جاباما
۱۱۳۰۶۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سوپرجام را مد کرده‌اند تا دوباره ستاره بدهند!

مشکلات باشگاه استقلال تقریبا به اوج رسیده و داستان ناکامی هرساله به‌خاطر بی‌تدبیری و اتفاقاتی که همیشه رخ می‌دهد باز هم در آستانه تکرارشدن قرار دارد

فرهیختگان: مشکلات باشگاه استقلال تقریبا به اوج رسیده و داستان ناکامی هرساله به‌خاطر بی‌تدبیری و اتفاقاتی که همیشه رخ می‌دهد باز هم در آستانه تکرارشدن قرار دارد، یعنی دوباره آتش بین مدیران شعله‌ور شده تا جایی که این اختلافات نارضایتی هواداران را در پی داشته و وزارت مجبور به تغییرات شده است و از بدنه این تغییرات زمزمه برکناری کادرفنی به گوش می‌رسد و دوباره استقلال برای فصل جدید از لحاظ فنی بی‌کس‌وکار خواهد شد و این ماجرا طی سالیان اخیر بارها پیرامون این باشگاه بزرگ و پرطرفدار تکرارشده و یک‌بار دیگر نیز این سرنوشت تکراری درحال محقق‌شدن است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بازیکنان بزرگ سابق این تیم از جمله علی کریمی و امید ابراهیمی، کاوه رضایی و مجید حسینی در فهرست فرهاد مجیدی قرار گرفته و اگر فرهاد ماندنی باشد با این دسته از بازیکنان مذاکره خواهد شد و این درحالی است که کریمی و ابراهیمی در تهران تمرینات خود را ادامه می‌دهند و به‌تازگی نیز عکس‌های یک مسابقه تمرینی تنیس فوتبال به همراه امین منوچهری از این دو بازیکن منتشر شده است و به همین بهانه دقایقی با منوچهری درخصوص سرنوشت علی کریمی و امید ابراهیمی برای فصل آینده به صحبت پرداخته با این توضیح که این گفت‌وگو را با مشکلات و مصائب مدیریتی این تیم آغاز کردیم. گفت‌وگو با مهاجم سابق استقلال را در ادامه می‌خوانید.

به‌عنوان یک استقلالی که همیشه متعصبانه از این تیم هواداری کردی شرایط امروز استقلال را چطور می‌بینی؟

شرایط که واقعا خوب نیست در این چند سال اخیر استقلال از این مشکلات واقعا ضربه خورده و اینکه فکر می‌کنم ضرر آن را هم باشگاه می‌دهد و هم هوادارانی که در این چند سال واقعا اذیت شده‌اند و باز هم دارد این اتفاقات تکرار می‌شود تا جایی که هواداران هر فصل می‌گویند دریغ از فصل قبل و باز هم اختلافات مدیریتی و مشکلات و فشارهایی که وجود دارد روی کادرفنی تیم و بازیکنان موثر بوده و طبیعتا روی نتایج تاثیر گذاشته و مطمئن باشید در این وضعیت به‌صورت طبیعی نمی‌توان نتایج خوبی گرفت.

فرهاد مجیدی اعتقاد داشت به‌گونه‌ای رفتار می‌شود که در پیش فصل رقابت‌ها معمولا استقلال مربی ندارد و در این چند فصل اخیر با این اتفاق دلال‌ها تیم را بسته‌اند و درنهایت هم مربی می‌ماند و تیمی که خودش نبسته است.

دقیقا درست است و این چرخه امسال هم دارد تکرار می‌شود و معتقدم باید یک‌جایی جلوی آن گرفته شود من واقعا نمی‌دانم چرا این اتفاقات می‌افتد، اما اگر آدم بخواهد طرفداری یک تیم را هم کند اینجوری دست تیم‌های دیگر را نمی‌بندد و بقیه تیم‌ها را تضعیف نکرده و با مشکلاتی که ایجاد می‌کنند، دیگران را زمین نمی‌زنند تا اتفاقات بهتری برای تیمی که از آن طرفداری می‌کنند، بیفتد.

به‌نظر من اگر یک مقدار انسان انصاف داشته باشد خوب است اما درخصوص اینکه مجیدی گفته تیم را دلال‌ها می‌بندند طبیعتا وقتی که در یک جمعی آشفتگی باشد افرادی که بخواهند سود ببرند یا چیزی گیرشان بیاید طبیعتا در چنین فضایی بهتر می‌توانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و یک حرکتی انجام بدهند. درواقع وقتی که اوضاع نابسامان است می‌توانند یک کاری کنند، در غیر این صورت اگر تیم سروسامان داشته باشد و یک شکلی به خود بگیرد و مدیر و سرمربی سرجایشان باشند و هرکدام کار خودشان را کرده و همه‌چیز مطلوب و طبق برنامه پیش برود، مطمئنا آدم‌هایی که می‌خواهند سودجویی کرده و سوءاستفاده کنند طبیعتا کمتر دست‌شان به خواسته‌هایشان می‌رسد. امیدوارم دیگر این‌طور نباشد ولی واقعا نمی‌دانم چه بگویم.

درباره مدیران استقلال در این سال‌های اخیر چه صحبتی داری. مقاومت عجیب در بین مسئولان وزارت ورزش برای ماندن به پای مدیران استقلال با وجود عملکرد نامناسبی که داشته‌اند در این چند سال اخیر مشاهده شده است.

من به شخصه آرزو دارم که به‌زودی آدم‌هایی در راس مدیریت تیم‌ها قرار بگیرند که هم علم و دانش مدیریتی را بلد و تحصیلات آن را سپری کرده باشند و هم اینکه از لحاظ ورزشی شناخته‌شده و مطرح باشند. در هر صورت امیدوارم با اتفاقات اخیر این استقلال نباشد که دوباره متضرر می‌شود.

حدود یک‌سالی می‌شود بین مدیران و اعضای هیات‌مدیره این باشگاه یک شکاف عمیق به وجود آمده و همواره دعوا و اختلاف بین آنها وجود داشته و هنوز هم دارد.

حالا باز خدا را شکر استقلال توانست بازی مقابل پدیده را با پیروزی پشت‌سر بگذارد، اما ته همه این دعواها مطمئنا ناکامی برای استقلال خواهد بود آن هم در این مقطع از فصل که بازی‌های این تیم هفته‌به‌هفته حساس‌تر می‌شود. پارسال هم وقتی تیم به فینال جام‌حذفی رسید، فشار گذاشتند و تمرکز کادرفنی را به‌هم زدند تا یک جام از استقلال گرفته شود و جالب اینکه این موضوع برعکس آن است که به‌دنبال بهانه هستند تا یک بازی برگزار کرده تا یک جامی را به یک تیمی بدهند. این درحالی است که هر بار استقلال به جام نزدیک می‌شود و می‌خواهد اتفاقات خوبی برای این تیم رقم بخورد یک‌سری دعوا و مشکلات برای این تیم ایجاد می‌شود که آدم می‌ماند.

چرا هر بار باید برای استقلالی‌ها این حواشی و اختلافات در آستانه رسیدن به جام رقم بخورد. درحال حاضر خنده‌دارترین موضوع این است که در وسط فصل سوپرجام را برگزار می‌کنند تا بخواهند به یک تیم جام بدهند. به‌نظر من این کارها خیلی دیگر طرفدارانه است و فقط یک هوادار دوآتشه یک تیم می‌تواند اینطور برنامه‌ریزی کند که تیمش آنقدر خوب روی روال و نظم و به‌موقع جام بگیرد و به‌موقع بازی برگزار کند و به‌موقع آرامش داشته باشد. به‌نظر می‌رسد که با این شرایط نفس بقیه را می‌گیرند تا تیمی که از آن هواداری می‌کنند، نفس بکشد. دقیقا به همین شکل است.

سال گذشته هم همین اتفاقات افتاد و جالب اینکه در همین دو سه سال اخیر سوپر جام را مد کردند تا مدام جام بدهند و نمی‌دانم هدفشان چیست. شاید می‌خواهند دوباره یک ستاره اضافه کنند یا یک قانونی بگذارند که به نفع این تیم یک اتفاقی بیفتد. مثلا بگویند هر چهار سوپرجام یک ستاره اضافه خواهد شد شاید پشت پرده این حرف‌ها باشد وگرنه یک تماشاگر دوآتشه هم نمی‌تواند این‌طور برای تیم محبوبش برنامه‌ریزی کند.

شایعاتی مبنی‌بر تغییر و تحولات در کادرفنی و برکناری فرهاد مجیدی به گوش می‌رسد، در این خصوص چه صحبتی داری؟

درحال حاضر همه می‌بینند که استقلال دارد خوب بازی می‌کند و خوب هم نتیجه می‌گیرد و اینکه بازیکنان با این کادرفنی راحت هستند و کارشان را انجام می‌دهند و به‌نظر من برکناری مجیدی اصلا کار درستی در این مقطع از فصل نیست و بعید می‌دانم هیچ‌کدام از هواداران استقلال هم دوست داشته باشند تیمی که روی روال است و از گروه مرگ آسیا صعود کرده و الان هم در لیگ شرایط خوبی دارد و در حذفی نیز شرایطی پیش روی این تیم است که می‌تواند شایستگی‌هایش را نشان بدهد، این اتفاق بیفتد و درمجموع فکر نمی‌کنم این کار، کار درستی باشد.

در این چند روز اخیر عکس‌هایی از شما منتشر شد که با امید ابراهیمی و علی کریمی تنیس فوتبال بازی می‌کردید و قطعا از سرنوشت این دو بازیکن باخبر هستید. از سوی دیگر دغدغه و نگرانی هواداران استقلال بازگشت این دو بازیکن به این تیم است، در این خصوص چه صحبتی داری؟

طبیعتا خود من هم خیلی دوست دارم که علی کریمی یا امید ابراهیمی را دوباره در ترکیب استقلال ببینم، اما واقعیت این است که با این وضعیت به‌هم ریخته مدیریتی و با این شرایطی که بازیکن نمی‌داند با کی و کجا طرف است، فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از این دو بازیکن با توجه به پیشنهادهایی که از قطر دارند و با شرایطی که باشگاه دارد، اصلا بتوانند با آنها نشستی را برگزار کرده و جلسه‌ای را به‌منظور مذاکره برگزار کنند. شرایط و اوضاع به‌قدری به‌هم ریخته است و آنقدر اختلاف وجود دارد و از سوی دیگر با توجه به پیشنهادهایی که این دو بازیکن دارند، اگر هم باشگاه پیشنهاد دهد فکر می‌کنم دور از ذهن خواهد بود که بتوانیم دوباره علی کریمی و امید ابراهیمی را در استقلال ببینیم.

هرچند خود من آرزوی قلبی‌ام این است که یک‌بار دیگر این دو بازیکن را با پیراهن این تیم در میادین ببینم، چون برای قهرمانی در آسیا اگر این دو عزیز در استقلال باشند می‌توانند کمک زیادی به این تیم کرده و اتفاقات خوبی با حضور آنها رقم خواهد خورد. متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که ما خیلی سخت می‌توانیم بازیکنان سابق خودمان را از قطر برگردانیم برعکس اینکه تیم پرسپولیس خیلی راحت مهدی ترابی را از قطر برمی‌گرداند تا همان قرارداد قبلی خودش را ادامه دهد و واقعا فرق این دو حالت را نمی‌فهمم؛ اما قطعا می‌دانم که حتی نمی‌توانند از طرف باشگاه استقلال با امید ابراهیمی یا علی کریمی صحبت کنند، چون خودشان هم می‌دانند به‌قدری این موضوع دست‌نیافتنی است که بعید است اقدامی کنند.

این دو بازیکن خودشان دوست دارند دوباره به استقلال برگردند؟

طبیعتا امید و علی منتظر فرصتی هستند تا دوباره به استقلال برگردند و با شرایطی که این تیم در آسیا دارد بتوانند نتایج خوبی را با این باشگاه گرفته و افتخارآفرینی کنند. در هر صورت قلب آنها برای استقلال می‌تپد چون هر دوی این بازیکنان استقلالی هستند، اما طبیعتا خیلی سخت است که بخواهیم به بازگشت آنها فکر کنیم. اگر من هم جای آنها بودم با وجود آنکه یک استقلالی متعصب هم هستم اگر تجربه الان را داشتم شاید من هم تصمیم دیگری می‌گرفتم.

هرچند در گذشته خیلی راحت با فتح‌الله‌زاده به توافق رسیدم و شاید امروز هم این اتفاق می‌افتاد، اما چون کار به‌جایی می‌رسد که اختلاف از لحاظ مالی آنقدر زیاد است که کار درست شاید چیز دیگری باشد. این درحالی است که ذهن‌ها خیلی فراموشکار است و امکان دارد که یادشان برود که بازیکن با وجود پیشنهاد مالی چشمگیر سایر باشگاه‌ها برای ماندن در استقلال چه فداکاری‌ای کرده است. پس پیشنهاد مالی و اتفاقاتی که می‌افتد خیلی تاثیرگذار است.

این دو بازیکن از لحاظ قراردادی موانع قانونی هم ندارند، یعنی اگر مشکلات برطرف شود می‌توانند به استقلال بپیوندند؟

خیلی فکر نمی‌کنم مشکل خاصی داشته باشند و هر دو بازیکن بازیکن آزاد هستند، البته ما خیلی درباره آینده صحبت نکرده‌ایم اما من مطمئنم با توجه به صحبت‌هایی که کرده‌ایم شرایط استقلال برای هر دو بازیکن مهم است و دوست دارند تا این تیم نتیجه بگیرد و اتفاقات خوبی برای این باشگاه بیفتد.

کمی هم درباره آخرین وضعیت خودت صحبت کن از فوتبال خداحافظی کردی؟

به‌صورت رسمی نه، اما به احتمال زیاد تا آخر فصل اتفاق بیفتد، هرچند الان در کلاس‌های C آسیا شرکت می‌کنم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

معمولا بدون ترس و واهمه حرف‌هایت را می‌زنی، فکر می‌کنی این موضوع برایت گران تمام شود؟

من فقط موفقیت استقلال و نتیجه گرفتن این تیم برایم مهم است و اینکه هواداران تا این اندازه آسیب نبینند و نگران و ناراحت نباشند، در غیر این صورت نه به‌دنبال پست و مقام در استقلال هستم که بخواهم طرفداری کسی را بکنم و نه دنبال چیز خاصی و به‌دنبال سهمیه‌ای هم نیستم تا به آن چنگ بزنم تا به هر قیمتی هر حرفی را نزنم و هرکاری را نکنم و هر کسی هم که در استقلال روی کار بوده، دغدغه من فقط نتیجه گرفتن این تیم است و اینکه فقط همیشه استقلال موفق باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج