۱۱۲۷۸۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پدیده‌ای به نام دشمن خانگی تیم ملی اسپانیا

اسپانیا در کشور خودش در جام ملت‌های اروپا نه چمن خوبی دارد و نه هواداران خوبی!

خبرورزشی: اسپانیا در کشور خودش در جام ملت‌های اروپا نه چمن خوبی دارد و نه هواداران خوبی!

تیم ملی اسپانیا در اولین بازی خود در جام ملتهای اروپا مقابل سوئد متوقف شد. این تیم در کشور خودش و در شهر سویا میزبان حریف بود، شهری که به شب زنده داریها و فرهنگ خاص خود مشهور است و داستانها و رمانهای زیادی در مورد آن نوشته شده است.

با این وجود تفاوت اسپانیا با دیگر میزبانهای جام ملتهای اروپا دست کم تا این لحظه در این بود که هیچکدام از آنها در جریان بازی با پدیده اعتراض هواداران و هو شدن بازیکن خودی مواجه نشدند. اما لوئیس انریکه و شاگردانش با دو مورد عجیب به عنوان میزبان مواجه بودند: «هو شدن بازیکن خودی و چمن بی کیفیت ورزشگاه.»

اعتراض به آلوارو موراتا و هو کردن او از نیمه اول آن هم به دلیل عملکرد داخل زمین یکی از مواردی بود که تیم ملی اسپانیا تقریبا در تاریخ خود با چنین موردی در سطح ملی و تورنمنتهای مهم مواجه نشده بود. سابقه داشته که مربیانی مثل خاویر کلمنته یا لوئیس آراگونس مورد هجمه هواداران قرار بگیرند.

در مورد بازیکنان هم مواردی مثل جرارد پیکه یا لوئیس سوارس بازیکن اسپانیایی در دهه ۸۰ که در ورزشگاه برنابئو هو شدند یا دی استفانو که در نوکمپ هو شد وجود داشت اما در هیچکدام از این موارد دلیل فنی و عملکرد بازیکن درون زمین دلیل این اتفاق نبود.

موقعیتی که موراتا در دقیقه ۳۸ بازی از دست داد باعث شد باعث ایجاد اختلاف بین تماشاگران شد. گروهی به اعتراض پرداختند و گروه دیگر با اشاره لوئیس انریکه به حمایت از بازیکن پرداختند. موراتا اما باز هم مورد اعتراض قرار گرفت چون یک موقعیت دیگر را هم از دست داد. او البته سابقه هو شدن در ورزشگاه متروپولیتونا توسط هواداران اتلتیکومادرید زمانی که برای این تیم بازی می کرد را هم داشت.

لوئیس انریکه بابت اینکه موراتا را به مورنو در ترکیب اصلی ترجیح داد، مورد انتقاد قرار گرفته است. او بعد از خط زدن سرخیو راموس و انتخاب نکردن هیچ بازیکنی از رئال مادرید هم تحت فشار رسانه ها قرار داشت و حالا به نظر می رسد این فشارها باعث خواهد شد که او تمرکز خود را بیشتر از دست بدهدا. مربی ای که با انتخابهای لجوجانه همواره جنجال ساز می شود.

عملکرد موراتا در این بازی باعث شد هواداران چلسی نیز به این موضوع واکنش نشان دهند. آنها در توئیتر و سایر شبکه های مجازی به اینکه این تصاویر و این عملکرد از موراتا برای آنها آشناست اشاره کردند. موراتا سال ۲۰۱۷ با انتفالی گرانقیمت از رئال مادرید به چلسی رفت اما در این تیم ناکام بود و هواداران چلسی تاکید کردند که این موقعیتهایی که موراتا از دست داد آنها را یاد روزهای تاریکی که در چلسی داشت انداخته است.

یکی از هوادران چلسی نوشته بود: «ما هواداران چلسی شایستگی دریافت مدال بابت تحمل کردن موارتا و ایگواین در تیممان را داریم.»

چمن ورزشگاه

کیفیت چمن ورزشگاه نیز الیمپیکو شهر سویا نیز یکی دیگر از مواردی بود که در این بازی مورد انتقاد قرار گرفت. ورزشگاهی با چمن خشک که در مواردی حتی سوخته بود و سرعت دادن در آن کاملا مشکل بود. این شرایط البته برای هر دو تیم وجود داشت اما مسئله این بود که سوئد اصلا به دنبال مالکیت توپ نبود و از این نظر مشکلی نداشت. آنها مالکیت توپ را ۷۵ به ۲۵ به اسپانیا واگذار کردند اما به نتیجه مورد نظر خود رسیدند و چمن ورزشگاه نیز به آنها کمک کردند.

خود اسپانیایی هم می دانند که در میان ۱۱ ورزشگاهی که میزبان رقابتهای یورو ۲۰۲۰ هستند آنها بدترین ورزشگاه را دارند و اینکه در دو بازی آینده مقابل لهستان و اسلواکی نیز کار بسیار سختی را با این شرایط در پیش خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج