جاباما
۱۱۲۹۲۷۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رئال و رفتار نامناسبی که با اسطوره‌هایش دارد

سرانجام پس از ۱۶ سال دوران حضور یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال اسپانیا در رئال مادرید به پایان رسید و سرخیو راموس نتوانست به خواسته‌اش برای تمدید قرارداد با این باشگاه برسد.

فرهیختگان: سرانجام پس از ۱۶ سال دوران حضور یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال اسپانیا در رئال مادرید به پایان رسید و سرخیو راموس نتوانست به خواسته‌اش برای تمدید قرارداد با این باشگاه برسد. به این ترتیب او هم بدون خداحافظی و مراسمی باشکوه سانتیاگو برنابئو را ترک کرد و البته احتمالا رئالی‌ها در آینده و با فروکش کردن تب کرونا در مراسمی با حضور هواداران یک بازی خداحافظی هم برای او ترتیب خواهند داد.

حالا با گذشت چند روز از قطعی شدن جدایی او، گمانه‌زنی‌ها درباره مقصد احتمالی این مدافع باتجربه بالا گرفته است و بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپایی تمایل دارند تا از تجربه او در ترکیب خود استفاده کنند. راموس در نشست خبری خود علنا توپ را در زمین فلورنتینو پرس انداخت و گفت که به دنبال تمدید با رئال بوده اما درحالی‌که رئال پیشنهاد تمدید یک‌ساله داده بود، راموس قراردادی دو‌ساله می‌خواست و درنهایت همین موضوع باعث شد تا دو طرف به توافق نرسند.

سیاستی مشابه

رئالی‌ها درنهایت وقتی مدیر برنامه‌های راموس به سراغ آنها رفت تا دوباره درباره شرایط بحث کنند، اعلام کردند که زمان آن پیشنهاد قبلی به پایان رسیده و آنها دیگر نمی‌خواهند در این زمینه مذاکره کنند. به این ترتیب یکی دیگر از اسطوره‌های رئال در شرایطی نه‌چندان مساعد و با ناراحتی از این باشگاه جدا شد تا بار دیگر این باشگاه نشان دهد که برای اسطوره‌های خود ارزش چندانی قائل نیست.

البته درباره راموس شاید کاپیتان رئال خودش هم در پیچیده شدن اوضاع بی‌تقصیر نبود. او این بار هم تلاش کرد همان راهی را برود که در زمان تمدید قرارداد قبلی‌اش طی کرده بود. در آن زمان او یکی از ارکان موفقیت رئال بود و در خط دفاعی این تیم مهره بسیار ارزشمندی محسوب می‌شد.

در فاصله کمی تا پایان مهلت قراردادش شایعات زیادی درباره احتمال جدایی‌اش از رئال و حضور در باشگاهی دیگر به گوش می‌رسید. راموس حتی با منچستریونایتد وارد مذاکره شد و رسانه‌های انگلیسی معتقد بودند حتی توافقات اولیه نیز صورت گرفته است اما راموس می‌خواست از این حربه برای فشار روی رئال برای موافقت با خواسته‌هایش استفاده کند و درنهایت هم به هدفش رسید. قراردادش با رئال تمدید شد و یونایتد هم به‌شدت از اینکه راموس آنها را بازی داده بود عصبانی شد. این بار هم او تقریبا همان سیاست را در پیش گرفت اما با این تفاوت که در ۳۵ سالگی دیگر نمی‌توانست همانند سال‌های قبل دست بالا را داشته باشد و به‌خصوص پس از مصدومیت اخیرش تردیدهایی درباره عملکرد او در فصل آتی وجود داشت.

پرس این بار تسلیم کاپیتان تیمش نشد و روی پیشنهادی که داشت پافشاری کرد تا درنهایت راموس مجبور به ترک برنابئو شد. اتفاقی که ظاهرا رئیس باشگاه برای آن چندان بی‌میل هم نبود و به نظر نمی‌رسد تلاش زیادی برای حفظ کاپیتانش کرده باشد. رئال حالا باید به فکر یافتن جانشینی برای او باشد و از طرف دیگر راموس هم از طرف ایجنت خود پیشنهادهای رسیده را بررسی می‌کند تا بهترین گزینه را برای آینده‌اش انتخاب کند.

او پس از مشکلاتی که در اواخر فصل داشت از فرم خوبش فاصله گرفت و درنهایت شانس حضور در یورو ۲۰۲۰ را نیز از دست داد تا از خانه شاهد عملکرد هم‌تیمی‌های سابقش در این تورنمنت باشد. راموس تلاش زیادی داشت تا شاید بتواند لوئیس انریکه را راضی کند تا او را نیز در فهرست تیمش قرار دهد اما انریکه با تغییر تابعیت آیمریک لاپورته عملا نیازی به راموس نداشت و او را از فهرست تیمش خط زد.

رئال حالا با مشکل دیگری هم روبه‌رو شده و آن هم عدم تمایل رافائل واران برای تمدید قراردادش با این باشگاه است و در این شرایط شاید آنها مجبور شوند این مدافع فرانسوی را نیز در تابستان به باشگاه دیگری واگذار کنند و باید تغییراتی اساسی در تیم خود به وجود بیاورند که این شرایط برای کارلو آنچلوتی، سرمربی جدید این تیم دردسرساز خواهد شد. جدایی دو مدافعی که سال‌ها در خط دفاعی این تیم به هماهنگی خوبی رسیده بودند و تجربه بالایی داشتند برای کارلتو معضلی بزرگ خواهد بود و او باید هر چه زودتر فکری برای یافتن جانشینان آنها داشته باشد.

مشابه جدایی رائول و کاسیاس

این نخستین بار نیست که رئال و به‌خصوص فلورنتینو پرس چنین رفتاری با اسطوره‌های باشگاه داشته‌اند و به نوعی آنها را فراری داده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال دنیا در این سال‌ها در موارد متعددی باعث رنجش اسطوره‌های خود شده است. په‌په پرتغالی یکی از این نفرات بود که مدت‌ها در خط دفاعی این تیم مهره‌ای تاثیرگذار و بدون جانشین محسوب می‌شد. رئال این مدافع را در سال ۲۰۰۷ و در ازای ۲۷ میلیون پوند از پورتو خرید و خیلی زود نامش را به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم مطرح کرد. په‌په در طول دوران حضورش در این باشگاه ۳۳۴ بازی برای رئال انجام داد که حاصل آن ۳ قهرمانی در اروپا و ۳ قهرمانی در لالیگا بود. او در آخرین فصل حضورش در برنابئو با چند مصدومیت مواجه شد و البته مشکلاتی نیز با زین‌الدین زیدان، سرمربی آن زمان تیم پیدا کرد تا درنهایت پس از ۱۰ سال و به‌عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شود.

او در همان زمان در مصاحبه‌ای گفت که رئال و زیدان پیش از اینکه با او صحبت کنند تصمیم خود را برای قطع همکاری با این مدافع گرفته بودند و به همین دلیل در شرایط خوبی از این باشگاه جدا نشد. په‌په راهی بشیکتاش شد و سپس به پورتو برگشت و فصل قبل یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. او در ۳۸ سالگی در ترکیب تیم ملی کشورش در یورو ۲۰۲۰ نیز حضور دارد.

نفر بعدی در این فهرست رائول گونسالس است. مهاجم نامدار رئالی‌ها که زمانی بهترین گلزن این باشگاه بود اما درنهایت او هم در شرایطی بد از این تیم جدا شد. رائول از سال ۱۹۹۴ بازی در این باشگاه را آغاز کرد و ۱۶ سال بعد تصمیم گرفت این باشگاه را ترک کرده و به شالکه آلمان برود. در آن زمان رئال پروژه دیگری از کهکشانی‌ها را استارت زده بود و با خرید ستاره‌هایی چون کریس رونالدو و کاکا به دنبال بازگشت به دوران باشکوه خود بود. رائول کم‌کم به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد و باشگاه درنهایت با جدایی‌اش در پایان فصل موافقت کرد تا پیراهن شماره ۷ او نیز به رونالدو برسد. رائول پس از ۷۴۱ بازی برای رئال راهی شالکه شد و سپس در السد قطر و کاسموس آمریکا نیز بازی کرد.

جدایی ایکر کاسیاس از رئال نیز با واکنش منفی هواداران روبه‌رو شد. گلر دوست داشتنی رئالی‌ها سال‌ها مرد بی‌رقیب دروازه این تیم بود و محبوبیت بسیار زیادی در بین هواداران داشت. او که محصول آکادمی خود باشگاه بود از سال ۱۹۹۹ به تیم بزرگسالان پیوست و درمجموع ۷۲۵ بازی برای تیمش انجام داد. او هم در رئال و هم در تیم ملی یک رهبر و لیدر واقعی بود و سال‌های درخشانی را در هر دو تیم سپری کرد اما ژوزه مورینیو به‌تدریج او را نیمکت‌نشین کرد تا در سال ۲۰۱۵ مجبور به ترک این باشگاه شود و جالب اینکه او هم دقیقا ۱۶ سال در این باشگاه حضور داشت. کاسیاس راهی پورتو شد و چند فصل خوب را در این تیم سپری کرد تا درنهایت به دلیل مشکل قلبی مجبور به خداحافظی از فوتبال شد. یکی از دلایل اصلی رابطه بد مورینیو با هواداران رئال رفتاری بود که با کاسیاس داشت.

شوک پرس به هواداران

برای رئالی‌ها جدایی کریس رونالدو از این تیم چیزی شبیه یک کابوس بود که به نظر می‌رسید هیچ‌گاه رخ نمی‌دهد. ستاره پرتغالی بارها شایعه جدایی‌اش از این تیم را تکذیب کرد و نشان داد که به تیمش وفادار است اما در سال ۲۰۱۸ جهان با انتقال او شوکه شد. رئال با درخشش او در لیگ قهرمانان هت‌تریک کرده بود و در اوج قرار داشت اما ناگهان خبر جدایی همزمان سرمربی و فوق‌ستاره تیم هواداران را به شوکی بزرگ فرو برد.

رئال تصمیم گرفت بهترین بازیکنش را در ازای تنها ۱۰۵ میلیون پوند به یوونتوس بفروشد و البته این استدلال وجود داشت که رونالدو در سال‌های آخر فوتبالش قرار دارد و در سال‌های بعد نمی‌توان چنین درآمدی از فروش او داشت. اما نگاه اقتصادی و منفعت‌طلبانه پرس چندان در بین هواداران طرفدار نداشت و به همین دلیل انتقادات زیادی به این تصمیم صورت گرفت. بهترین گلزن تاریخ رئال راهی ایتالیا شد اما نه رونالدو و نه رئال در سال‌های بعد موفق نبودند تا مشخص شود که این جابه‌جایی به سود هیچ‌کدام نبوده است. هواداران تیم انتظار داشتند باشگاه به هر قیمت ممکن اسطوره این تیم را حفظ کند و او کفش‌هایش را در همان تیم آویزان کند اما مدیران باشگاه بیشتر به دنبال درآمدزایی و بهره اقتصادی بودند. به این ترتیب یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های باشگاه نیز از این تیم جدا شد.

رئالی‌ها حتی با زین‌الدین زیدان که او هم از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است و در مربیگری نیز عناوین زیادی با این باشگاه کسب کرده رفتار چندان خوبی نداشتند. زیدان در نخستین دوره حضورش روی نیمکت این تیم موفق شد رئال را برای سه سال پیاپی قهرمان اروپا کند. تیم او به یکی از ترسناک‌ترین تیم‌های اروپا تبدیل شده بود اما پس از قهرمانی سوم تصمیم گرفت در اوج از این تیم کنار برود. نتایج ضعیف رئال باعث شد تا دوباره به این باشگاه برگردد اما این بار دیگر خبری از آن نتایج درخشان نبود و پس از دو فصل‌ونیم حضور در برنابئو تصمیم گرفت برای دومین بار از تیم محبوبش جدا شود.

جدایی دوم او اما با گلایه‌های این مرد فرانسوی از مدیران باشگاه همراه بود. او پس از اعلام خبری کناره‌گیری‌اش از مربیگری تیم گفت دلیل اصلی جدایی‌اش این بود که احساس می‌کرد حمایت لازم از سوی باشگاه را ندارد و نمی‌تواند روی پشتیبانی روسای باشگاه برای میان‌مدت و بلندمدت حسابی باز کند. به همین دلیل ترجیح می‌دهد از این تیم جدا شود تا باشگاه مربی مورد نظرش را برای این سمت استخدام کند. زیزو هم همانند دیگر اسطوره‌های باشگاه با ناراحتی و تلخی از این باشگاه جدا شد تا هواداران بار دیگر از عملکرد پرس و سایر مدیران در رفتار با این نفرات محبوب انتقاد کنند.

مقصد راموس کجاست؟

راموس هم این هفته با چشمانی اشک‌آلود در نشست خبری خود با هواداران رئال وداع کرد و یکی از سوژه‌های مهم تابستان مقصد این مدافع ۳۵ ساله خواهد بود. باشگاه‌های زیادی برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کرده‌اند و باید دید درنهایت با کدام تیم به توافق خواهد رسید. میلان یکی از باشگاه‌هایی است که گفته می‌شود شانس زیادی برای خرید او دارد. راموس همواره از مالدینی به‌عنوان یکی از اسطوره‌های خود نام برده است اما مشکل اصلی دستمزد اوست که می‌تواند مانع این انتقال شود. از طرف دیگر روسونری به تازگی قرارداد قرضی فیکائو توموری را دائمی کرد و او در کنار سیمون کیائر دو مدافع اصلی پیولی هستند و به نظر نمی‌رسد جایی برای راموس در این تیم باشد.

از آرسنال به‌عنوان دیگر گزینه نام برده می‌شود اما آنها هم اگر چه از نبود یک مدافع باتجربه و رهبری مقتدر در زمین رنج می‌برند اما تامین دستمزد راموس می‌تواند یکی از اصلی‌ترین موانع این انتقال باشد. از طرف دیگر آرتتا به دنبال خرید ستاره‌های جوان برای تیمش است و بن وایت، مدافع برایتون را مدنظر دارد. به همین دلیل شانس حضور راموس در لندن هم کم خواهد بود. بایرن مونیخ هم اگرچه در سال‌های اخیر علاقه زیادی به خرید بازیکنان اسپانیایی داشته اما آنها به تازگی اوپامکانو را خریده‌اند و اگر می‌خواستند دستمزد بالایی به بازیکنان خود بپردازند آلابا و بواتنگ را در ترکیب خود حفظ می‌کردند. اینترمیلان و یوونتوس هم با مشکلی مشابه روبه‌رو هستند و اله یووه با حضور دلیخت، بونوچی و کیلینی نیازی به مدافع جدید ندارد.

حضور در لیگ برتر جزیره می‌تواند یکی از گزینه‌های محتمل برای راموس باشد. لیورپول با مشکلات زیادی در خط دفاعی خود در فصل پیش روبه‌رو بود و اگر همچنان این مشکلات ادامه داشته باشد یورگن کلوپ بی‌میل نخواهد بود تا او را به ترکیب تیمش اضافه کند. اگر چه برخی شایعات از تمایل منچسترسیتی برای خرید او شنیده می‌شود اما عملکرد عالی روبن دیاز و جان استونز در فصل قبل و حضور لاپورته و ناتان اکه باعث می‌شود تا عملا جایی برای راموس در این تیم نباشد.

شاید منچستریونایتد را بتوان پرشانس‌ترین تیم در بین باشگاه‌های انگلیسی برای خرید او دانست. این تیم مدت‌هاست در خط دفاعی دچار مشکل است و اگرچه در این فصل شرایط بهتری داشت اما هنوز هم نیاز به یک مدافع باتجربه و مقتدر همانند کاپیتان سابق رئال را در ترکیب خود حس می‌کند. سولشر هم بی‌میل نیست تا با زوج راموس- مگوایر خط دفاعی تیمش را مستحکم کند و در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد مشکل زیادی هم برای پرداخت حقوق او داشته باشد. چلسی هم یکی از تیم‌هایی است که مشغول بررسی شرایط راموس است اما مشکل اصلی این است که حضور او در کنار تیاگو سیلوا میانگین سنی زوج دفاعی تیم را بسیار بالا می‌برد و این اصلا برای توخل و تیمش خوب نخواهد بود.

در این میان نباید از مشتری همیشگی بازیکنان بزرگ یعنی پاری‌سن‌ژرمن نیز غافل شد. آنها هم در خط دفاعی می‌توانند از تجربه بالای راموس بهره ببرند و تیمی مقتدرتر از قبل را تشکیل دهند. ناصر الخلیفی، مالک این تیم فرانسوی همواره به دنبال خرید ستاره‌های دنیای فوتبال است و حضور راموس و تجربه او می‌تواند به این تیم برای رسیدن به هدف بزرگش که قهرمانی در اروپاست کمک کند. حضور در لیگ آمریکا، بازی در رم و زیرنظر ژوزه مورینیو و همچنین بازگشت به سویا از دیگر گزینه‌های پیش روی راموس است که باید دید درنهایت کدام‌یک را انتخاب خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عمو خسرو تپر

      قطر یادت رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج