جاباما
۱۱۲۰۴۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نکاتی جالب درباره سلامتی که احتمالا نمی‌دانستید

راه‌های زیادی برای دستیابی به سلامتی وجود دارد و برخی از راه‌های سلامتی در زندگی ممکن است ناشناخته باشند.

انتخاب: راه‌های زیادی برای دستیابی به سلامتی وجود دارد و برخی از راه‌های سلامتی در زندگی ممکن است ناشناخته باشند

یک نکته جالب درباره نوشیدنی انرژی زا این است که اغلب افراد تصور می‌کنند نوشابه انرژی زا کاملا خواب را از شما دور می‌کند، اما اثر تقویت کننده نوشابه انرژی زا زودگذر است و گاهی با عوارض جانبی ناخوشایند مانند عصبی بودن، تحریک پذیری و ضربان قلب سریع همراه می‌شود.

به علاوه، نوشیدنی‌های انرژی زا اغلب حاوی مقادیر زیادی تورین، محرک سیستم عصبی مرکزی و بیش از ۵۰ گرم قند در هر قوطی هستند (که برابر با ۱۳ قاشق چای خوری است!). این مواد شیرین به طور موقت قند خون را بالا برده و سپس شما را تنبل و گیج می‌کند.

نکاتی جالب درباره سلامتی که احتمالا نمی‌دانستید

نکته بعدی درباره چای نعنا است که فواید زیادی برای سلامتی دارند و مشخص شده است که چای نعنا یک درمان طبیعی موثر برای مشکلات هورمونی است که در زنان باعث مشکلاتی مانند موی صورت و آکنه می‌شود.

به گفته ژاپنی ها، مردم بین نوشیدن قهوه می‌خوابند، یعنی با مصرف ۲۰۰ میلی گرم قهوه، سپس ۲۰ دقیقه چرت می‌زنند یا استراحت می‌کنند. این افراد نسبت به افرادی که قبل از چرت، قهوه نخورده بودند، احساس هوشیاری بیشتری داشتند و در آزمون بهتر عمل می‌کردند. اما آیا قرار نیست نوشیدن قهوه شما را کاملاً بیدار نگه دارد؟ وقتی فرد قهوه مصرف می‌کند، کافئین آدنوزین را پاک می‌کند، (یک مولکول در مغز که باعث هوشیاری می‌شود)؛ بنابراین، وقتی سطح آدنوزین افزایش می‌یابد، فرد را خسته می‌کند، چرت زدن در این زمان به دفع آدنوزینکمک می‌کند، اثر مولکول را بیشتر کاهش می‌دهد و این باعث چرت زدن بهتر می‌شود!

نکته نهایی این که قبل از اینکه زخم را با باند بپوشانید، یک برش عسل را روی آن بریزید. باور کنید یا نکنید، عسل دارای خواص ضد باکتریایی قدرتمندی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج