۱۱۳۱۰۷۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

میزبانی برای سعودی‌ها، زمین بی‌طرف برای ایران!

کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی بحث‌برانگیز و کاملاً غیرورزشی و برخاسته از فشار‌های سیاسی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بازی‌های نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.

ایران ورزشی: کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی بحث‌برانگیز و کاملاً غیرورزشی و برخاسته از فشار‌های سیاسی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بازی‌های نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.

از آن زمان تا ماه رمضان اخیر تمام بازی‌های نماینده‌های فوتبال ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار شد. گاهی این بازی‌ها در کشور عمان برگزار می‌شد و گاهی در کشور امارات. در مقطعی هم کشور کویت میزبانی برخی بازی‌ها را به عهده گرفت تا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرحله گروهی رقابت‌های فصل جاری که استقلال و دیگر نماینده‌های فوتبال ایران نیز در آن شرکت داشتند، نام کشور عربستان را به رغم رویه قبل که بازی‌هایش با نماینده‌های ایران در کشور ثالث برگزار می‌شد، در فهرست تیم‌هایی قرار داد که می‌توانند در مرحله گروهی به میزبانی از دیگر تیم‌ها بپردازند!

این تصمیم باعث شد تا تیم‌های استقلال و تراکتور مجاب به حضور در کشورعربستان شوند و به شکل متمرکز بازی‌های خود را برگزار کنند. حضور استقلال و تراکتور در کشور عربستان این احتمال را قوت می‌بخشید که در صورت ادامه حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های عربستانی نیز به ایران سفر کنند تا ماجرای بازی درکشور ثالث به کلی از میان رفته و دو کشور بتوانند در شرایط عادی رخ در رخ هم قرار بگیرند،اما بعد از اینکه مشخص شد باشگاه استقلال روی کاغذ و به طور رسمی باید به میزبانی از تیم الهلال عربستان بپردازد، کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب اعلام کرد استقلال حق میزبانی از الهلال را ندارد و باید به زودی یک زمین بی‌طرف را از میان گزینه‌های محدود به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند تا در ورزشگاهی که قطعاً در کشور ایران نیست به میزبانی از الهلال بپردازد.

این تصمیم در شرایطی که باشگاه استقلال و باشگاه تراکتور در مرحله گروهی همین فصل به عربستان رفتند و بازی‌های خود را در این کشوربرگزار کردند، سبب شگفتی بسیاری از کارشناسان و حتی رسانه‌های داخلی کشور عربستان شده است. در حالی که رسانه‌های نزدیک به باشگاه الهلال عربستان از بازی در زمین بی‌طرف احساس پیروزی دارند اما برخی جریان‌های مخالف در کشور عربستان از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرده و حتی در رسانه‌های سعودی نوشته‌اند که چون استقلال به عربستان رفته در نتیجه الهلال نیز باید در تهران مقابل استقلال قرار بگیرد.

اعتراضی که البته به نتیجه‌ای نخواهد رسید و مشخص نیست بعد از حضور استقلال در عربستان که در حقیقت لغو رسمی قانونی بازی در کشور بی‌طرف بود، چرا دوباره کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به برگزاری بازی‌های دو تیم در زمین بی‌طرف داده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال‌های اخیرهمواره کمترین همکاری را با تیم‌های باشگاهی در ایران داشته و از هیچ کوششی برای پایمال کردن حقوق فوتبال ایران فروگذار نبوده است و این بار نیز بدون توجه به اینکه استقلال نزدیک به ۲۰ روز در کشور عربستان حضور داشت و بدون بهانه گیری مقابل رقبای خود در این مرحله قرار گرفت و حتی به عنوان تیم اول از این مرحله به یک هشتم نهایی صعود کرد، دوباره آشکارا حق این تیم را نادیده می‌گیرد و اعلام می‌کند که استقلال حق میزبانی در مرحله بعد را هم ندارد.

حتی بسیاری از جریان‌های رسانه‌ای سعودی نیز منتظر اعلام رسمی میزبانی باشگاه استقلال از الهلال عربستان بودند که اعلام رسمی این موضوع پرده از حقایق تلخ برداشت. نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه با شبکه العربیه عربستان این خبر را اینگونه تأیید کرد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را به برگزاری بازی‌های نمایندگان عربستان با ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا در زمین بی‌طرف برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه با فدراسیون‌های ایران و عربستان نامه نگاری کرده و از هر دو فدراسیون درخواست کرد تا دو هفته آینده میزبان استقلال مقابل الهلال و میزبان النصر مقابل تراکتور را مشخص کنند.»

با این تفاسیرباشگاه استقلال باید به سرعت در راستای انتخاب زمین بی‌طرف اقدام کرده و به نظر می‌رسد در داخل ایران نیز هیچ گونه دیپلماسی و انگیزه‌ای برای رایزنی به جهت لغو احتمالی این حق‌خوری آشکار وجود ندارد و مسئولان ورزش و فوتبال ایران قصد دارند به این تصمیم نیز تن دهند و بعد از پذیرش حضور در عربستان در مرحله گروهی، این بار به سادگی از کنار حق میزبانی خود در مرحله یک هشتم گذشته و در زمین بی‌طرف مقابل رقیب سعودی خود قرار بگیرند.

پرسش مهم این است که آیا اگر الهلال میزبان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا بازهم زمین بی‌طرف را میزبان این مرحله اعلام می‌کرد یا بازهم ازاستقلال می‌خواست در عربستان مقابل رقیبش حاضر شود؟ به نظر می‌رسد پاسخ این سؤال به واسطه تصمیم‌های کاملاً خطی کنفدراسیون فوتبال آسیا روشن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      اقتدار دیپلماسی به این میگن نه مثل ما که از کوچکترین حقمون هم نمیتونیم دفاع کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج