جاباما
۱۱۲۸۹۱۴
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بازگشت ترامپ به رینگ انتخابات

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با هدف از دور خارج کردن مخالفانش، هدایت کارزار انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ حزب جمهوریخواه را در دست گرفته است

همشهری: یک‌سال مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، جمهوریخواهان برای جبران شکست سنگین خود در سال گذشته، قصد دارند باز هم گوی و میدان را به دونالد ترامپ بسپارند. این روزها که جو بایدن با سفر به اروپا و حضور در نشست‌های مختلف در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته، ترامپ مشغول سفرهای انتخاباتی و خبرسازی در داخل آمریکا است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا سفر به ایالت‌های مختلف برای حمایت از نامزدهای انتخاباتی مورد تأیید خود را برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای سال۲۰۲۲ آغاز کرده است.

بازگشت ترامپ به رینگ انتخابات

ازجمله قرار است 5تیر به اوهایو و 12تیر به فلوریدا سفر کند. ترامپ همچنین گفته که به دعوت فرماندار جمهوریخواه تگزاس، 9تیر از مرز آمریکا و مکزیک بازدید می‌کند. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت بایدن امن‌ترین و مستحکم‌ترین مرز در تاریخ آمریکا را از من تحویل گرفت، اما تنها در چند هفته بدترین بحران مرزی در تاریخ این کشور را رقم زد.»

جمهوریخواهان در طول ماه‌های گذشته بارها سیاست‌های مرزی بایدن و لغو محدودیت‌های مهاجرتی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

نفوذ در حزب جمهوریخواه

رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنوز نفوذ بالایی در حزب جمهوریخواه دارد. نظرسنجی ‌ماه گذشته رویترز نشان می‌دهد که 53درصد جمهوریخواهان ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» می‌دانند و 61درصد هنوز معتقدند که در انتخابت ریاست‌جمهوری2020 تقلب شده است. ارزیابی اخیر مؤسسه نظرسنجی نیل نیوهاوس نیز حاکی است که 80درصد جمهوریخواهان ترجیح می‌دهند فردی مثل ترامپ وارد رقابت‌های انتخاباتی شود.

استیو بنن، مشاور ارشد دونالد ترامپ که تنها چند ‌ماه بعد از ریاست‌جمهوری او برکنار شد، به نشریه آتلانتیک گفته است: «حزب جمهوریخواه فقط یک اسم است. بیشتر اعضای آن دیدگاه‌های پوپولیستی و ناسیونالیستی دارند و تحت نفوذ ترامپ هستند.»

اگر به وب‌سایت کمیته ملی جمهوریخواهان سنا سر بزنید، اجناس مختلفی با عکس ترامپ می‌بینید؛ ازجمله تی‌شرت 18دلاری که روی آن نوشته شده: «همچنان رئیس‌جمهور من هستی.» اما در بخش دیگر سایت، یک لینک برای کمک به کمپین سناتور لیزا مارکوفسکی وجود دارد.

نماینده آلاسکا ازجمله جمهوریخواهانی بود که در دادگاه استیضاح ترامپ در زمستان سال گذشته به او رأی داد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا وعده داده که تمام تلاش خود را برای شکست او در انتخابات امسال انجام می‌دهد.

وب‌سایت نشریه آتلانتیک نوشته که مسلما جمهوریخواهان بعد از شکست سنگین در سال2020، به نامزدهایی نیاز دارد که بتوانند در انتخابات سال2022 پیروز شوند. اما به‌نظرمی‌رسد ستاره این حزب بیشتر دغدغه وفاداری هم‌حزبی‌هایش را دارد تا قابلیت پیروزی آنها.

ترامپ قصد دارد تا نمایندگانی را که به استیضاح او رأی دادند یا از ادعایش مبنی بر تقلب در انتخابات حمایت نکردند، تنبیه کند و در مقابل، به آنها که از دعوایی که او به راه انداخت دفاع کردند، پاداش بدهد.

ریاست مجلس نمایندگان

یکی از سناریوهایی که درباره حرکت سیاسی بعدی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در هفته‌های اخیر مطرح شده این است که او، رئیس مجلس نمایندگان شود. برای این منظور نیازی نیست که ترامپ برنده کرسی فلوریدا شود، تنها کافی است که اکثریت نمایندگان کنگره او را به‌عنوان رهبر انتخاب کنند. اما مشکل اینجاست که حتی اگر جمهوریخواهان بتوانند اکثریت مجلس نمایندگان را در دست بگیرند و ترامپ نقش رهبری آنها را بپذیرد، احتمالا دموکرات‌ها و همچنین برخی چهره‌های جمهوریخواه زیر بار انتخاب او به‌عنوان رئیس کنگره نروند. از سوی دیگر، بعید است کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان اجازه بدهد ترامپ پستی را که نماینده کالیفرنیا سال‌ها برای به‌دست آوردن آن تلاش کرد از او بگیرد.

به اعتقاد بنن، جمهوریخواهان برای مقابله با بایدن برنامه دارند. آنها تصمیم دارند که ترامپ برای 100روز ریاست کنگره را بر‌عهده بگیرد تا بتوانند طرح استیضاح بایدن را پیش ببرند. بعد از آن ترامپ برای شرکت در انتخابات2024 کناره‌گیری می‌کند و پست خود را به مک کارتی تحویل می‌دهد.

آیا ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری۲۰۲۴ شرکت می‌کند؟

به‌نظر می‌رسد ترامپ که به‌تازگی وارد 75سالگی شده هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات2024 نگرفته است. برخی می‌گویند او با توجه به بالا رفتن سنش و چالش‌های قانونی زیادی که در رابطه با کسب‌وکار شخصی‌اش با آن روبه‌روست، بعید است که در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی شرکت کند؛ ازجمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که گفته است: «من فکر نمی‌کنم ترامپ واقعا خودش را برنده انتخابات سال گذشته بداند. او می‌ترسد که اگر در انتخابات بعدی نامزد شود، نتواند روی شکست خود با داستانی که سال گذشته درباره دزدی انتخابات ساخت، سرپوش بگذارد.»

سناتور مایک راوندز؛ جمهوریخواهی که در هر دو دادگاه استیضاخ ترامپ به نفع او رأی داد نیز همین نظر را دارد. به اعتقاد او، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با پافشاری بر ادعای تقلب در انتخابات به اعتبار خود لطمه زد.

اما صحبت‌های ترامپ چیز دیگری را نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در طول ماه‌های گذشته بارها تکرار کرده که انتخابات را از او دزدیده‌اند و به نبرد ادامه خواهد داد. برخی نزدیکان ترامپ گفته‌اند که او از اظهارات اخیر ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا در مورد احتمال شرکت در انتخابات2024 رنجیده است.

ترامپ هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که دی سانتیس هم مانند دیگران می‌تواند معاون احتمالی او در انتخابات2024 باشد. برخی کارشناسان معتقدند که اگر ترامپ بتواند به پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات سال آینده کمک کند، احتمال حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی بیشتر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج