۱۱۲۹۶۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تابستان داغ در انتظار یحیی و تیمش

تابستان داغ پایتخت از یک ماه قبل شروع شده اما شروع رسمی تابستان از فردا اول تیر ماه خواهد بود.

فرهیختگان: تابستان داغ پایتخت از یک ماه قبل شروع شده اما شروع رسمی تابستان از فردا اول تیر ماه خواهد بود. فارغ از هر آنچه در سوپرجام فوتبال ایران گذشت پرسپولیس به عنوان قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر برای رسیدن به عنوان پنجم مسیر دشواری در پیش دارد.

هر فصل تا اینجا مسابقات لیگ برتر تمام شده و تیم‌ها در میانه تیرماه تمرینات پیش‌فصل خود برای شروع فصل تازه را آغاز می‌کردند اما از وقتی کرونا آمده و همه چیز را به هم ریخته فصل فوتبالی هم به کلی جابه‌جا شده است.

سال گذشته در همین تیرماه بود که مسابقات لیگ نوزدهم بعد از وقفه‌ای چهار ماهه از سر گرفته شد و در نهایت با قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس به پایان رسید.

در عین حال دیر تمام شدن مسابقات لیگ برتر و طولانی‌تر شدن فصل فوتبالی با حضور در مسابقات جام حذفی و سپس لیگ بیستم به نوعی فصل قبل و فصل جاری فوتبال ایران را حداقل برای پرسپولیس که تا نهایی‌ترین مسابقه لیگ قهرمانان پیش رفت و در جام حذفی هم تا نیمه نهایی بالا آمد، پیوند زد.

پرسپولیس در فصل جدید با کمی نشیب مواجه شد اما غالباً در فراز بود و حالا در کنار سپاهان، مدعی جدی قهرمانی است اما یک تابستان داغ و تعیین‌کننده در پیش دارد. پرسپولیس در چهار قهرمانی گذشته غیر از لیگ هجدهم تقریباً در اواخر فصل بارش را برای قهرمانی بسته بود و از مدت‌ها قبل می‌شد درباره اینکه این تیم جام را بالای سر خواهد برد صحبت کرد. نمونه‌اش فصل قبل که در فاصله ده هفته مانده به پایان مسابقات و در شرایطی که در اسفندماه سال ۹۸ مسابقات تعطیل شده بود با توجه به اختلاف ایجاد شده بسیاری پرسپولیس را قهرمان زودهنگام مسابقات می‌دانستند و اصلاً به همین خاطر بود که دنبال تعطیلی لیگ می‌گشتند.

پرسپولیس در چهار قهرمانی گذشته رقابتی مثل آنچه این فصل با سپاهان شروع کرده و ادامه داده، نداشت. سپاهان بعد از چند فصل دوری از قهرمانی عزم خود را جزم کرده تا به قهرمانی‌های سریالی پرسپولیس ادامه دهد و از این سو سرخ‌ها از جام گرفتن و افتخار‌آفرینی سیر نمی‌شوند.

این انگیزه و اشتیاق در کنار برخورداری از مهره‌های توانمند حتی روی نیمکت و البته داشتن کادر فنی قدرتمند باعث شده تا پرسپولیس و سپاهان از بقیه تیم‌ها فاصله بگیرند؛ فاصله‌ای که بعید نیست در هفته‌های پیش رو بیشتر شود.
با این وجود رقابت دو تیم برای قهرمانی از همین روزهای نخست تابستان و تیرماه اوج خواهد گرفت تا جایی که شاید در آخرین روز از ماه نخست تابستان بتوان قضاوت درست‌تری درباره قهرمان داشت.

طبق برنامه پرسپولیس در ادامه مسیر خود برای رسیدن به قهرمانی لیگ باید 4 یا 5 بازی مهم و حیاتی در تیرماه انجام دهد و در واقع نتایج تیم در این مسابقات است که می‌تواند تیرماه را ماه قهرمانی یا خلاصی از رقابت به سود یا به ضرر سپاهان تبدیل کند.

تیم یحیی باید ابتدا در رفسنجان مقابل مس محمد ربیعی بازی کند. تیمی که در تهران به سختی وا داد و حالا در چمن مصنوعی شهر خودش دنبال کشیدن ترمز تیم یحیی و خلق شگفتی است. بازی دوم در تیرماه نیز مقابل تیم دیگر استان کرمان برگزار خواهد شد. این بار پرسپولیس میزبان است اما قلعه‌نویی و تیمش که برای گرفتن سهمیه آسیایی انگیزه پیدا کرده‌اند با این انگیزه و البته گرفتن انتقام شکست سخت بازی رفت می‌خواهند پرسپولیس یحیی را متوقف کنند.

سومین مصاف از این دوئل‌های تابستانی احتمالاً سخت‌ترین بازی سرخ‌ها در هفت هفته باقی‌مانده است. بازی با فولاد در گرمای کشنده اهواز، مقابل تیم نکونام که به راحتی امتیاز نمی‌دهد و حتی دنبال پیروزی است.

بازی چهارم هم در خانه برگزار می‌شود اما حریف تیم شگفتی‌ساز این فصل لیگ برتر است که از لیگ یک آمده و حالا جای خوبی در نیمه بالایی جدول لیگ برتر دارد. آلومینیوم اراک که این فصل تنها شکست تیم یحیی را رقم زده با منصوریان می‌آید تا به پرسپولیس سخت بگیرد اما تیم یحیی در آن مسابقه تشنه انتقام خواهد بود.

تا اینجا یعنی پایان هفته بیست و هفتم برنامه لیگ برتر اعلام شده اما بعد از این چهار بازی سخت، نفسگیر و مهم پرسپولیس باید دربی جام حذفی را در مرحله یک چهارم نهایی برگزار کند. با توجه به تاریخ اعلام شده برای دربی به احتمال فراوان پرسپولیس و دیگر تیم‌های لیگ برتری مسابقه هفته بیست و هشتم‌شان را هم در روزهای پایانی ماه نخست تابستان انجام خواهند داد.

پرسپولیس در سه هفته پایانی به ترتیب باید مقابل ماشین‌سازی، تراکتور و پیکان قرار گیرد که بازی با ماشین‌سازی خارج از خانه خواهد بود و دیدار با پیکان در هفته پایانی در شهر قدس برگزار می‌شود.

با در نظر گرفتن این برنامه و تیرماه داغ پیش روی پرسپولیس می‌توان حدس زد که در رقابت شانه به شانه با سپاهان، چنانچه تیم یحیی روند خوب خود قبل از تعطیلی یک ماهه لیگ را دنبال کند می‌توان منتظر کم آوردن حریف اصفهانی در این هفته‌های تعیین کننده بود اما چنانچه دو تیم در همین سطح بالا به امتیازگیری ادامه دهند سرنوشت قهرمانی به مردادماه کشیده خواهد شد و باید دنبال پایان‌بندی دراماتیک‌تری برای قهرمان این فصل گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج