۱۱۱۵۲۸۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

دور جدید مذاکرات ایران و عربستان در آینده نزدیک

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پیشنهاد‌هایی را در جریان گفتگو‌های یک هیئت سعودی با یک هیئت ایرانی در بغداد ارائه کرده است که به حد توقف قطار عادی سازی روابط با اسرائیل می‌رسد.

شفقنا: روزنامه الاخبار لبنان نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پیشنهادهایی را در جریان گفتگوهای یک هیئت سعودی با یک هیئت ایرانی در بغداد ارائه کرده است که به حد توقف قطار عادی سازی روابط با اسرائیل می رسد.

این روزنامه با اشاره به اینکه به زودی دور جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان برگزار می شود، همچنین نوشت: عربستان سعودی در چارچوب رویکرد جدیدی که اخیرا نشان داده است، خواهان شتاب در برگزاری دور جدیدی از مذاکرات خود با مقامات ایرانی است.

دور جدید مذاکرات ایران و عربستان در آینده نزدیک

الاخبار در ادامه به نقل از منابعی که آگاه از روند مذاکرات میان طرفین خوانده، آورده است: طرف سعودی به ایرانیان اطمینان داده است که این کشور خواهان عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل نیست و به گشودن صفحه جدیدی در روابط با تهران تمایل دارد.

روزنامه لبنانی از زبان این منابع که نامی از آنها نبررده، افزوده است: سعودی ها به صورت اساسی خواستار توقف موشک ها و پهپادهایی شده اند که حوثی ها به سمت اهدافی در عربستان شلیک می کنند و در مقابل، آمادگی خود را برای پذیرفتن نقش بزرگی برای آنها در حاکمیت یمن نشان داده اند.

براساس ادعای این روزنامه، هیات سعودی گفته است: بن سلمان آنگونه که به تصویر کشیده می شود، وهابی نیست و از شیعیان نیز منتفر نیست.

براساس نوشته این روزنامه، تغییر مواضع عربستان سعودی به دلایل متعددی صورت گرفته است که شاید مهمترین آنها اتخاذ گزینه کاهش بارهای سنگین منطقه روی دوش آمریکا توسط دولت بایدن باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مواظب عربهای حیله گره مکار باشید!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج