۱۱۳۳۶۸۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

سفیر ایران در لندن از سه‌شنبه فعالیت خود را آغاز می‌کند

محسن بهاروند که پیش از این معاون حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، امروز به عنوان سفیر جدید ایران وارد لندن می شود

خبرگزاری ایرنا: محسن بهاروند که پیش از این معاون حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، امروز به عنوان سفیر جدید ایران وارد لندن می شود و بعد از تسلیم استوارنامه خود به ملکه انلگیس، از روز سه شنبه (۱۵ تیر) رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران در لندن در توئیتی، با اعلام این خبر نوشت: محسن بهاروند سفیر ایران در انگلیس روز یکشنبه ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۳ تیر) وارد لندن می شود.

وی در ادامه این توئیت آورد: بهاروند پس از ارائه استوارنامه خود به ملکه، وظایف دیپلماتیکش را از روز سه شنبه ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) برعهده می گیرد. ما برای وی آرزوی بهترین ها را داریم و همه آنچه برای موفقیت در ماموریت وی لازم است، انجام می دهیم.

بهاروند پیش از این معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران بود. پیش از او حمید بعیدی‌نژاد مسئولیت سفارت ایران در لندن را برعهده داشت.

در همین حال، وزارت امور خارجه انگلیس چندی پیش با صدور بیانیه‌ای «سایمون شرکلیف» را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرد.

شرکلیف قرار است ماه اوت (مرداد/شهریور) جایگزین راب مکر سفیر کنونی انگلیس در تهران شود.

این دیپلمات انگلیسی که دارای دو فرزند است، سال ۱۹۹۸ میلادی به وزارت امور خارجه انگلیس ملحق شد. او درسال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ دبیر دوم سفارت انگلیس در تهران بود و پس از بازگشت به عنوان رئیس بخش سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در حوزه عراق منصوب شد.

سفیر کنونی انگلیس راب مکر است که اسفند سال ۱۳۹۶ به این سمت منصوب شد. ماموریت وی مرداد ماه به پایان می‌رسد. فروردین گذشته هم ماموریت حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس به پایان رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج