از زندگی خیلی از جوون ها بهتر و قشنگ تره و جالبش اینه که اون پسر به هیچ دخترجوونی توجه نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون پسر جوان خُل تشریف داره

      • بدون نام

        مثل بابک تختی که خودش پولدار و خوشتیپه ولی با یه خانمی که ۱۴ سال از خودش بزرگتره و پولوار وحتی زیبا هم نیست ازدواج کرده و ازدواجشون سالهاس ادامه داره

      • بدون نام

        کی گفته بابک تختی پولداره؟ زیبا هم خیلی وقته نیست چون پیر شده.ازدواجی که مرد 14 سال از زن بزرگتر باشه که خیلی خیلی زیاد و عادیه

    • بدون نام

      مگر چه اشکالی داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ اشکال خاصی نداره. مهم تفاهم هست. علاقه. اختلاف سنی خیلی مهم نیست البته حدهم داره.

      • بدون نام

        اشکالش اینه که این کار یعنی فروختن خودت در ازای پول! آدمها در چنین رابطه ای عزت نفس و سلامت روانشون معمولا آسیب میبینه

      • بدون نام

        اگه بر اساس احساس و علاقه واقعی باشه مسلما هیچ اشکالی نداره و خوبه.
        ولی اکثر این ازدواجها در ازای "پول" هستش و این عزت یه آدم رو میبره زیر سئوال

    • خ

      من ۳۷ سالمه و شوهرم ۶۲ سال.۲۵ سال اختلاف سنی داریم ولی خیلی همو دوست داریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نرمال نیستی عزیزم

      • بدون نام

        خیلی سعی میکنم ب نظرت احترام بزارم

      • بدون نام

        تو همش همینو میگی. باشه بابا خوشبخت

      • بدون نام

        کسی که یه ساله ازدواج کرده نمیتونه ادعای خوب بودن رابطه اش رو داشته باشه! معمولا وقتی هیجانات از بین میرن، اونموقع افراد میفهمن چه اشتباهی کرده اند

    • فهیمه معمولی

      شاید پسری که رفته با بزرگتر از خودش دوست شده احساس اعتماد به نفس بکنه ولی ما از بیرون حس یه ادم ساده و احمقو نسبت بهش داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر اینه که شما متعصبی فهیمه عزیز. باید درک کنید که اختلاف سنی کم، چه مرد بزرکتر باشه چه زن هیچ ایرادی نداره. اصولا آدمهای عاقل و بالغ این جزییات براشون مهم نیست که کی دو سه سال زودتر به دنیا اومده یا دیرتر

    • بدون نام

      داریم به کجا میریم ...

    • دادی زهر مار

      به یک دختر شوگر بیبی پولدار و خوشگل نیازمندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گلنار

    • بدون نام

      تاتلیس نه تاتلیسس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاتلیسس درسته نه تاتلیس. تاتلی اسم یه پرنده خوش صداست. سس هم به ترکی به معنی صداست. تاتلیسس درسته

    • بدون نام

      اوضاع اقتصادی اونقدر خرابه که اکثرا دنبال شوکر های مخالفشون هستن .ددی و مامی

    • بی نام

      امپراطور عشقه عشق

    • بدون نام

      حالم از هر دوشون بهم میخوره

    • بدون نام

      از اقای تاتلس تشکر می کنم برای ما سوژه بحث و قضاوت و فحش دادن درست کرد که امروز هم سرگرم باشیم

    • بدون نام

      این پست رو ذخیره کردم بسکه خنده دار بود

    • بیطرف

      اسم اینجور ازدواج هارو نمیشه ازدواج گزاشت اینا یک معامله است که آخرش هم ب جدایی ختم میشه .قشنگ ترین زندگی ،زندگی برپایه عشقه وبس

      پاسخ ها

      • تهنا

        تا عشق رو چی تعریف کنیمممممممم

    • بدون نام

      اتفاقا این رابطه تو ایران خیلی زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج