۱۱۲۲۵۹۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

اسپوتنیک: آمریکا دوبار از ایران نفت وارد کرد

براساس ادعای اسپوتنیک داده‌های سازمان اطلاعات انرژی نشان می‌دهند که با وجود تحریم‌های نفتی علیه ایران، آمریکا در ماه اکتبر و مارچ سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، دو بار از ایران نفت وارد کرده است.

ایرنا: براساس ادعای اسپوتنیک داده‌های سازمان اطلاعات انرژی نشان می‌دهند که با وجود تحریم‌های نفتی علیه ایران، آمریکا در ماه اکتبر و مارچ سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، دو بار از ایران نفت وارد کرده است.

به نقل از "اسپوتنیک" طبق داده‌های سازمان اطلاعات انرژی، آمریکا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ حدود ۳۶ هزار بشکه نفت خام در روز و در ماه مارچ سال کنونی ۳۳ هزار بشکه در روز از ایران نفت خام وارد کرده است.

سازمان اطلاعات انرژی توضیح خاصی در مورد چگونگی قرار گرفتن داده‌های واردات نفت آمریکا از ایران با وجود تحریم‌های نفتی این کشور علیه تهران ارائه نداده است.

آمریکا دارای تاریخچه‌ای طولانی از وضع تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه علیه ایران است. اولین تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۱۹۸۴ وضع شدند و طی آن‌ها فروش تسلیحات نظامی آمریکا به ایران ممنوع شد.

باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۲ تحریم‌های جدیدی معرفی کرد که صادرات نفت ایران را هدف می‌گرفتند. پس از امضای قرارداد هسته‌ای ایران با کشورهای غربی در سال ۲۰۱۵، اوباما در سال ۲۰۱۶ این تحریم‌ها را لغو کرد.

اما دونالد ترامپ دو سال بعد به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد که به گفته ترامپ هدف آن‌ها به صفر رساندن صادرات نفتی و فشار حداکثری بر ایران بود.

پس از شکست این سیاست ها، جو بایدن رییس جمهوری حاضر آمریکا بار دیگر مدعی گفت و گو با ایران شده و اعلام کرده در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود، تحریم‌ها را لغو خواهد کرد. تهران اما می‌خواهد آمریکا اول تمام تحریم‌ها را لغو کند و ایران بعد از آن به تعهدات برجامی خود باز گردد.

داده‌های سازمان اطلاعات انرژی نشان می‌دهد واردات نفت آمریکا از ایران در میان انتقال قدرت از ترامپ به بایدن و در دو ماه اول فعالیت دولت بایدن انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ا

      درود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر آمریکا

    • بدون نام

      مگه آمریکا بفکر ما باشه

    • بی نام نامدار

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      بگید کجای تحریمهای ترامپ علیه ایران شکست خورده هی هر روز میگید فشار حداکثری شکست خورده و جالبه میگن خوده بایدن هم اعتراف میکنه ولی چرا تحریمها رو بر نمیداره جای سواله بله این ما مردم فقیر هستیم که شکست خوردیم اونم چه شکستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج