جاباما
۱۱۳۵۱۵۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

محدودیت سرعت خودروها به ۳۰ کیلومتر در پاریس

شهرداری پاریس، پایتخت فرانسه اعلام کرد در چهارچوب اقدام برای توسعه پایدار، از آخر ماه اوت به بعد حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی در سطح این شهر به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش خواهد یافت.

یورو نیوز: شهرداری پاریس، پایتخت فرانسه اعلام کرد در چهارچوب اقدام برای توسعه پایدار، از آخر ماه اوت به بعد حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی در سطح این شهر به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش خواهد یافت.

داوید بلیار، عضو حزب سبزهای فرانسه و معاون حمل و نقل شهرداری پاریس با اعلام این مطلب در روز جمعه ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) به خبرگزاری فرانسه گفت که این تصمیم به منظور «افزایش ایمنی جاده‌ای»، «کاهش آلودگی صوتی» و «سازگاری» شهر با روند تغییرات آب و هوایی گرفته شده است.

محدودیت سرعت خودروها به ۳۰ کیلومتر در پاریس

محدودیت اعلام شده برای وسایل نقلیه از اول سپتامبر، یعنی روز بازگشایی مدارس تقریبا در تمام خیابان‌های پاریس به جز کمربندی و چند محور دیگر اعمال خواهد شد، اما تا این زمان نیز حدود ۶۰ درصد از خیابان‌های پاریس مشمول این محدودیت شده‌اند. حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی در بولوار کمربندی پاریس هم‌اکنون ۷۰ کیلومتر بر ساعت است، اما شهرداری قصد دارد آن را هم به ۵۰ کاهش دهد.

معاون شهردار پاریس با اعلام این که با این تحول قصد دارد خیابان‌های شهر را برای «گروه‌های آسیب‌پذیرتر در ترافیک از جمله عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، کودکان و سالمندان» ایمن‌سازی کند، گفت: «چالش این است که فضای اشغال شده با خودرو کمتر شود و این کار با کاهش سرعت امکان‌پذیر است».

داوید بلیار تأکید کرد که یکی دیگر از اهداف چنین طرحی «حرکت به سوی یک شهر کم سر و صدا» است. معاون با یادآوری این که انجام این طرح از وعده‌های انتخاباتی حزب سبزها در جریان انتخابات شهرداری‌ها در سال ۲۰۲۰ بوده، گفت: «ما آلودگی صوتی را کاهش می‌دهیم و با کاهش اثرات کم و زیاد شدن سرعت خودروها، ترافیک را روان می‌کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج