۱۱۲۹۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

هدیه تهرانی و بهرام رادان شریک شدند

اهمیت بازیگران در سینمای ایران در حال افزایش است و قابل انتظار بود که گام بعدی پس از بالا بردن دستمزدها، شراکت بازیگران مشهور در مالکیت فیلمی باشد که در آن حضور دارند. این البته به خودی خود اتفاق ناجوری نیست و در کشورهای صاحب صنعت سینما هم رواج دارد.

اهمیت بازیگران در سینمای ایران در حال افزایش است و قابل انتظار بود که گام بعدی پس از بالا بردن دستمزدها، شراکت بازیگران مشهور در مالکیت فیلمی باشد که در آن حضور دارند. این البته به خودی خود اتفاق ناجوری نیست و در کشورهای صاحب صنعت سینما هم رواج دارد.


این شریک کردن بازیگران در سود و مالکیت فیلم، می‌‌تواند حتی رقم دستمزدها را واقعی‌تر کند و ستارگان سینما را در موقعیت حرفه‌ای‌شان قرار دهد. این روش حتی به بازیگران کمک می‌کند تا فرصت حمایت بیشتری از آثار مستقل داشته باشند.

دو بازیگر اصلی فیلم پرستاره «پل چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور (که با توجه به تیم سازنده و موضوع اجتماعی‌اش، سینمادوستان بسیاری منتظر نخستین نمایش‌ آن در جشنواره فیلم فجر امسال هستند)، چنین قراردادی بسته‌اند.

مبلغ قرارداد هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم، ۹۰ میلیون تومان به اضافه ده درصد مالکیت فیلم است و قرارداد بهرام رادان هم، ۴۵ میلیون تومان به اضافه ده درصد دیگر از مالکیت فیلم. گروه سازنده پل چوبی این روزها در تهران، مشغول فیلمبرداری هستند.

این محصول داغ سال ۱۳۹۰ سینمای ایران است که بسیاری را مشتاق تماشای حاصل کار سازندگانش کرده است. مهران مدیری و مهناز افشار دیگر بازیگران این پروژه‌ هستند. تورج منصوری هم مدیر فیلمبرداری پل چوبی است که فیلمنامه‌اش را کرم‌پور به همراه خسرو نقیبی نوشته‌اند.

ستاره‌ها تضمین کننده اکران هستند،نه فروش خشایار الوند فیلمنامه‌نویس در برنامه هفت جمعه شب گفت: محمدرضا گلزار فيلمنامه «شيش و بش» را پيشنهاد داد و اين دو با هم قاطي شد و من سكانس‌هايي نوشتم تا فيلمنامه روال منطقي پيدا كند.

امروز ناراحتم از اينكه سينما به روزي افتاده كه يك بازيگر سوپر استار بيايد فيلمنامه را بر اساس چيزي كه دوست دارد عوض كند.بحث بر سر حضور ستاره‌ها در سینمای ایران مدت‌ها وجود دارد و در آخرین حرف‌هایی که در این باره زده شد حضور ستاره‌ها در فیلم‌های سینمایی تنها تضمین‌کننده اکران فیلم عنوان شد، نه فروش میلیاردی.

در برنامه هفت جمعه شب نیما حسنی‌نسب منتقد سینمای ایران در این باره گفت: در سینمای ایران این مشکل وجود دارد که اول ستاره ساخته می‌شود و بعد به دلیل ناراضی بودن ستاره‌ها از موقعیت‌شان و تعاریف نادرستی که کارگردان‌های سینمای بدنه از ستاره‌ها دارند نوعی شمایل شکنی از ستاره‌ها در ایران می‌شود.

وی افزود: حضور ستارگان در ایران تضمین اکران و کشاندن مخاطبان به سینما است. در طول این سال‌ها تنها محمدرضا گلزار توانسته چند فیلم پرفروش را پشت سر هم داشته باشد.

به جز گلزار هیچ بازیگر دیگری در سینمای ایران نداریم که فروش فیلم‌ها را تضمین کند. در بعد از انقلاب شاید تنها گلزار توانسته این شمایل را در سینما به دست آورد، البته در دهه ۶۰ جمشید هاشم پور نیز این موقعیت را به دست آورد.

حسن حسینی دیگر تحلیلگر سینمایی نیز در این برنامه توضیح داد: ما در سینمای ایران ستاره نداریم، اما معتقدم که افراد مشهور در همه صنف‌ها داریم. مثل کیارستمی یا علیرضا زرین دست که همه مردم آنها را می‌شناسند. مشکل سینمای ایران این است که سینمای عامه پسند در آن وجود ندارد.

چون یک رابطه عرضه و تقاضا وجود دارد و به دلیل تصدی‌گری دولت این عرضه و تقاضا دچار مشکل شده است، ستاره سازی هم وجود ندارد. چون ستاره سازی در سینمای عامه پسند جلوه می‌کند. اگر ستاره‌ای نتواند تضمین فروش یک فیلم را بکند پس ستاره نیست، بنابراین صحبت از ستاره با مفهومی که در تمام دنیا به ستاره‌ها نگاه می‌شود درایران تغییر می‌کند.

منبع: کافه سینما

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هدیه تهرانی و بهرام رادان شریک شدند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج