جاباما
۱۱۲۶۶۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگاهی به ستاره‌های احتمالی یورو ۲۰۲۰

یوفا براساس تغییراتی که تصمیم داشت در شکل برگزاری رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ ایجاد کند تصمیم گرفت این مسابقات به‌صورت متمرکز نباشد و قرار است بازی‌ها در کشور‌های مختلف برگزار شود. با شروع این تورنمنت گمانه‌زنی درباره مدعیان قهرمانی و همچنین ستار‌ه‌های احتمالی تورنمنت بالا گرفته است.

فرهیختگان: رقابت‌های یورو 2020 از شب گذشته با دیدار ایتالیا و ترکیه آغاز شد تا یکی از معتبرترین تورنمنت‌های فوتبال ملی در جهان با تاخیری یک‌ساله کار خود را آغاز کند. یوفا براساس تغییراتی که تصمیم داشت در شکل برگزاری این رقابت‌ها ایجاد کند تصمیم گرفت این مسابقات به‌صورت متمرکز نباشد و قرار است بازی‌ها در کشورهای مختلف برگزار شود. با شروع این تورنمنت گمانه‌زنی درباره مدعیان قهرمانی و همچنین ستار‌ه‌های احتمالی تورنمنت بالا گرفته است و در ادامه به بررسی ۹ بازیکنی می‌پردازیم که انتظار می‌رود در یورو ۲۰۲۰ درخشش زیادی داشته و از نفرات تاثیرگذار تیم‌های خود باشند.

نگاهی به ستاره‌های احتمالی یورو ۲۰۲۰

روملو لوکاکو (بلژیک)

بهترین گلزن تیم‌ملی بلژیک و ستاره سال‌های اخیر این تیم که فصلی درخشان را به‌همراه اینترمیلان سپری کرد، موفق شد اسکودتو را با این تیم فتح کند. لوکاکو در ترکیب اینتر یکی از ستاره‌های تاثیرگذار تیمش بود و بسیاری معتقدند نراتزوری بدون او نمی‌توانست به انتظار 10 ساله خود برای قهرمانی در سری A خاتمه دهد. او در بهترین فصل فوتبالی خود 30 گل در 44 بازی برای تیمش زد و عنوان بهترین بازیکن فصل ایتالیا را نیز کسب کرد. این مهاجم 28 ساله در دیدار دوستانه برابر کرواسی تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را زد تا به رکورد 60 گل در 93 بازی ملی برسد و حتی می‌تواند خطری جدی برای رونالدو و علی دایی در رسیدن به رکورد بهترین گلزن دیدارهای ملی باشد. او در مرحله انتخابی یورو 2020 تنها در 5 دیدار تیمش به میدان رفت که در تمامی آنها موفق به گلزنی شد. لوکاکو یکی از امیدهای اصلی کسب عنوان آقای گلی در این رقابت‌ها است و بلژیک امید زیادی دارد تا با کمک او بتواند سرانجام با نسل طلایی خود یک تورنمنت مهم را فتح کند.

کریس رونالدو (پرتغال)

اگرچه رونالدو در عرصه باشگاهی فصل خوبی را پشت‌سر نگذاشت، اما درنهایت عنوان آقای گلی لیگ ایتالیا را تصاحب کرد و درطول فصل با 29 گل (5 گل بیشتر از لوکاکو) بهترین گلزن سری A بود. باوجود این عملکرد خوب، رونالدو و هم‌تیمی‌هایش رقابت بر سر عنوان قهرمانی را به اینتر باختند و البته در هفته‌های پایانی به زحمت سهمیه لیگ قهرمانان را به‌دست آوردند. هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال نتوانسته چنین آمار خوبی در سه لیگ معتبر انگلیس، اسپانیا و ایتالیا داشته باشد و در هر سه لیگ هم آقای گل شود. کریس تنها به یک گل دیگر نیاز دارد تا به‌تنهایی به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها معرفی شود. او فعلا به‌همراه میشل پلاتینی در این مسابقات 9 گله هستند. رکورد 109 گل ملی علی دایی نیز با گلی که در دیدار دوستانه به رژیم‌صهیونیستی زد دست‌یافتنی‌تر به‌نظر می‌رسد و می‌تواند با درخشش در یورو هم از عنوان قهرمانی تیمش دفاع کند و هم این رکورد را که سال‌ها در اختیار اسطوره فوتبال ایران بوده بشکند. این ستاره پرتغالی تنها به 5 گل دیگر نیاز دارد تا درکنار دایی قرار بگیرد و با این موفقیت‌ها خود را برای عنوان بهترین بازیکن تاریخ شایسته‌تر نشان دهد.

توماس مولر (آلمان)

ستاره بایرن مونیخ در ابتدای فصل پیش با تصمیم ناگهانی یوآخیم لوو به‌همراه متز هوملس و جروم بواتنگ از تیم‌ملی کنار گذاشته شد. سرمربی ژرمن‌ها معتقد بود او دیگر در سراشیبی قرار دارد و دیگر درخشش سابق را ندارد، اما حضور هانسی فلیک روی نیمکت مونیخی‌ها اوضاع را برای این ستاره آلمانی دگرگون کرد. او فصل پیش عملکرد خوبی در بایرن داشت، اما امسال نمایشی فوق‌العاده داشت و با 11 گل و 18 پاس گل تنها بازیکن بوندس‌لیگا بود که در هر دو بخش توانست آمارش را دورقمی کند. به این ترتیب لوو چاره‌ای جز دعوت دوباره مولر به تیم‌ملی نداشت و او پس از حدود دو سال دوباره به تیم‌ملی برگشت. مولر البته در تورنمنت‌های مهم رکورد عجیبی دارد و با اینکه در 16 بازی در جام جهانی 10 گل برای ژرمن‌ها زده، اما در یورو پس از 11 مسابقه هنوز پایش به گلزنی باز نشده است و رکوردی منفی در این زمینه دارد.

بوراک ییلماز (ترکیه)

این مهاجم ترک‌تبار در 35 سالگی نخستین فصل حضورش در لیگ فرانسه و البته اولین فصل بازی در یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی را تجربه کرد که حاصل آن یک قهرمانی دراماتیک و تاریخی به‌همراه لیل بود. ییلماز درطول فصل 16 گل زد و رکورد قابل‌قبول یک گل در هر 128 دقیقه را از خود به‌جای گذاشت تا پشت سر کیلیان امباپه، ستاره جوان پاری‌سن ژرمن دومین گلزن برتر لیگ فرانسه لقب بگیرد. لیل به کمک درخشش او موفق شد پس از یک‌دهه فاتح لیگ شود و پاریسی‌های پرستاره را ناکام کند. ترکی در این رقابت‌ها در گروهی دشوار و درکنار ایتالیا، سوئیس و ولز قرار گرفته، اما امیدوار است بتواند از گروهش صعود کرده و راهی مرحله بعد شود. ییلماز در دیدارهای ملی هم عملکرد خوبی از خود به‌جای گذاشته است و در ماه مارس گذشته و در مصاف برابر هلند هت‌تریک کرد تا پس از کلاوس آلوفس، اسطوره‌ ژرمن‌ها در دهه 80 نخستین بازیکنی باشد که موفق به انجام چنین کاری برابر لاله‌های نارنجی می‌شود.

اوون ویندال (هلند)

اگرچه هلند ستاره‌های نام‌آشنایی در ترکیب خود دارد، اما این مدافع چپ می‌تواند ستاره تیم‌ملی کشورش در این تورنمنت باشد. ویندال در ترکیب آلکمار فصلی موفق را پشت‌سر گذاشت و با 6 پاس گل و 43 خلق موقعیت بهترین عملکرد را در فصل گذشته لیگ هلند داشت. مصدومیت ویرجیل فن‌دایک و نرسیدن او به یورو باعث شد تغییراتی در ترکیب دفاعی هلند ایجاد شده و ویندال به ترکیب اصلی برسد. او که به‌تازگی در مصاحبه‌ای خود را بهترین مدافع چپ هلندی خوانده بود، در یورو 2020 این فرصت را دارد تا توانایی‌های خود را به اثبات رسانده و در تابستان به تیمی بهتر منتقل شود.

روبرت لواندوفسکی (لهستان)

ستاره ماه‌های اخیر فوتبال جهان که دو فصل عالی را در بایرن مونیخ پشت‌سر گذاشته و با بدشانسی نتوانست عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا در سال 2020 را تصاحب کند. شاید بزرگ‌ترین بدشانسی او این است که در تیم‌ملی لهستان حضور دارد که شانس زیادی برای موفقیت در این رقابت‌ها ندارد، اما درکنار ستاره‌های تیم باشگاهی خود نشان داده یکی از بهترین‌های فوتبال دنیا است. لواندوفسکی هر چقدر در بایرن مونیخ گلزنی قهار و درجه یک است، در تیم‌ملی نتوانسته به آمار خوبی برسد و در 10بازی در تورنمنت‌های مهم با پیراهن لهستان تنها یک گل به ثمر رسانده است. او درحالی راهی یورو می‌شود که به‌تازگی رکورد تاریخی گرد مولر را شکست و 41 گل درطول یک فصل بوندس‌لیگا به ثمر رساند. با این‌حال در گروهی که اسپانیا، سوئد و اسلواکی حضور دارند، او و هم‌تیمی‌هایش کار سختی برای صعود به دور بعد خواهند داشت.

فیل فودن (انگلیس)

ستاره این فصل منچسترسیتی که پس از تمجیدهای عجیب‌وغریب پپ گواردیولا از او همه منتظر درخشش این جوان 21 ساله در یورو 2020 هستند. اگرچه انگلیس در این تورنمنت ستاره‌هایی چون استرلینگ، هری کین و رشفورد را در ترکیب خود دارد، اما چشم‌ها بیشتر به فودن جوان است تا شاید بتواند طلسم ناکامی سه‌شیرها در یورو را بشکند. فودن در لیگ برتر جزیره فصلی موفق را سپری کرد و جوان‌ترین بازیکنی بود که مجموع گل و پاس گل‌هایش در لیگ دو رقمی شد. فودن علاوه‌بر هوش بالا، از تکنیک خوبی هم برخوردار است که باعث می‌شود مقابل دروازه حریفان بسیار خطرناک باشد و هم در گلزنی و هم در ایجاد فرصت برای هم‌تیمی‌هایش موفق باشد.

پدری (اسپانیا)

اگر قرار بود یورو 2020 طبق برنامه و در همان تاریخ اعلام‌شده در سال گذشته برگزار شود، این پدیده جوان باید از خانه دیدارهای ماتادورها در این مسابقات را تماشا می‌کرد، اما عملکرد عالی او در ترکیب آبی و اناری‌ها باعث شد در کمتر از یک فصل نامش را به‌عنوان یکی از پدیده‌های آینده‌دار فوتبال اسپانیا مطرح کند و حالا به تیم‌ملی این کشور نیز رسیده است. پدری اگرچه در گشودن دروازه رقبا و همچنین پاس گل آمار بالایی ندارد، اما به‌خوبی در میانه میدان نبض حرکات بارسا را در دست داشت و باوجود سن کم خیلی زود توانست به نفر اصلی ترکیب تیمش تبدیل شود. او در یورو این فرصت را خواهد داشت تا درصورت اعتماد لوئیس انریکه جایگاه ثابتی در تیم‌ملی برای سال‌های آینده کسب کند.

کیلیان امباپه (فرانسه)

بدون شک امباپه یکی از مورد انتظارترین ستاره‌های این تورنمنت است که فشار سنگینی را روی شانه‌های خود حس می‌کند. او پس از قهرمانی در جام‌جهانی 2018 دومین تورنمنت مهم خود را تجربه می‌کند و حالا هواداران این تیم انتظار دارند این ستاره جوان قهرمانی یورو را نیز برای این تیم کسب کند. امباپه در این سه سال 78 گل در لیگ فرانسه به ثمر رسانده است که دومین رکورد گلزنی طی این مدت را ممفیس دپای دراختیار دارد که 39 گل کمتر زده است و این نشان از عملکرد عالی این مهاجم 22 ساله دارد. او پس از ژان پیر پاپن نخستین بازیکنی است که توانسته سه فصل پیاپی آقای گل لیگ فرانسه شود و حالا در تیم‌ملی و با بازگشت کریم بن‌زما به جمع خروس‌ها انتظار می‌رود خط حمله این تیم زهردارتر از قبل به‌دنبال گشودن دروازه حریفان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج