۱۱۳۳۷۹۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دانشیار: دروغ و جرزنی باعث شد استراماچونی برود

امیدوارم سال آینده سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در همان پیش‌فصل که می‌خواهد قراردادها را ثبت کند باشگاه‌ها را موظف کند تا یکی دو میلیارد بابت تجهیز ورزشگاه‌ها به کمک‌داور ویدئویی هزینه کنند تا به این ترتیب پول کمک‌داور ویدئویی نیز تامین شود و حتی این پیش‌شرط را هم بگذارند که هر تیمی این پول را ندهد نتواند در لیگ برتر شرکت کند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال در این مدت اخیر بارها به داوری‌های لیگ برتر اعتراض کرده و هواداران و کادرفنی به همراه بازیکنان این تیم معتقدند اتفاقاتی که در پشت‌پرده علیه این تیم درحال رخ دادن است که داوری‌های صورت گرفته علیه تیم حکایت از این ماجرا دارد، آنها اعتقاد دارند اگر گل سالم آبی‌پوشان در اراک پذیرفته می‌شد مطمئنا در ادامه رقابت‌های لیگ اتفاقات دیگری می‌افتاد و این‌طور نمی‌شد که در فاصله ۵ هفته به پایان رقابت‌ها استقلال عملا از کورس قهرمانی خارج شود.

درخصوص اتفاقات این دیدار دقایقی با یوسف دانشیار، آنالیزور استقلال و دستیار فرهاد مجیدی به صحبت پرداختیم و این درحالی است که در ابتدای این گفت‌وگو متوجه شدیم این مربی با درخواست استراماچونی و موافقت فرهاد مجیدی از استقلال جدا شده و قرار است راهی الغرافه قطر شود. به همین منظور دقایقی درخصوص شرایط استقلال و مدت زمان حضور در این تیم همچنین ارتباطی که هنوز با استراماچونی سرمربی سابق آبی‌پوشان دارد، صحبت کردیم. گفت‌وگو با دانشیار را در زیر می‌خوانید.

ابتدا صحبت‌مان را درباره بازی استقلال مقابل آلومینیوم آغاز کنیم دیداری که با تساوی به پایان رسید، اما استقلالی‌ها اعتقاد داشتند که یک گل سالم این تیم توسط داور مردود اعلام شده است، در این بازی چه اتفاقاتی افتاد؟

بالاخره بچه‌ها دارند زحمت می‌کشند و کار می‌کنند و اینچنین به‌یک‌باره تمام زحمات آنها به باد می‌رود، شاید یک‌سری بگویند که فوتبالیست‌ها خوب پول می‌گیرند. این درحالی است که همه‌ جای دنیا این موضوع مرسوم است و فوتبالیست‌ها در همه جا خوب پول می‌گیرند و در هر جا نگاه کنید اگر یک فوتبالیست قرارداد خوب ببندد می‌تواند یک خانه و ماشین خوب بگیرد، اما در استقلال اینطور نیست و شاید بازیکن با قراردادش بتواند فقط یک ماشین بگیرد. اما به هر حال باشگاه قول می‌دهد و بازیکنان نیز بر طبق این وعده‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و تعهد می‌دهند. با این حال الان طوری شده است که بازیکنان به‌خاطر شرایطی که ایجادشده اصلا تمرکز ندارند.

آنها انصافا دارند تلاش می‌کنند و در شرایطی که وجود دارد در تمرین و مسابقات با جان و دل به میدان می‌روند. آدم دلش می‌سوزد که آنها با این همه نامهربانی و عدم‌دریافتی‌ها و بدقولی‌های باشگاه و نداشتن امکانات مطلوب و کامل دارند می‌سازند و این درحالی است که فرهاد مجیدی نیز از جیبش مایه می‌گذارد و خیلی بیشتر از آنکه باید از وقتش برای موفقیت استقلال می‌زند. وقتی که به‌یک‌باره این‌طور با تیم رفتار می‌کنند و گل سالم ما را مردود اعلام می‌کنند و با تمام تلاش و زحمات و انرژی‌ای که بازیکنان و کادر گذاشته‌اند به‌یک‌باره به‌خاطر یک تصمیم غلط که از روی عدم‌حرفه‌ای‌گری گرفته شد به باد برود، قابل توجیه نیست.

معتقدید عمدی در کار بوده است؟

من نمی‌گویم چیزی پشت این قضیه بوده و فقط این موضوع را به عدم‌حرفه‌ای‌گری کمک‌داور مسابقه مرتبط می‌دانم؛ چراکه آن کمک داوری که ما دیدیم اصلا تمرکز لازم را زمانی که اعلام آفساید کرد نداشت، این در حالی است که داور گل مسابقه را تایید کرد اما این کمک‌داور زمانی که می‌خواست پرچم بزند انگار ترسیده بود چون از ۱۰ زاویه واضح بود که ارسلان مطهری در آفساید قرار ندارد و از سوی دیگر به هیچ وجه توپ به پای مهدی قایدی هم برخورد نکرد. کمک‌داور و داور ضربه ارسلان مطهری که تبدیل به گل شد را آفساید اعلام کردند، بنابراین این اتفاقات و این اشتباهات یک آب سردی است روی تیمی که دارد با این همه مشکلات و مصیبت که روی دوش بازیکنان است کار می‌کند.

آنها هم رو‌ی وعده‌های باشگاه به مردم قول دادند و چک‌هایی را صادر کرده‌اند و روی دریافتی‌های خود حساب کرده‌اند، اما با این وضعیت هم در زمین با جان و دل مایه می‌گذارند و عملکرد آنها قابل قبول است، اما در نهایت می‌بینید که از یک سمت دیگر به‌صورت غیرفوتبالی نتیجه برمی‌گردد و سه امتیاز در نهایت به‌دست نمی‌آید.

به نکات قابل توجهی اشاره کردید این درحالی است که خود باشگاه استقلال به‌خاطر مشکلات فصل گذشته بین سیدمهدی سیدعلی و مجیدی در دیدار این تیم مقابل فولاد در اهواز که منجر به شکست استقلال شد اعتراضاتی را مطرح کرده و حتی بعد از بازی هم اعتراضات ادامه پیدا کرد.

من باز هم تاکید می‌کنم به‌خاطر عدم‌شجاعت داور این اتفاقات افتاد و به‌نظر من اگر یک مقدار قاطعیت از سوی داور وسط وجود داشت و اگر خودش دیده بود که بازیکن ما در موقعیت آفساید نبود نباید آفساید می‌گرفت و گل را صحیح اعلام می‌کرد. من نمی‌دانم چرا کمک‌داور در آن صحنه آفساید اعلام کرد.

جالب اینکه یک کمک‌داور ویدئویی ابداع کرده و با موبایل صحنه را سریع به داور مسابقه نشان دادید، اما درنهایت نظر آنها تغییر نکرد.

اتفاقی که افتاد و گلی که زده شد آنقدر واضح بود که آفساید نبود که ما گفتیم آن را به داور نشان بدهیم. جالب اینکه سر بازی پرسپولیس پنالتی واضح را با دو اعتراض به بیرون ۱۸ قدم آوردند اما اینجا اتفاقاتی می‌افتد که دیگر نمی‌دانم چه بگویم و فقط اسم آن را بی‌انصافی می‌گذارم. شما دارید کار می‌کنید زحمت می‌کشید تلاش می‌کنید و بازیکنان و کادرفنی همه وقت خود را برای موفقیت تیم گذاشته و با مشکلات مالی که وجود دارد به‌خاطر هواداران و اسم استقلال زحمت می‌کشند و با تمام وجود به میدان می‌روند و انرژی خود را می‌گذارند، اما به‌یک‌باره وقتی دو امتیاز‌مان را می‌دزدند و می‌برند بالاخره به آدم فشار می‌آید.

جالب اینکه ناظر داوری مسابقه وقتی سعی کردید از طریق موبایل تصمیم داور را به وی اطلاع بدهید که اشتباه بوده موبایل را گرفت و در جیبش گذاشت. در آن لحظات چه گذشت؟

البته موبایل من نبود و موبایل مدیر رسانه‌ای تیم بود، اما زمانی که صحنه را دیدم و فهمیدم گل درست است به سرمربی تیم گفتم که من صحنه را دارم که آقا فرهاد گفت فیلم را از طریق موبایل به داور نشان بدهیم که درنهایت رفعتی موبایل را گرفت و آخر بازی آن را پس داد.

مجیدی در نشست خبری بعد از بازی اعلام کرد که نمی‌خواهند استقلال موفق شود، به‌نظر شما چه کسانی و چرا نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد؟

وقتی این اتفاقات می‌افتد و این ماجرا‌ها پیش می‌آید یک مقدار همه چیز سوال برانگیز می‌شود. وقتی در دیدار پرسپولیس آن اتفاقات می‌افتد و پنالتی حریف از محوطه ۱۸ قدم خارج می‌شود و تبدیل به کاشته می‌شود، یا در دیدار مقابل سپاهان گل به آن واضحی مردود اعلام می‌شود و وقتی که در دیدارهای استقلال نیز چنین اشتباهاتی به‌وجود می‌آید شک و شبهه ایجاد می‌شود. من به شخصه به کسی انگ نمی‌زنم، اما بالاخره این جریانات یک مقدار آدم را به فکر فرو می‌برد. وقتی کنار خط بودیم دیدیم که کمک‌داور به وضوح تمرکز لازم برای حضور در بازی و تصمیم‌گیری را ندارد. عدم‌حرفه‌ای‌‌گری باعث شد تا این اتفاق بیفتد.

وقتی که توپ در جریان است کمک‌داور باید چشم خود را سریعا روی نزدیک‌ترین بازیکن به دروازه سوئیچ می‌کرد، این درحالی است که وقتی توپ به محمد نادری رسید کمک‌‌داور حرفه‌ای باید سریع زاویه دیدش را به‌سمت بازیکنی که نزدیک‌ترین فرد به دروازه حریف قرار دارد سوئیچ می‌کرد، اما این کار را نکرد و وقتی که ضربه زده شد تازه ارسلان را دید که در آن لحظه و بعد از زدن ضربه مطهری در درون آفساید قرار داشت و باعث شد تا آن صحنه را آفساید اعلام کند. باز هم می‌گویم که به‌خاطر عدم‌حرفه‌ای‌گری این اتفاق افتاد.

درحالی قرار است به کادر استراماچونی در الغرافه اضافه شوید که بعد از بازگشت مجیدی به این تیم به کادرفنی اضافه شدید. قبلا برای اولین‌بار در زمان استراماچونی در کنار استقلال حضور داشتید. در مدت زمان حضورتان در جمع آبی‌پوشان چطور گذشت؟

برای من خیلی خوب بود و دوران خوبی را سپری کردم و تیم متحدی را داشتیم از کادرفنی گرفته تا بازیکنان، کادر پزشکی، تدارکات، پشتیبانی و سایر اعضا، یک تیم واحد بودیم و خدا را شکر این موضوع خیلی خوب بود که کسی نبود در تمرینات یا در انجام وظایف خود بخواهد حاشیه ایجاد کند و این موضوع روی روند تیم تاثیرگذار باشد. به‌نظر من فرصت خوبی ایجاد شد و من از فرهاد مجیدی ممنونم که این فرصت را به من داده و تشکر می‌کنم که با جدایی من از استقلال موافقت کردند و برای این تیم و هواداران در ادامه مسیر آرزوی موفقیت می‌کنم، چون واقعا پتانسیل موفقیت را دارد. به‌نظر من این تیم در این فصل به‌خاطر داوری‌ها واقعا لطمه خورد.

چه راهکاری برای حل این مسائل پیشنهاد می‌کنید؟

امیدوارم سال آینده سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در همان پیش‌فصل که می‌خواهد قراردادها را ثبت کند باشگاه‌ها را موظف کند تا یکی دو میلیارد بابت تجهیز ورزشگاه‌ها به کمک‌داور ویدئویی هزینه کنند تا به این ترتیب پول کمک‌داور ویدئویی نیز تامین شود و حتی این پیش‌شرط را هم بگذارند که هر تیمی این پول را ندهد نتواند در لیگ برتر شرکت کند. به‌نظر من در مقایسه با هزینه‌هایی که می‌شود این مقدار چیزی نیست، اما درنهایت می‌تواند باعث رقم خوردن عدالت در میدان شود و مطمئنا با وجود کمک‌داور ویدئویی خود باشگاه‌ها بیشتر از هزینه‌هایی که می‌کنند نفع خواهند برد. امسال شما ببینید استقلال در چند بازی از داوری‌ها آسیب دید و اگر کمک‌داور ویدئویی بود چه اتفاقاتی می‌افتاد و ما الان چند امتیاز بیشتر داشتیم.

مطمئن باشید اگر سازمان لیگ چنین شرطی را بگذارد قسم می‌خورم که همه باشگاه‌ها پول خود را پرداخت می‌کنند، چون در مقایسه با هزینه‌هایی که می‌شود این پول هیچ است. اگر این اتفاق بیفتد و سازمان لیگ باشگاه‌ها را موظف کند دیگر حتی بهانه هم اگر بهانه مالی باشد برای باشگاه‌ها باقی نخواهد ماند، چون به‌نظر من این یک امر لازم برای فوتبال ایران است و داوری‌های ما انصافا ضعف دارد و این کمک‌داور ویدئویی خیلی می‌تواند کمک کند.

درحالی قرار است به الغرافه قطر بپیوندید و دستیار استراماچونی بشوید که این موضوع نشان می‌دهد همچنان با این سرمربی ایتالیایی در ارتباط هستید.

بله، من با او در ارتباط بودم و هستم و ایشان از قبل گفته بودند که هر جا برود من را هم به‌عنوان دستیار در کنار خودش خواهد برد. خداراشکر که از من راضی بودند و گفته بودند که اگر جایی بروم به تو پیشنهاد می‌دهم و اگر دوست داشتی می‌توانی به ما ملحق شوی و زمانی هم که صحبت‌های استراماچونی با باشگاه الغرافه مطرح شده بود به من اطلاع دادند و من هم با مجیدی صحبت کردم که این کار انجام شود، البته یک‌سری مدارک مربیگری و امتحانات هم مانده بود که از باشگاه اجازه گرفتم تا در این مدت به کارهای عقب‌افتاده برسم و در این زمینه کارهایم را انجام دهم چون باید خارج از ایران این کارها انجام شود. ان‌شاءالله در آینده نزدیک به الغرافه و کادرفنی جدید این تیم ملحق می‌شوم.

یک‌سری شایعات وجود داشت مبنی‌بر اینکه استراماچونی بازیکنان استقلال مثل مهدی قایدی را برای فصل آینده مدنظر قرار داده است. شما در جریان این موضوع هستید؟

خیر، به‌طور مستقیم در جریان نیستم، اما بازیکنی مثل مهدی‌ قایدی حتما از تیم‌های مختلف و کشورهای متعدد پیشنهاد دارد، اما من خبر دارم که استراماچونی علی کریمی را می‌خواست و حالا نمی‌دانم که دیگر به چه شکل می‌شود و بقیه موارد را در جریان نیستم.

درخصوص مبحث شکایت استراماچونی از باشگاه استقلال در این خصوص از آخرین جریانات این پرونده مطلع هستید؟

اصلا در جریان نیستم چون این موضوع را خودشان و وکیل‌شان پیگیری می‌کنند و در این مورد نه ایشان با من صحبتی کرده‌اند و نه من ورود می‌کنم چون به من مرتبط نیست.

درباره استقلال چطور؟ استراماچونی در موارد مرتبط با این باشگاه و نتایج و اتفاقات آن با شما صحبت می‌کند؟

به آن صورت خیر، اما از لحاظ نتایج پیگیری می‌کرد، به‌طور مثال وقتی که حریفی را می‌بردیم به ما تبریک می‌گفت و پیام می‌داد این پیروزی مبارک است و در همین حد بود و بیشتر از اینها اتفاق خاصی نیفتاد.

استقلالی‌ها توقع دارند چون استراماچونی در این باشگاه به یکی از مربیان محبوب تاریخ باشگاه استقلال تبدیل شده پس این مربی هم هوای آنها را داشته باشد و حداقل در شکایتی که مطرح کرده به آنها تخفیف بدهد!

به‌نظر من این امر منطقی نیست و معتقدم باید به این موضوع یک مقدار حرفه‌ای نگاه کرد، شاید یک‌سری بگویند مثلا چرا دیاباته به‌خاطر پولش می‌رود و یا چرا دیر برمی‌گردد و فلان کار را کرده است، الان شاید بازیکنانی مثل وریا غفوری، فرشید اسماعیلی یا مسعود ریگی مشکلات مالی داشته باشند و کادرفنی و هواداران از آنها درخواست کنند که این مشکلات را نادیده بگیرند و در تمرینات حاضر شوند، به امید آنکه یک روز پول خود را بگیرند و آنها هم قبول کنند اما حتی آنقدری باشگاه پرداختی نداشته که آنها هم می‌توانند قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کنند اما حالا به‌خاطر عرقی که به استقلال و هواداران دارند و به‌خاطر دوستی و اتحادی که در تیم به‌وجود آمده و یا به‌خاطر مربیان و سرمربی تیم بالاخره یک‌جوری تمرین و صبر می‌کنند تا مشکلات حل شود، یعنی به‌نوعی مشکلات را به جان می‌خرند تا مسائل حل شود، اما از بازیکنان حرفه‌ای و به‌خصوص خارجی‌ها نباید چنین توقعی داشت.

با این حال بازیکنی مثل میلیچ هم مانند یک استقلالی مرام گذاشت و از جیبش هزینه کرد و به تهران بازگشت. او هم خیلی وقت است که دریافتی‌ای نداشته و به‌خاطر فرهاد مجیدی و هواداران استقلال دوباره به این تیم اضافه شد. بنابراین نباید چنین توقعاتی را داشت. مطمئن باشید اگر یک بازیکن ایرانی مثل مهدی طارمی هم که در پورتوی پرتغال بازی می‌کند با او هم چنین رفتارهایی بشود و اگر یک مدت پولش را ندهند و با او بد برخورد کنند مطمئناً او هم نمی‌آید بگوید که من به این تیم تعصب دارم، البته این نشان دادن عرق و تعصب نیست و بازیکن حرفه‌ای چنین رفتارهایی را نمی‌کند.

دلیل رفتن استراماچونی از استقلال هم همین بود؟

زمانی که استراماچونی در استقلال بود در جلساتی که با بازیکنان داشتیم و بازیکنان هم شاهد این حرف من هستند می‌گفت آدمی نیست که نداشته باشد که بگویم چون پولش را ندادند می‌رود. هرچند می‌گفت در اسپارتاپراگ هم این مشکلات وجود داشت، اما آنجا مدیر باشگاه می‌گفت مشکل دارند و تا ۴ ماه نمی‌توانند پول بدهند و استرا هم بالاخره با این درخواست یعنی تعویق پرداخت مطالبات در این مدت موافقت می‌کرد. درواقع چون صداقت بود و صادقانه می‌گفتند که توان پرداخت ندارند، صبر می‌کرد اما معتقد بود که اینجا مدام امروز و فردا کرده و می‌گفتند می‌دهیم و نمی‌دهیم و فیش الکی به او نشان می‌دادند و خودشان می‌دانستند با اینکه حسابش بلاک شده است به آن پول واریز می‌کردند که بعد بگویند کار را انجام داده‌اند. یعنی یک‌سری دروغ و جرزنی‌ها باعث شد مربی ایتالیایی از استقلال جدا شود، درحالی که اگر در رفتار مدیران استقلال صداقت وجود داشت اصلا کار به اینجا نمی‌رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرباز وطن

      هوچی گران ۶ تایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج