جاباما
۱۱۱۸۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همه تیم‌های جام‌‌جهانی توییت می‌کنند، الا ما!

جام جهانی پیش روست و البته تیم های ملی و فدراسیون های کشورهای مختلف هم توییترهایشان را فعال می کنند. در این میان توییتر وارد کار شده و خودش با فدراسیون های فوتبال تماس گرفته و برای آنها یک ویژگی قائل شده است.

همه تیم‌های جام‌‌جهانی توییت می‌کنند، الا ما!





مجله چلچراغ: شبکه های اجتماعی هر روز قدرت می گیرند. از فیس بوک و توییتر بگیرید تا نرم افزارهایی که روی موبایل هایتان می بینید. از وایبر و واتس آپ گرفته تا تانگو و اینستاگرام و لاین و گوگل پلاس و نیمباز و چت آن و تاک تونز و فرینگ و کیک و چیرپ و خلاصه هر شبکه اجتماعی که فکرش را بکنید، روز به روز قدرتشان بیشتر می شود.

در این بین چند شبکه اجتماعی هستند که جایگاهشان را پیدا کرده اند. این جایگاه البته می تواند مکان به مکان فرق کند. یک فاکتور که می تواند به این ماجرا جدیت بدهد، ماجرای رسمی بودن این شبکه های اجتماعی است. اصلا کاری به فیلتر بودن یا فیلتر نبودنش نداریم، چون به هر جهت جهان به این سمت می رود که شبکه های اجتماعی را جدی بگیرد و می بینید که گرفته است.

جدا از فیس بوک و کارکردهایش که هر روز قیمتش را بالا می برد و ارزش سهامش مرتب در حال صعود است و البته هم برای خودش حسابی رسمی شده است و خوش به حال زاکر برگ شده است؛ توییتر یکی از سریع ترین شبکه های اجتماعی است. یک شبکه اجتماعی ساده که البته شما نه ابتکار عمل فیس بوک را در آن می بینید و نه پیچیدگی های دیگر شبکه های اجتماعی را. باید چند کلمه در آن تایپ کنید و خبرتان را بدهید. نظرتان را بگویید. تصویر یا فیلمتان را آپلود کنید.

سرعت آنقدر برای توییتر مهم است که این شبکه اجتماعی برای خودش کیا و بیایی پیدا کرده است و تقریبا می شود گفت همه مقامات دولتی کشورهای جهان، توییتر دارند و از آن با همه محدودیت ها استفاده می کنند.

جام جهانی پیش روست و البته تیم های ملی و فدراسیون های کشورهای مختلف هم توییترهایشان را فعال می کنند. در این میان توییتر وارد کار شده و خودش با فدراسیون های فوتبال تماس گرفته و برای آنها یک ویژگی قائل شده است؛ اینکه حساب کاربری آنها را فقط با نام آنها تایید می کند و به هیچ کس اجازه نمی دهد که به نام تیم ملی آن کشور حساب توییتری تاسیس کند اما فدراسیون ایران و متصدیان امور رسانه ای تیم ملی ایران با اینکه یک مربی بزرگ به نام کارلوس کی روش دارند، ایمیل ها و تماس های توییتر را جدی نگرفته اند و تیم ملی ایران تنها تیمی است که توییتر رسمی ندارد تا طرفدارانش از سراسر جهان اخبار سریع تیم ملی را دریافت کنند. فیفا هم مجوزهای لازم را به توییتر داده تا تیم های ملی کشورها را برای اطلاع رسانی سریع پشتیبانی کند.

همه تیم‌های جام‌‌جهانی توییت می‌کنند، الا ما!

توییتر اعلام کرده بود که از میان تیم های حاضر در جام جهانی تنها ایران و اکوادور توییتر ندارند که در نهایت تیم ملی اکوادور جمعه هفته گذشته توییترش را تاسیس کرد تا تنها تیم ملی ایران باشد که توییتر ندارد. در حالی که حسن روحانی رییس جمهور ایران هم اعلام کرد که حق استفاده از شبکه های اجتماعی را حق شهروندی می داند و خودش هم به همراه جواد ظریف توییتر رسمی دارند اما تیم ملی فوتبال ایران به دلیل ضعف مفرط رسانه ای فدراسیون فوتبال، هنوز توییتر ندارد.

کارلوس کی روش هم ظاهرا از این ماجرا بی خبر است، وگرنه با شناختی که از او وجود دارد، اگر باخبر شود، فدراسیونی ها را مجاب می کند تا توییتر تیم ملی ایران را تشکیل دهند. کی روش که خودش متصدی امور رسانه ای تیم ملی شده و تیم ملی ایران در حال حاضر مدیر رسانه ای مشخصی ندارد، افتادن چنین اتفاقی طبیعی هم به نظر می رسد. البته چند بازیکن تیم ملی ایران مثل حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و سردار آزمون توییترهایشان را فعال کرده اند و با استقبال هم مواجه شده اند.

به نظر می رسد در روزهای باقی مانده تا جام جهانی دیگر بازیکنان تیم ملی که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیس بوک فعال هستند، وارد توییتر و توییتربازی بشوند.

آنچه که مشخص است این است که در فدراسیون فوتبال چنین اراده ای برای این کار وجود ندارد و حتی شخص خاص یا گروهی ویژه برای اینچنین کارهایی که می تواند آبروی جهانی برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی و نام ایران به همراه بیاورد و تخصص این قبیل کارها را داشته باشند، در توانایی فدراسیون فوتبال دیده نمی شود.

فعلا همه ۳۱ تیم دیگر در جام جهانی توییت می کنند، الا تیم ملی ایران که نه تنها توییتر ندارد، بلکه فدراسیون فوتبالش هم توییتر ندارد اما جای شکرش باقی است که چند بازیکن تیم ملی توییتر دارند و از اردوهای تیم ملی با توییتر و اینستاگرام هایشان خبر می دهند.

فکرش را بکنید تیم های ملی کامرون، شیلی، ساحل عاج، اکوادور، هندوراس، بوسنی وهرزگووین، نیجریه، غنا و الجزایر توییتر دارند و خبرهایشان را ثانیه به ثانیه توییت می کنند، آن وقت تیم ملی ایران توییتر ندارد. حرصتان در نمی آید؟ آن هم وقتی می گویند در یکی دو سال آینده شبکه های اجتماعی به منبع خبرهای دست اول سایت ها و روزنامه ها و مجلات و رادیو و تلویزیون تبدیل می شوند و جای آنها را کم کم می گیرند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج