۱۱۱۶۳۹۰
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

چگونگی طراحی سئوالات امتحانات نهایی

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در توضیح نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: امتحانات پایه دوازدهم به صورت حوزه‌ای و امتحانات پایه نهم به صورت کلاسی و در سطح مدرسه برگزار خواهد شد.

ایلنا نوشت: مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در توضیح نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: امتحانات پایه دوازدهم به صورت حوزه‌ای و امتحانات پایه نهم به صورت کلاسی و در سطح مدرسه برگزار خواهد شد.

محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم توضیح داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری مصوب شد. امتحانات پایه دوازدهم به صورت حوزه‌ای و امتحانات پایه نهم به صورت کلاسی و در سطح مدرسه برگزار خواهد شد، از این رو تجمع دانش آموزان در پایه نهم را نخواهیم داشت، زیرا هر مدرسه برای خودش امتحان برگزار می‌کند اما امتحانات پایه دوازدهم در حوزه‌هایی که تعیین شده است برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به این که طی این مدت یک مقدار حساسیت‌ها افزایش پیدا کرده بود، امسال دو هزار و هفتصد حوزه امتحانی به حوزه‌های پایه دوازدهم اضافه شده است. به صورت میانگین در هر حوزه حدود ۱۰۰ نفر دانش آموز پایه دوازدهم در آزمون شرکت خواهند کرد. در عین حال ممکن است تعداد دانش آموزان در برخی حوزه‌ها کمتر و یا بیشتر باشد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما حدود ۶۴۰ هزار نفر دانش آموز پایه دوازدهم در کشور داریم که اینها در ۶۷۰۰ حوزه امتحانی حضور خواهند یافت و امتحاناتشان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌ها توضیح داد: کدملی تمام دانش آموزان در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و در آنجا کنترل می‌شوند. اگر احیانا دانش‌آموزی در دو هفته گذشته تست مثبت داشته باشد و یا به نوعی مشکوک باشد بر اساس اعلام وزارت بهداشت به صورت قرنطینه و در جایی جداگانه از سایر دانش آموزان امتحان خواهد داد.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: در خصوص بحث تهویه سالن‌های امتحان قرار شد در جاهایی که امکان دارد امتحانات در فضای باز برگزار شود و یا حتی در حیاط مدارس باشد، اما برای نقاطی که شرایط لازم را ندارند تهویه مناسب از نظر باز بودن درها و پنجره‌ها باید لحاظ شود. همچنین فاصله فیزیکی دانش آموزان از یکدیگر به دو متر افزایش پیدا کرده است.

محسن‌بیگی در واکنش به اینکه گفته می‌شود، نگرانی دانش‌آموزان بابت امتحان حضوری بخاطر نوع و کیفیت آموزش مجازی است، گفت: امتحانات بر اساس همان آموزش مجازی تنظیم می‌شود زیرا طبق آنچه که مرکز سنجش و سازمان پژوهش اعلام کرد، بخشی از کتاب‌های درسی یعنی حدود ۳۰ درصد از محتوای درسی حذف شده‌اند. در واقع این آزمون به نسبت همان آموزش‌هایی که ارائه شده برگزار خواهد شد. این آزمون نهایی مانند آزمون سال‌های گذشته از تمام محتوای کتاب درسی نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پس از امتحان دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شود، مسئولیت آن با آموزش و پرورش، مدرسه یا خود دانش آموز است؟ گفت: این مسئولیت به عهده خود دانش آموز است، زیرا زمان امتحانات در مجموع دو ساعت است و دانش آموز ممکن است در خانه، خیابان، مهمانی و سایر جاهای دیگر رفت و آمد داشته باشد. اما فکر می‌کنم فضای حوزه‌های امتحانی ما نسبت به جاهای دیگر حساسیت‌های بیشتری داشته باشد و نظارت‌های گسترده‌تری روی آن‌ها اعمال شود. بنابراین خود افراد نیز باید از خودشان مراقبت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرایط معلمان و مراقبان امتحانی گفت: کسانی که می‌خواهند در حوزه‌ها حضور داشته باشند افرادی هستند که از قبل کنترل شده‌اند و بیماری زمینه‌ای ندارند، یا اگر بیماری زمینه‌ای داشته‌اند احتمالا موارد آنها خیلی شدید نیست. در واقع قرار شده افراد یا معلمانی که بیماری زمینه‌ای ندارند به عنوان مراقب در نظر گرفته شوند.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که چرا با امتحان مجازی موافقت نشد؟ آیا بستر لازم وجود نداشته یا به علت احتمال تقلب از این شیوه خودداری شده است؟ گفت: بحث بستر مطرح نبوده است، امتحانات پایه دوازدهم تا ۳۰ درصد در انتخاب رشته کنکور و سرنوشت دانش آموزان تاثیر گذار است و برگزاری آن در بستر مجازی به شکل عادلانه میسر نبود.

وی توضیح داد: اگر قرار بود امتحانات به شکل مجازی برگزار شود، هر معلمی به دانش آموز خودش نمره می‌داد و بعدها شائبه‌های زیادی به وجود می‌آمد اما اکنون فشار خانواده‌ها بسیار سنگین است که به خاطر رعایت عدالت باید امتحانات حضوری برگزار شود.

محسن بیگی تاکید کرد: این مورد از تقاضا کمتر رسانه‌ای شده است به عنوان مثال بسیاری از خانواده‌ها تقاضا داشتند که امتحانات حضوری و با سوالات یکسان برگزار شود، زیرا در غیر اینصورت دانش آموزان در انتخاب رشته کنکور با بی‌عدالتی مواجه خواهند شد.همچنین عملا در این شرایط سوگیری فردی و دخالت دست در حد صفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      واقعا متاسفم برای مسیولین و‌پدرو مادرهایی که حاضرن جون بچشونو‌بخاطر اجحاف حق و تقلب و مسایل مزخرف دیگه به خطر بندازن من عنوان پدر یک دختر نهمی تا اخر عمرش حاضرم مدرسه نره ولی حتی حاضر نیستم یکدقیقه جونشو بخطر بندازم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ها بیچارها کتاب ها را نخوندن درس ها روی هم شدن نشستن به امید تقلب بیچاره ها

      • بدون نام

        یه دانش اموز دوازدهمی که کنکور داره چرا باید بیاد امتحان هویت و اجتماعی که از بند اول تا اخرش چرته رو حضوری پاشه بیاد امتحان بده وقتی درمورد موضوعی اطلاعاتی ندارید الکی دخالت نکنید که مثلا حرف زده باشید کاربر14:۵۹

    • بدون نام

      این که گفته شده اگر دانش آموز ی کرونا گرفت به عهده خودش هست پس شما چه کاره اید؛ همه را مجبور می کنید حضوری امتحان دهند بعد می گویید اگه کرونا گرفت به عهده خودش هست پس شما چوب خشک یا هویج هستید.

    • بدون نام

      خوووب پول. کفنو بیمارستانمونم با خودمونه

    • بدون نام

      شما غلط می کنید می گویید دانش اموزی که کرونا گرفت به عهده خودش است بچه مردم رابه کشتن می دهیدبعد غلط زیادی می کنید شاید یک دانش اموز کرونا درخانه اش باشدوخودش هم نفهمدوبه بقیه بدهد .شما بیسوادبی خودمی کنید چنین نظریه ای را می دهید اینقدر مدرک دارهست که دکترادارند وبیکارهستند شما می گویید بخاطر عدالت تحصیلی ازمون حصوری است شما مصکبات سنادکرکنا رازیرپا می گذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج