جاباما
۱۱۱۶۳۱۲
۶ نظر
۵۰۱۶
۶ نظر
۵۰۱۶
پ

قانون حضور خارجی‌ها اصلاح می‌شود

به نظر می‌رسد سازمان لیگ قصد دارد پیش از شروع مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قانون منع حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ برتری را اصلاح کند.

خبرورزشی: هم اکنون اخبار متعددی از تیم های رقیب به گوش می رسد. الهلال حریف استقلال در مرحله ی یک شهتم نهایی در تلاش برای بخدمت گیری موسی مارگا همبازی مهدی طارمی در نوک خط حمله پورتو است. مهاجم اهل مالی که بدون شک در سن ۳۰ سالگی قادر خواهد بود در خط حمله تیم الهلال ارایه گر بازی های خوبی باشد. هم چنین نشریه الریاضیه عربستان خبر داد که مانو منزس، سرمربی برزیلی النصر به سران باشگاه اعلام کرد جلال الدین ماشاریپوف ستاره ازبک را نیاز دارد تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

النصر تصمیم گرفته ماشاریپوف را جانشین برد جونز دروازه‌بان استرالیایی اش کند. در چنین شرایطی تیم های ایرانی از بهره گیری از بازیکنان خارجی محروم هستند به این خاطر که قانونی در ابتدای فصل وضع شده که حضور خارجی های جدید در تیم های لیگ برتری ممنوع است. حتی برای تیم هایی که درگیر بازی های لیگ قهرمانان آسیا هستند.

بر اساس خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال قرار است سازمان لیگ پیش از آغاز مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این قانون را اصلاح تا سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از آن بهره ببرند. قانون منع حضور خارجی های جدید در تیم های لیگ برتری که شامل مربی هم می شود به این بهانه در فوتبال ایران وضع شد که پرونده های متعددی علیه تیم های ایرانی در فیفا شکل گرفت. از سویی بالا رفتن ارزش دلار در برابر ریال که در سال های اخیر بی سابقه بود بهانه ای شد تا این قانون در فوتبال ایران وضع شود چرا که با قیمت ریال دستمزد خارجی ها در فوتبال ایران افسانه ای می شد. اما سازمان لیگ در گزارشاتی که دریافت کرده متوجه شده این قانون بیشتر موجب افزایش دستمزد ستاره های ایرانی شده است و حتی برخی از ستاره ها خواهان دریافت دستمزد به دلار بودند که فدراسیون فوتبال اعلام کرد که عقد قرارداد دلاری با بازیکن ایرانی ممنوع است.

البته اینبار قانون حضور خارجی ها در لیگ برتر اصلاحیه های جدی خواهد داشت. از جمله اینکه تیمی که دارای پرونده در فیفا باشد تا زمان مختومه کردن همه پرونده ها حق جذب بازیکن و مربی خارجی را نخواهد داشت واز سویی با طرح شکایت جدید برای یک مدت مشخص از این امتیاز محروم خواهد شد. از طرفی برای حضور خارجی های با کیفیت در تیم های لیگ برتری فیلترهای حضور بازیکن خارجی در تیم های لیگ برتری قوی تر خواهد شد و اینها قرار است در نشست آتی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ مورد بررسی و مصوبه ی آن برای تایید در اختیار اعضای هیات رییسه قرار گیرد.

گفتنی است در روزهای اخیر فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم به دنبال جذب مربی خارجی بود که فعلا به او گفته شد نمی تواند از مربی خارجی در کادر فنی خود بهره ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رح

      اخه فرناز کیسه کش میخواد مربی خارجی بیاره حالا فدراسیون کیسه کش قانون منع بازیکن ومربی خارجی اصلاح میکنه اگه ارتش سرخ میخواست این کار انجام بده قانون از اینکه هست سفت سخت میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه یعنی تیم فراقانونی،سوگولی،هوچی گری

      • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

        دقیقا تنها تیمی که الان نیاز به این قانون داره تیم فراقانویه الکیه هست

    • مکتب گلبرگ عملی کیسه ی بی افتخار ستاره ی فیک سوراخ آسیا سهمیه ی لجن و فساد

      تمام قوانین فوتبال ایران با توجه به نیاز کیسه و شله زرد تغییر میکنه

    • حسن.

      این قانون فقط برااین بود که استراماچونی رو فراری بدن که لنگ دلش نلرزه
      اول کااری کردن برره
      بعدش کااری کردن نتونه برگرده
      خواهش نظر همه رو بزارید

    • بدون نام

      اخه نسیم سرخ اسیا بابا مسعودشون داره میره و همه قوانین من در اوردی هم که برای این تیم حقیر بسته بودن داره جمع میشه از این به بعد سعی کنن نتایجشون تو زمین رقم بزنن وگرنه دیگه بابایی در کار نیست تا کارو براشون در بیاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج