جاباما
۱۱۲۸۴۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

نظرات متفاوت سناتورها درباره دیدار بایدن-پوتین

رئیس کمیته روابط خارجی سنا ابراز امیدواری کرد که ایجاد یک گفت‌وگوی ثبات استراتژیک میان آمریکا و روسیه، خطر درگیری مسلحانه را کاهش دهد.

ایسنا: رئیس کمیته روابط خارجی سنا ابراز امیدواری کرد که ایجاد یک گفت‌وگوی ثبات استراتژیک میان آمریکا و روسیه، خطر درگیری مسلحانه را کاهش دهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای گفت: از ایجاد گفت‌وگوی ثبات استراتژیک استقبال می‌کنم و امیدوارم بتوان به پیشرفت اساسی برای کاهش خطر درگیری مسلحانه دست یافت.

نظرات متفاوت سناتورها درباره دیدار بایدن-پوتین

وی افزود: انتظار دارم که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اقدامات مناسبی را در واکنش به هرگونه اقدام روسیه که واشنگتن را نگران می‌کند، انجام دهد.

اوایل روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بایدن بیانیه مشترکی را درخصوص ثبات استراتژیک امضا کردند. روسیه و آمریکا در این بیانیه متعهد شدند تا از طریق گفت‌وگوی دوجانبه ثبات استراتژیک، زمینه را برای کنترل تسلیحاتی آتی و اقدامات کاهش خطر اماده کنند و بر این اصل که در یک جنگ اتمی هیچ کس پیروز نمی‌شود و نباید صورت گیرد، مجددا تاکید کردند.

این در حالی است که "جیم ریش"، سناتور ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت: از این که در نشست میان بایدن و پوتین برخی مسائل همچنان حل نشده باقی ماندند، ناامید شدم.

وی افزود: اگرچه نتایج مثبتی از نشست‌های اخیر گروه هفت و ناتو حاصل شد اما از اینکه برخی مسائل به دنبال دیدار پوتین و بایدن همچنان حل نشده باقی مانده‌اند، ناامید شدم. بیشتر از همه از این ناامید شدم که چرا بایدن در این نشست به موضوعاتی چون خط لوله گازی نورد استریم 2، نگرانی‌ها نسبت به تعهدات روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در حال حاضر منقضی شده و ادامه بازداشت "پل ولان" و "ترور رید"، شهروندان آمریکایی در روسیه نپرداخت.

بایدن و پوتین روز چهارشنبه در دو کنفرانس خبری مجزا گفتند که درباره موضوعاتی چون امنیت سایبری، کنترل تسلیحاتی و مسائل منطقه‌ای از جمله ایران، سوریه، افغانستان، لیبی، اوکراین و همچنین شمالگان مذاکره کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج