۱۱۲۸۹۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خانه‌دار شدن برای هنرمندان هم تبدیل به رویا شد

محمدفیلی می‌گوید: باتوجه به شرایط اقتصادی و گرانی مسکنی که وجود دارد، خانه‌دار شدن برای افرادی که صاحبخانه نیستند، تبدیل به یک رویا شده است و اگر وضعیت اقتصادی بهتر نشود و رفاه در جامعه وجود نداشته باشد، فقر و دزدی، روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

ایلنا: محمدفیلی می‌گوید: باتوجه به شرایط اقتصادی و گرانی مسکنی که وجود دارد، خانه‌دار شدن برای افرادی که صاحبخانه نیستند، تبدیل به یک رویا شده است و اگر وضعیت اقتصادی بهتر نشود و رفاه در جامعه وجود نداشته باشد، فقر و دزدی، روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

خانه‌دار شدن برای هنرمندان هم تبدیل به رویا شد

محمد فیلی (بازیگر سینما و تلویزیون) که از ابتدای دهه هفتاد و با ایفای نقش در «روزی روزگاری» فعالیت هنری خود را آغاز کرده است، با ۷۱ سال سن از نداشتن مسکن گلایه دارد. به همین دلیل حدود ۹ماه پیش ویدیویی از خودش در فضای مجازی منتشر کرد و از مسئولین خواست تا به وضعیت او و دیگر هنرمندانی که خانه ندارند، رسیدگی شود.

در ادامه، صحبت‌های این هنرمند را درباره معضلات اقتصادی و تامین نشدن خواسته‌هایش از جانب مسئولین در حوزه اقتصاد و مسکن را می‌خوانیم.

بزرگ‌ترین مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستید، چیست؟

وضعیت به گونه‌ای است که امکان خانه‌دار شدن برای جوانان ما تبدیل به یک رویا شده است. نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که دغدغه مسکن خواسته همه مردم است و برای این موضوع افراد باید پاسخگو باشند. در گذشته جوان‌ها می‌توانستند یک سر پناهی برای خودشان تهیه کنند و یک زندگی مشترک تشکیل دهند، اما مسائل اقتصادی، سبب شده تا آمار ازدواج کاهش پیدا کند، جوان‌ها سر و سامان نگیرند، آرامش روانی نداشته باشند و مسائل مالی و قیمت‌ها به بزرگ‌ترین ترس و دغدغه آن‌ها تبدیل شود.

چرا بیشتر هنرمندان دغدغه مالی دارند، درحالیکه همیشه شنیده‌ایم هنرمندان پولدار هستند؟

اکثر هنرمندانی که واقعا هنرمند هستند و سرشان در کار خودشان است، بیشتر به اعتلای فرهنگ توجه کردند و به جای اینکه برای انجام کار فرهنگی دغدغه مالی داشته باشند، هنر را مهم‌تر و با ارزش‌تر از مسائل مالی دانستند، حالا در سنین بالا نه مسکن دارند، نه درآمد ثابت و نه شغل و با وضعیت ناراحت‌کننده‌ای در خانه نشسته‌اند.

یعنی تاکنون به مشکلات هنرمندان رسیدگی نشده است؟

این مشکلات آنقدر مانده و بزرگ شده که فکر می‌کنم به مسائل لاینحل تبدیل شده و هر مسئولی هم که روی کار بیاید، نتواند مشکلی از ما حل کند و اگر هم کسی بخواهد کاری انجام دهد مجبور باشد از هفت خان رستم عبور کند. نه تنها برای هنرمندان، بلکه کمترین خواسته هر انسانی، داشتن مسکن و یک سرپناه است که بتوانند در آن آرامش داشته باشند و به جای اینکه این نیاز تامین شود، روز به روز قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند. وضعیت اقتصادی جامعه به گونه‌ای شده است که سرمایه داران، روز به روز سرمایه‌شان افزایش پیدا می‌کند و آن‌هایی که یک سرمایه معمولی داشتند، روز به روز وضع مالی‌شان ضعیف می‌شود.

تاثیر مشکلات اقتصادی در جامعه چیست؟

زمانی که رفاه و امنیت اقتصادی وجود داشته باشد، دزدی، کلاهبرداری، خفت‌گیری و انواع مشکلات اخلاقی در جامعه کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع جامعه را به یک سلامت روانی می‌رساند اما وقتی حداقل‌ها تامین نشود، جامعه مریض می‌شود.

شما چندماه قبل گلایه‌ای در حوزه مسکن داشتید، به این گلایه رسیدگی شد؟

وعده‌هایی داده شده، اما مشکل ما دقیقا همین است که فقط وعده می‌دهند و عمل نکردن به آن‌ها به مرور زمان حال آدم را بد می‌کند، من حالم بد است و این وضعیت از کرونا هم ناراحت کننده‌تر و بدتر است، چون کرونا درمان دارد، اما حال بد، هیچ درمانی ندارد. با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین نمی‌شود کاش هیچ صحبتی نکنند. من هنوز هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که قیمت‌ها اینگونه نجومی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج