۱۱۲۸۱۶۴
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

جایزه واکسن زدن؛ مرغ، گاو و خانه‌ی میلیون دلاری

هنگ کنگ به برندگان واکسینه خود جوایزی مانند کوپن های اعتباری خرید، پرواز و جدیدا آپارتمان ۱.۴ میلیون دلاری هدیه می دهد.

عصر ایران: مرغ، گاو، مرخصی استحقاقی و حتی آپارتمان میلیون دلاری جوایز طرح تشویقی کشورهای آسیایی برای تزریق کنندگان کرونا هستند.

کشورهای آسیایی از تایلند تا اندونزی و هنگ کنگ به صورت قرعه کشی به دریافت کنندگان واکسن هدایایی مثل مرغ یا آپارتمان می دهند تا مردم این بخش جهان با تردید در برابر واکسیناسیون مبارزه کنند.

رویترز در این باره نوشت: انواع جهش یافته و سریع الانتقال ویروس کرونا در هفته‌های گذشته در جنوب شرقی آسیا افزایش یافته است.

جایزه واکسن زدن؛ مرغ، گاو و خانه‌ی میلیون دلاری

یکی از مقامات سازمان واکسیناسیون استان جاوای غربی اندونزی به عنوان طرح تشویقی واکسیناسسون کرونا به یک مرد 67 ساله یک مرغ می‌دهد/ عکس: رویترز

مقامات بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا شروع به برگزاری قرعه کشی برای دریافت کنندگان واکسن کرده‌اند تا افراد بیشتری را به واکسیناسیون کووید- 19 تشویق کنند.

مقامات منطقه "مای چائم" واقع در "چیانگ مای" تایلند از گاو برای تشویق مردم به تزریق واکسن در این منطقه استفاده کردند. این طرح در این منطقه مورد استقبال قرار گرفته است.

"اینخام تونگخاتم" 65 ساله که برنده یک گاو ماده یک ساله به ارزش 10 هزار بات (واحد پول تایلند) یا 320 دلار است در این باره گفت: این بهترین هدیه عمرم بود.

مقامات این ناحیه می‌گویند بیش از 50 درصد از 1400 شهروند مسن یا گروه پرخطر در هفته دوم واکسیناسیون و با وعده 27 راس گاو به عنوان جایزه برای دریافت واکسن ثبت نام کرده‌اند.

از 66 میلیون نفر جمعیت تایلند تنها 4.76 میلیون نفر دور اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بسیاری از مردم کشورهای آسیایی تمایلی به تزریق واکسن ندارند زیرا با طیف وسیعی از شایعات و اطلاعات نادرست مواجه‌اند و شک و تردیدهای زیادی در باره ایمنی، اثربخشی و باورهای مذهبی دارند.

در هنگ کنگ که بیماری همه‌گیر کرونا در آن تحت کنترل نسبی قرار دارد، مقامات نگران شیوع و اوج گیری دوباره ویروس به دلیل نرخ پائین واکسیناسیون هستند.

از این رو هنگ کنگ در قرعه کشی برای برندگان واکسینه شده خوش شانس خود جوایزی مانند تخفیف و کارت‌ و کوپن‌های اعتباری خرید، پرواز و جدیدا آپارتمانی به ارزش 10.8 میلیون دلار هنگ کنگ (1.4 میلیون دلار) در نظر گرفته است.

برخی از مشاغل هنگ کنگ نیز به کارمندان واکسینه شده خود مرخصی استحقاقی ارائه می‌دهند.

یک باشگاه ورزشی خصوصی در این کشور به جای پاداش از روشی تنبیهی برای واکسیناسیون کارمندان خود استفاده کرده و به آنها دستور داده تا پایان ماه ژوئن واکسینه شوند. کارمندان این باشگاه ورزشی در صورت سرپیچی از این دستور از ارتقا یا افزایش حقوق محروم خواهند شد.

در کشوری مانند اندونزی که آسیب شدیدی از شیوع ویروس کرونا دیده مقامات برای برطرف کردن ترس از واکسن تلاش می‌کنند.

اندونزی از ابتدای شیوع ویروس کرونا از ابتلای 1.9 میلیون مبتلا و جان باختن 53280 مرگ خبر داده است. مطالعات اخیر روی سمپل های سرومی نشان داده که میزان شیوع کووید-19 در این کشور می‌تواند 30 برابر بیشتر از میزان مطرح شده باشد.

"آسب سائه پودین" 67 ساله ساکن "سیپاناس" در استان "جاوای غربی" اندونزی در این باره گفت: می ترسیدم که در صورت تزریق واکسن سریعا بمیرم. خبرها و شایعاتی نیز در باره ساخت واکسن از خوک ها شنیده می‌شد.

بسیاری از مسلمانان اندونزی که حدود 85 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند نگران این هستند که آیا واکسن ها از نظر اسلام حلال است یا خیر.

مقامات "سیپاناس" می‌گویند اثبات ایمنی یا حلال بودن واکسن به سالمندان بسیار سخت تر است. بنابراین انها نیز مانند تایلند به مشوق‌های دامی روی آورده اند و به بزرگ سالان که واکسن تزریق می‌کنند یک مرغ می‌دهند.

"گالیح آپران" رئیس پلیس منطقه در این باره گفت: "افراد مسن به دلایل مختلف تمایلی به واکسن زدن ندارند. برخی می‌گویند که می‌خواهند واکسن بزنند اما نمی‌آیند و برخی نیز از این روند می‌ترسند".

بنابراین ما با دادن مرغ به عنوان جایزه مشارکت آنها در واکسیناسیون را افزایش می دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج