۱۱۲۶۳۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جام‌جهانی فرصتی مناسب برای موادفروشان!

برگزاری جام جهانی در برزیل هزینه‌های زیادی را بر دولت این کشور تحمیل کرده و حالا فروش مواد مخدر ارزان به هواداران فوتبال به یکی از دغدغه های اصلی این دولت تبدیل شده است.

خبرآنلاین: برگزاری جام جهانی در برزیل هزینه‌های زیادی را بر دولت این کشور تحمیل کرده و حالا فروش مواد مخدر ارزان به هواداران فوتبال به یکی از دغدغه های اصلی این دولت تبدیل شده است.

حدود ۶۰۰ هزار هوادار برای تماشای مسابقات به برزیل می روند. فروشندگان مواد مخدر هم این فرصت را غنیمت شمرده و کوکائین و کراک را با قیمتی خیلی پایین عرضه خواهند کرد. به همین خاطر چند وقتی است که ۳۰ هزار نیروی زمینی، دریایی و هوایی ارتش مرزهای کشور را زیر نظر گرفته و با تمام امکانات با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می کنند.

قیمت ارزان مواد مخدر در برزیل پیش از این هم خیلی ها را گرفتار این مواد کرده تا جایی که اسم بعضی منطقه ها را در شهرها «سرزمین کراک» گذاشته اند و ظاهرا آنقدر معروف هستند که شاهزاده هری (انگلیس) وقتی به برزیل رفته بوده خواسته یکی از این منطقه ها را ببیند. بسته کوچک ماریجوانا در برزیل حدود ۳۵/۱ پوند (کمتر از ده هزار تومان)فروخته می شود. کوکائین حتی از آن هم ارزان تر است و یک گرم آن تنها ۷۰/۲ پوند (حدود پانزده هزار تومان) است، در حالی که در انگلیس قیمت یک گرم کوکائین ۴۵ پوند (حدود دویست هزار تومان) است. کراک که از همه آنها ارزان تر است و یک بسته آن ۸۰ پنس (کمتر از پنج هزار تومان) فروخته می شود و شاید به همین خاطر است که در ۱۱ ایالت این کشور شش میلیون معتاد وجود دارد.

حالا روزنامه میرر هم به ارتش برزیل پیوسته و می خواهد جلوی ورود مواد مخدر را از ده مرز این کشور بگیرد. آنها در شهر فوز دو ایگواسو، مرز مشترک برزیل، پاراگوئه و آرژانتین، به ارتش برزیل پیوستند، جایی که پر از آبشارهای زیبا و دیگر جاذبه های توریستی است، اما از طرفی مکان مناسبی هم برای فعالیتهای غیرقانونی است.هزاران برزیلی هر روز به خاطر تعرفه های کم واردات به پاراگوئه می روند و اجناس چینی از جمله تلویزیون، کامپیوتر و گوشیهای موبایل را وارد برزیل می کنند. تقریبا ۲۰ هزار نفر برزیلی و پاراگوئه ای هم به این کار مشغولند.

انجمنهای مبارزه با جرم و جنایت هم گروههایی را برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به پاراگوئه، پرو، کلمبیا و بولیوی فرستاده اند. نیروهای امنیتی هم به کسانی که به برزیل می روند در مورد فروشندگان مواد مخدر که در ۱۲ شهر میزبان مسابقات دنبال فرصتی برای پول درآوردن هستند، هشدار داده اند. ژنرال خوزه کارلوس دناردی، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «این بزرگترین اقدام نیروهای ما برای مبارزه با فعالیت غیرقانونی است و صدها گشت هوایی، دریایی و زمینی برای این کار در نظر گرفته شده اند.» سرگرد سزار شیتلر هم گفت: «متاسفانه قاچاقچی ها معمولا مجهزتر از نیروهای دولتی هستند و اسلحه های بهتری دارند و اسلحه و موشک قاچاق می کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج