جاباما
۱۱۳۱۴۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

میزان «شعف» در مغز کاربران برای طراحی ویندوز ۱۱

پانوس پنی، مدیر ارشد محصول ویندوز در شرکت مایکروسافت، به ایندیپندنت گفت که این شرکت برای ثبت «شعف» آدم‌ها از استفاده از ویندوز ۱۱، اقدام به سنجش (فعالیت الکتریکی) مغز برخی از کاربران کرده است.

ایندیپندنت فارسی: پانوس پنی، مدیر ارشد محصول ویندوز در شرکت مایکروسافت، به ایندیپندنت گفت که این شرکت برای ثبت «شعف» آدم‌ها از استفاده از ویندوز ۱۱، اقدام به سنجش (فعالیت الکتریکی) مغز برخی از کاربران کرده است.

میزان «شعف» در مغز کاربران برای طراحی ویندوز ۱۱

مایکروسافت این هفته سیستم عامل جدید خود را پخش کرد. نسخه جدید این سیستم عامل داری صفحه نمایش و منوی استارت جدیدی است و در کنار ویژگی‌های دیگر، با بازی‌های ایکس‌باکس نیز همخوانی بیشتری دارد.

آقای پنی گفت: «ما فرایند تولید محصول را آنقدر تکرار کردیم، تا در سنجش مغز کاربر بتوانیم واقعا به شعف ایشان دست یابیم. اساساً، ما احساس مردم را هنگام استفاده ویندووز اندازه می‌گیریم، و همه جزئیات محصول و سرهم شدن نهایی آن‌ها محصول این فرایند است.»

«کاری که ما می‌کنیم این است که مردم را مقابل محصولات جدید می‌نشانیم، و آن‌ها از آن استفاده می‌کنند. بعد بسیاری از ناحیه‌های مختلف [در مغز] را اندازه می‌گیریم که برفرض می‌گوید این جالب است، این عالی است، این احساس خوبی دارد، و سپس سوالاتی را از کاربر می‌پرسیم و بین آن احساس و آن فکر تناظر برقرار می‌کنیم.»

تیم «Human Factors» مایکروسافت، یا چنان که در وب‌سایت مایکروسافت شرح داده شده است، «واحد داده‌های انسانی»، مسئول اندازه‌گیری پاسخ مغز انسان به ویندوز ۱۱ بوده است. خلق دیگرمحصولات مایکروسافت، نظیر ایکس‌باکس و «هد‌سِت» واقعیت مجازی هولولنز، نیز کار این تیم بوده است.
مایکروسافت ادعا می‌کند که به «ردیاب‌های بیومکانیک دسترسی دارد که می‌توانند حرکت انسان را با جزئیات کوچکتر از یک میلی‌متر اندازه‌گیری کنند و تصاویر دقیقی با دقت زیر یک میلی‌متر اسکن کنند.» این شرکت همچنین مدعی است که فناوری«جعبه نوری به اندازه بدن انسان ... برای شبیه‌سازی فضاهای مختلف نوری» در اختیار دارد.

در مارس ۲۰۲۱، با شیوع همه‌گیری، این تیم در حال تحقیق در این باره بود که مردم چگونه کار می‌کنند. در طراحی مجدد ویندوز ۱۱، این موضوع در مرکز توجه بوده است. این موضوع در هر دو ویژگی جدید، شامل نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی موسوم به «گروه‌ها/ تیمز» (Teams) که بخشی تفکیک‌ناپذیر از ویندوز ۱۱ است، و نیز در «اسنپ گروپز» که کاربرد آن جابه‌جا شدن سریع بین مجموعه برنامه‌ها است، مشهود است.

در یک یادداشت وبلاگی، مایکروسافت اظهار می‌دارد که «آزمایشگاه واحد داده‌های انسانی مایکروسافت به دنبال یافتن راه‌حلی برای رفع خستگی در جریان جلسات بود که در دوره جدید با ترویج کار از راه دور و کار به صورت بخشی از خانه و بخشی در محل کار، به نگرانی جدی‌تری بدل شده است.» این تیم فعالیت الکتریکی مغز ۱۴ نفر شرکت‌کننده در جلسات را به دفعات با استفاده از تجهیزات الکتروانسفالوگرام (EEG) رصد کرده است.

ادی آدامز، مدیر ارگونومی در مرکز «واحد داده‌های انسانیة مایکروسافت، گفت: «چالش اساسی تیم ما کسب درک کافی از آن چیزی است که مردم در یک موقعیت خاص انجام می‌دهند. باید تمام آن جنبه‌های مختلف را درک کنیم تا مطمئن شویم که محصولات ما پاسخگوی این نیازها هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج