جاباما
۱۱۲۹۷۵۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

یک واکنش به شایعه دستمزد میلیاردی گلزار

محمد صراف رئیس انجمن «شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین» در واکنش به شایعه دستمزد ۱۸ میلیاردی محمدرضا گلزار برای اجرای یک مسابقه در یکی از پلتفرم‌های اینترنتی، توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: محمد صراف رئیس انجمن «شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین» در واکنش به شایعه دستمزد ۱۸ میلیاردی محمدرضا گلزار برای اجرای یک مسابقه در یکی از پلتفرم‌های اینترنتی، توضیحاتی ارائه کرد.

یک واکنش به شایعه دستمزد میلیاردی گلزار

محمد صراف رئیس انجمن «شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین» درباره شائبه‌های به‌وجود آمده در مورد پرداخت دستمزدهای نجومی به برخی سلبریتی‌ها از سوی پلتفرم‌های سرمایه‌گذار در تولیدات فضای مجازی گفت: پلتفرم‌ها برای همه تولیدات خود طبیعتاً برنامه‌ریزی‌هایی دارند که شامل انتخاب طرح یک برنامه، انتخاب مجری برای آن و هزینه‌های دیگر می‌شود. با این پیش‌فرض اولین نتیجه پرداخت دستمزد نجومی، لطمه‌ای است که به لحاظ اقتصادی به خود پلتفرم تولیدکننده وارد می‌شود. نه فقط برنامه‌ها که در سریال‌سازی هم همین است؛ هرچقدر دستمزدها بالاتر برود، هزینه تولید بالا می‌رود و پلتفرم‌ها متضرر می‌شوند.

وی ادامه داد: ما هم از طریق انجمن پیگیری‌هایی در این زمینه داریم و مباحث مرتبط با دستمزدها را هم بررسی می‌کنیم، در نهایت اما این یک تصمیم اقتصادی است که توسط یک‌سری سرمایه‌گذار بخش خصوصی گرفته می‌شود. آن‌ها هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند یک پروژه ۱۰ میلیاردی را با ۲۰ میلیارد تومان تولید کنند، در نهایت اما اولین لطمه هم متوجه خودشان می‌شود. باقی عوامل که همه دستمزدهای خود را می‌گیرند و می‌روند.

صراف تأکید کرد: به لطف همین فعالیت پلتفرم‌ها امروز همه عوامل تولید سینما و تلویزیون سرکار هستند. واقعیت این است که پلتفرم‌ها کمک کردند در بحران کرونا تا به واسطه تعطیلی پروژه‌های سینمایی عوامل بی‌کار نشوند و امروز همه آن‌ها در سریال‌ها مشغولند. این خدمت را پلتفرم‌ها کرده‌اند اما از سوی دیگر هم همین پلتفرم‌ها هستند که باید به فکر چرخه اقتصادی این حوزه باشند.

وی درباره طرح برخی شایعه‌ها در زمینه دستمزدهای نجومی به‌خصوص دستمزد ۱۸ میلیارد تومانی محمدرضا گلزار برای اجرای یک مسابقه، گفت: در این مورد خاص اطلاع موثق ندارم اما اگر چنین دستمزدهایی هم به‌فرض پرداخت شود، حتماً معدود است. در سریال‌ها و پروژه‌های در دست تولید در پلتفرم‌ها، تهیه‌کننده‌های مطرح و باسابقه حضور دارند و اگر بحثی درباره دستمزد نجومی مطرح می‌شود، این تهیه‌کننده است که درباره آن تصمیم می‌گیرد. ما در مقام پلتفرم صرفاً سرمایه‌گذار هستیم.

رئیس انجمن «شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین» در پایان تأکید کرد: پلتفرم‌ها اساساً در زمینه پرداخت دستمزد سخت‌گیر هستند چرا که به‌عنوان بنگاه اقتصادی بخش خصوصی ناگزیر از توجه به این ملاحظات هستند. اگر تهیه‌کننده‌ای هم دستمزد نجومی در این حوزه پرداخت کرده، حتماً اشتباه کرده است و ضرر خواهد کرد. از طرفی به هر حال ما سوپراستارهایی هم داریم که شاید از نگاه ما دستمزد بالا هم بگیرند اما در مقایسه با نمونه‌های جهانی واقعاً این دستمزدها رقمی نیست.

ولی باید پذیرفت به اندازه شهرت و زحمتی که برای اعتبار نام خود کشیده‌اند، می‌توانند دستمزدهای بالاتری را هم مطالبه کنند اما در نهایت این تهیه کنندگان هستند که قراردادها را منعقد می‌کنند و پلتفرم‌ها سرمایه گذارند. با وجود این اصل منطقی، تا جایی که من اطلاع دارم از شرایط امروز تولید در پلتفرم‌ها، همه دستمزدها معقول است و هیچ دستمزد نامعقولی پرداخت نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیدن این برنامه ها باید تحریم بشه تا دیگه دیگه کسی به خودش جرعت نده این دستمزدهای کلا رو برای هنرپیشه دست چهارم خرج کته

    • بدون نام

      واقعا ایشان درحد یک بازیگر یا یک هنرمند نیست واقعی که مراتب علوم بازیگری گذارنده باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج