جاباما
۱۱۱۵۸۴۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

پرسپولیسی‌ها: سپاهان خوب است، اما می‌بریم

بعد از صدرنشینی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آن هم با بیشترین امتیاز در بین ۲۰ تیم غرب آسیا مأموریت بعدی پرسپولیس ادامه پرقدرت مسیر قهرمانی در لیگ برتر است.

ایران ورزشی: بعد از صدرنشینی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آن هم با بیشترین امتیاز در بین ۲۰ تیم غرب آسیا مأموریت بعدی پرسپولیس ادامه پرقدرت مسیر قهرمانی در لیگ برتر است. مسیری که در همین خوان اول مهم‌ترین و احتمالاً دشوارترین و تعیین کننده‌ترین مسابقه از بین ده بازی آینده پیش روی یحیی و تیم اوست.

سپاهان فعلاً نزدیکترین رقیب سرخ در راه رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی است و به لحاظ کیفیت فنی و ساختار تیمی کم‌نوسان و با ثبات‌تر از سایر مدعیان نشان می‌دهد. پس از بازی سپاهان و در فاصله پنج روز بعد از آن نیز دربی برگزار خواهد شد و مصاف با استقلال جدا از حساسیت‌های همیشگی به لحاظ موقعیت حریف در جدول برای هدف بزرگ سرخ‌ها تعیین کننده و تأثیرگذار خواهد بود، پس هفته سرنوشت از همین حالا برای پرسپولیس شروع شده.

فصل گذشته پرسپولیس در این مقطع از فصل شرایط متفاوتی داشت. بازی‌ها به خاطر شیوع کرونا چهار ماه تعطیل شد اما پرسپولیس با همین بیست بازی و در فاصله یک سوم باقیمانده فصل بارش را برای قهرمانی بسته بود تا جایی که تقریباً همه تیم‌های لیگ برتر یک سو ایستاده بودند و می‌گفتند جان‌مان برایمان عزیز است و باید لیگ تعطیل شود و پرسپولیس اصرار داشت که فصل باید به پایان برسد.

ثبات پرسپولیس و البته کیفیت فنی برتر این تیم نسبت به بقیه تیم‌ها در فصل گذشته مقتدرانه‌ترین قهرمانی سرخ‌ها در لیگ برتر را نصیب‌شان کرد اما امسال شرایط تا حدود زیادی فرق می‌کند و سپاهان انگار رقیبی است که نمی‌خواهد کم بیاورد ضمن اینکه استقلال نیز به نسبت فصل قبل تا اینجا خوب پیش آمده و در قامت یک مدعی ظهور کرده است.با این شرایط دو مصاف بعدی پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال برای این مجموعه و هدفی که در نظر گرفته فوق‌العاده تعیین کننده و حیاتی است پس تیم یحیی هم به لحاظ ذهنی هم از نظر فنی و بدنی باید در بهترین سطح ممکن باشد تا از این دو آزمون بزرگ سربلند برون بیاید.

هشتگ اتحاد سرخ

حاشیه‌های بیرونی می‌تواند پرسپولیس را در آستانه این دو بازی بزرگ به هم بریزد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند چنانچه قبل از بازی برگشت با الوحده آن خبر قرنطینه دو هفته‌ای در بازگشت از هند مطرح نمی‌شد تیم به هم نمی‌ریخت و آن بازی را هم نمی‌باختیم. الان هم شرایط به گونه‌ای شده که رقبا یا دوستداران رقبای پرسپولیس می‌خواهند به هر نحوی شده در کیفیت فنی این تیم اختلالی ایجاد کنند و بهترین راه مثل آنچه قبل از بازی الوحده اتفاق افتاد از بین بردن تمرکز تیم یا بولد کردن اخبار و شایعاتی است که همه ارکان تیم و باشگاه را درگیر می‌کند. مثل همین ماجرای توقیف سه دانگ ساختمان باشگاه که برای دو سه روزی پرسپولیس را درگیر خودش کرد و نشانه‌هایی از تأثیرگذاری نزدیکان رقبا روی آن پیدا شد تا مورد اعتراض رسمی سخنگو و رئیس هیأت مدیره باشگاه قرار بگیرد.

در عین حال طی یکی دو روز اخیر در فضای مجازی هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس با ایجاد هشتگ «اتحاد سرخ» در پی از بین بردن این حواشی و تمرکز صددرصدی تیم روی دو بازی تعیین‌کننده پیش رو هستند. اتفاقی که با استقبال بازیکنان و مربیان تیم مواجه شده. آنها می‌گویند این یک رفتار هوشمندانه از جانب هواداران است. رفتاری که نشان از شعور و درک هوادار دارد و ثابت می‌کند آنها پشت باشگاه و سرمربی تیم هستند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند خیلی‌ها دوست داشتند پرسپولیس را با مسائلی مثل تست کرونا، توقیف سه دانگ ساختمان باشگاه و قرنطینه به هم بریزند اما حواس همه‌مان جمع است که تمام این رفتارها فقط در جهت آسیب رساندن به تیم در راه رسیدن به هدفش صورت می‌گیرد. الان هم که مسأله شکایت کالدون و صدور رأیش را پیش کشیده‌اند. همه این کارها را می‌کنند تا پرسپولیس این فصل دیگر قهرمان نشود اما بازیکنان و مربیان با این اتفاقات برخورد مناسبی دارند. بازیکنان به درجه‌ای از هوش و درک رسیده‌اند که خیلی سریع نکاتی که کادر فنی به آنها گوشزد می‌کنند را می‌گیرند و حواس‌شان به همه چیز هست.

هیچ‌کس مصدوم نیست

طی چند روز گذشته اخباری درباره مصدومیت برخی بازیکنان پرسپولیس شنیده می‌شد اما واقعیت اینکه هیچ مصدومیتی در کار نیست و یحیی تمام بازیکنانش را برای بازی بزرگ با سپاهان در اختیار خواهد داشت.

در واقع طبیعی بود که بازی‌های فشرده در هند آن هم به فاصله هر سه روز یک بازی بازیکنان را خسته خواهد کرد و این مصدومیت‌های جزئی که برای برخی نفرات مثل نوراللهی، کمال، سیدجلال و سرلک پیش آمد همه از این مسأله ناشی می‌شد اما بعد از سرلک، نوراللهی هم در تمرین پنجشنبه حاضر شد ضمن اینکه مشکل سیدجلال و کمال هم جدی نیست و آنها می‌توانند در لیست بازی با سپاهان قرار بگیرند. مثلاً در مورد کمال کامیابی‌نیا بحث درد از ناحیه مچ پا بود که به ساختار مچش برمی‌گردد وگرنه او هم مشکل جدی ندارد و در صورت نیاز دست یحیی را خواهد گرفت.

فقط آقایی در شرایط مسابقه نیست

از بین بازیکنان پرسپولیس تقریباً همه شرایط فنی و بدنی مناسبی دارند. جدا از مسأله روح و روان تیم که به آن اشاره شد پرسپولیس بعد از یک تورنمنت سنگین از نظر بدنی هم آماده دو بازی مهم پیش روست و بازیکنانی مثل عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو هم در حال حاضر از نظر بدنی شرایط ایده‌آلی دارند و می‌توانند ۹۰ دقیقه در زمین باشند و بجنگند. این مسأله در خصوص بقیه نفرات حتی فرشاد فرجی هم مصداق دارد و تنها بازیکنی که آماده نیست سعید آقایی مدافع چپ سرخ‌هاست.

آقایی که همراه تیم در هند حضور نداشت به تازگی با تیم تمرین می‌کند و شرایط حضور در بازی فردا را نخواهد داشت چرا که هنوز به کار گروهی اضافه نشده. در عین حال با توجه به ترافیک بازیکن شاید با در نظر گرفتن شرایطش حتی از لیست ۲۰ نفره هم خط بخورد.

می‌توانیم سپاهان را ببریم

پرسپولیس با در اختیار داشتن مهره‌های تعیین کننده‌ای مثل مهدی ترابی و البته بالا رفتن میزان هماهنگی و شرایط بدنی مهاجمانی مثل آل‌کثیر و البته در نظر گرفتن توانایی‌های مهره‌هایی مثل عالیشاه، امیری، نعمتی، نوراللهی و امیری و البته استحکام سازمان دفاعی‌اش به رهبری سیدجلال می‌تواند سپاهان را شکست داده و گام بزرگی در راه قهرمانی پنجم بردارد. این ذهنیتی است که در تیم وجود دارد. پرسپولیسی‌ها شامل بازیکن و مربی به سپاهان احترام می‌گذارند. آنها می‌گویند تیم مدیریتی سپاهان حواشی مربوط به این تیم را جمع می‌کند تا نویدکیا و بازیکنانش در آرامش فقط دنبال پیروزی در مسابقات و کار خودشان باشند. این باعث شده که حتی قبل از بازی بزرگ فردا اطراف سپاهان هیچ خبری نباشد و آنها در سکوت مهیای دربی ایران شوند اما با وجود حواشی پیرامون تیم ما، حواس‌مان به همه چیزهست و معتقدیم می‌توانیم سپاهان را در خانه‌اش شکست بدهیم.

پرسپولیسی‌ها معتقدند با توجه به کیفیتی که از سپاهان مقابل نساجی دیدند این تیم با وجود توان فنی و انسجامش شکست ناپذیر نیست و حتی در اصفهان می‌توان از تیم نویدکیا سه امتیاز گرفت و قدم بزرگی برای قهرمانی برداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      آره میبرین ولی اینا

    • سرسخت پرسپولیسی

      پرسپولیس قهرمان

    • بدون نام

      تو خواب.....

    • بدون نام

      هیچ تیمی قدرت رویارویی با ارتش سرخ را ندارد باید دید که سپاهان از رختکن خارج میشود یا نه

    • بدون نام

      سپاهان لنگ میبره
      بعد نوبت ما که لنگ ببریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج