۱۱۲۶۴
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

محاکمه مدعي انرژي‌درماني

لورن شعبده‌باز از رابطه نامشروع تبرئه شد

مدعي انرژي‌درماني معروف به «لورن شعبده‌باز» به اتهام كلاهبرداري متعدد ،استفاده از مدرك جعلي دكتراي دانشگاه كمبريج تحصيل مال نامشروع و ارتكاب فعل حرام به ۱۱ سال زندان و پرداخت جزاي نقدي محكوم شد.

مدعي انرژي‌درماني معروف به «لورن شعبده‌باز» به اتهام كلاهبرداري متعدد ،استفاده از مدرك جعلي دكتراي دانشگاه كمبريج تحصيل مال نامشروع و ارتكاب فعل حرام به ۱۱ سال زندان و پرداخت جزاي نقدي محكوم شد.

محاكمه م ع. الف - متهم ۵۴ ساله - روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي ميرعباسي با حضور نماينده دادستان تهران، مالباختگان، وكيل متهم و نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تشكيل شد.

در اين جلسه متهم حضور نداشت كه پس از بررسي‌هاي لازم مشخص شد او با قرار تأمين مناسب آزاد و ممنوع‌الخروج بوده، به خارج از كشور رفته است.

در جلسه محاكمه، نماينده دادستان تهران با قرائت كيفرخواست گفت: م ع. الف - مدعي انرژي درماني - با ادعاهاي دروغين و ارائه مدارك جعلي از دانشگاه كمبريج خود را دكتر معرفي مي‌كرد. وي همچنين با مدارك پزشكي قلابي مبالغي از ۳۰۰ هزار تومان تا سه ميليون تومان از بيماران كلاهبرداري كرده است. نامبرده همچنين با فريب مالباختگان مدعي شده بود از راه دور قادر به درمان آنهاست كه بدين ترتيب نيز مال نامشروع كسب كرده بود.

سپس نماينده دادستان تهران به قرائت نظر رئيس وقت پزشكي قانوني پرداخت و گفت: متهم بدون اطلاع از علم پزشكي و سوءاستفاده از اين رشته در پزشكي دخالت كرده است.

وي درباره مدرك دكتراي متهم از دانشگاه كمبريج نيز گفت: پس از استعلام پليس بين‌الملل و دستگاه‌هاي مرتبط مشخص شد مدرك مورد ادعاي نامبرده جعلي است و هيچ اعتباري هم ندارد.
در ادامه جلسه محاكمه، مالباختگان شيوه فريبكاري مدعي انرژي درماني و كلاهبرداري‌هاي صورت گرفته را تشريح كردند.

سپس وكيل متهم نيز در دفاع از موكلش مطالبي بيان كرد. با اين وجود قاضي دادگاه پس از دو جلسه رسيدگي به پرونده بدون حضور متهم به استناد دلايل و مستندات پرونده وي را مجرم شناخت، دادگاه به استناد ماده يك قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا و اختلاس و كلاهبرداري م.ع.الف - مدعي انرژي درماني- را به اتهام كلاهبرداري‌هاي متعدد به 7 سال حبس تعزيري و پرداخت 100 ميليون ريال جزاي نقدي و رد مال و همچنين به خاطر تحصيل مال نامشروع به استناد ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا و اختلاس و كلاهبرداري به دو سال حبس تعزيري و پرداخت سه ميليون تومان به مالباخته و پرداخت شش ميليون ريال جزاي نقدي و به اتهام نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به استناد ماده 698 قانون مجازات اسلامي به دو سال حبس تعزيري محكوم كرد.

دادگاه همچنين درخصوص اتهام استفاده از سند مجعول مدرك دكتراي دانشگاه كمبريج انگلستان حكم به امحاي اين مدارك جعلي و قلابي داد. گفتني است: دادگاه متهم را از اتهام رابطه نامشروع به دليل نبودن مدارك و دلايل مستند تبرئه كرد. پرونده نيز با اعتراض وكيل مدافع وي براي رسيدگي به شعبه 27 دادگاه تجديد نظر استان تهران ارجاع شد. البته شنيده‌ها حاكي است، متهم اميدوار است پس از رسيدگي پرونده در مرجع تجديدنظر از اتهام‌هاي وارده تبرئه شود.

منبع: ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

لورن شعبده‌باز از رابطه نامشروع تبرئه شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج