۱۱۳۶۱۷۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

همه برای جریان اصلاحات ژست داور را می‌گیرند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهمترین مشکلاتی که در یک سال آینده با آن‌ها روبرو خواهیم شد، عدم حل مشکلات کشور به دلیل ناتوان بودن جریان اصولگرا در حل اختلافات داخلی‌اش است.

ایلنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهمترین مشکلاتی که در یک سال آینده با آن‌ها روبرو خواهیم شد، عدم حل مشکلات کشور به دلیل ناتوان بودن جریان اصولگرا در حل اختلافات داخلی‌اش است.

احمد شیرزاد درخصوص این‌که بعد از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نقدهایی به جریان اصلاحات مطرح شد و از بدنه و حامیان این جریان عنوان شد که اصلاح‌طلبان باید به فکر یک بازسازی و در واقع یک رنسانس در عملکردهای خود باشند، گفت: بحث بازسازی جریان اصلاحات بسیار خوب است و در بدنه جامعه اصلاح‌طلب باید این کار انجام شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در کشورمان شاهد یک بازی هستیم که یک عدد بازیکن وجود دارد و همه نسبت به وی داور هستند به طوری که حتی بازیکن‌های دیگر هم در نقش داور ظاهر می‌شوند و همه به این بازیکنان حاضر در زمین رهنمود می‌دهند.

وی ادامه داد: بازهم تاکید می‌کنم در عرصه سیاسی کشور یک بازیکن وجود دارد به نام جریان اصلاحات و بقیه ژست داور، مربی و چهره‌های ملکوتی دارند و هیچکس به آنها نمی‌گوید بالای چشمتان ابرو است.

شیرزاد با بیان این که شاید بیش از صدها بار اعلام کردم که ضرورت دارد در مجموعه اصلاحات، اصلاحات صورت گیرد، اظهار داشت: اما کسی از این نابرابری که اصولگرایان با رانت به قدرت می‌رسند نمی‌گوید، بنابراین واقعا به نظر من بحثی که باید شروع کرد، ضرورت اصلاحات در جبهه اصولگرایان است.

وی با اشاره به این که جریان اصلاح‌طلب هزار و یک مشکل دارد و تردیدی هم در این موضوع وجود ندارد، گفت: اما آنچه که جزو مشکلات اساسی کشور است یک جبهه لوس و ننر بنام جبهه اصولگرایان است و به این مسئله اعتقاد دارم که بخش اساسی در اصلاحات سیاسی کشور باید از اصلاح اصولگرایان شروع شود، چراکه اغلب این جریان است که اخلال در فضای سیاسی کشور ایجاد می‌کند. اصولگرایان هستند که باعث می‌شوند رقابت سیاسی رنگ بدی بگیرد و در یک فضای غیررقابتی، چالشی دردناک که به شدت به مسائل غیراخلاقی آمیخته است، به اسم رقابت صورت می‌گیرد.

شیرزاد ادامه داد: با توصیفاتی که مطرح شد ما انتظار داریم یک جبهه بیاید رشد سیاسی کند؛ به نظر من این انتظار، یک انتظار فراتر از واقعیت است هرچند که باز تاکید می‌کنم در بین اصلاح‌طلبان هزاران بار بهتر از این می‌شد عمل کرد و سناریوهای بهتری برای عمل کردن وجود داشت که دوستان می‌توانستند آن‌ها را به کار گیرند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد من و شما به عنوان ناظر، انتقادی را مطرح کنیم به اعتقاد من ابتدا روا است به عملکرد اصولگرایان انتقاد شود تا فضای سیاسی کشور در یک ریل طبیعی قرار گیرد آن وقت در ریل طبیعی می‌توانیم بگوییم چه باید شود و چه نباید بشود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره این‌که امروز مطرح می‌شود حاکمیت یکدست شده و مجلس، قوه قضائیه و ریاست جمهوری متعلق به یک جناح هستند و این بیم به وجود می‌آید که اولاً اصلاح‌طلبان از صحنه سیاسی کشور حذف شوند، ثانیاً مشکلات به واسطه همین یکدست بودن و نبود نظرات مختلف آن‌طور که باید و شاید حل نشود، ثالثاً آن مبارزه با فسادی که در کشور مطرح شد به دلیل این یکدست شدن حاکمیت و دایره خودی‌ها به اسم اینکه آبروی افراد را نبریم مطرح نشود، اظهار داشت: هنگامی که می‌گویم باید اصلاح از اصولگرایان شروع شود و بعد به بقیه جریان‌های سیاسی برسد به همین دلایلی است که گفته شد.

وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد من مهمترین مشکلاتی که در یک سال آینده با آن‌ها روبرو خواهیم شد این است که جبهه اصولگرا ساز و کار حل اختلاف در داخل خودش را ندارد چه برسد به این‌که بخواهد اختلاف خودش را با بیرون خودش حل کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: هنگامی که می‌گویم یک جبهه لوس و ننر، برای این است که این جریان یاد گرفته است برای رسیدن به اهداف خود و مسائلی که پیش رو دارد از نهادهای حاکمیتی و مدلی قهری استفاده کند.

وی ادامه داد: البته استفاده جریان اصولگرایی از شیوه قهریه فقط محدود به حل کردن مسائل‌شان با اصلاح‌طلب‌ها نیست بلکه در داخل خودشان هم همینطور است و روش‌های حذفی را شیوه کارشان قرار داده‌اند و به آنچه که می‌خواهند دست پیدا می‌کنند.

شیرزاد با یادآوری ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد در کشور، گفت: مگر ما فراموش کردیم تحفه‌ای به نام احمدی‌نژاد محصول جبهه اصولگرایان بوده است، آقای احمدی‌نژاد در دامن اصولگرایان پرورش پیدا کرد و تمام عمرش را در لابلای این‌ها بوده و بزرگ شده است و فرهنگ گفتمانی‌اش هم فرهنگ جریان اصولگرا بود اما نهایتاً با او چگونه رفتار کردند؟ مسائل‌شان را با وی حل و فصل کردند!

وی با اشاره به رفتار جریان اصولگرایی با علی لاریجانی عنوان کرد: شما به رفتار جریان اصولگرا با آقای لاریجانی نگاه کنید؛ ما از ایشان اصولگراتر نمی‌توانیم پیدا کنیم، هنگامی که با او اینگونه رفتار می‌شود، معنیاش این است که این جبهه واقعاً به رشد سیاسی کافی برای اینکه بتواند اختلاف درون خودش را حل کند، نرسیده است آن وقت چگونه می‌خواهند مملکت را اداره کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اسلام خاطرنشان کرد: رفتار جریان اصولگرایی در کشور جای شک و اشکال ایجاد کرده و در ماه‌های پیش رو مشکل اساسی ما رفتار این جریان خواهد بود.

وی تاکید کرد: معتقدم دیری نخواهد گذشت که ما مشکلاتی را در کشور مشاهده کنیم و مطمئنم که جریان اصولگرایی کمتر از ۶ ماه دیگر سر مسئله برجام به تیپ و تار هم دیگر خواهند زند.

شیرزاد با بیان این که اداره کشور مستلزم راه‌حل‌های واقعی است، گفت: کشور با شعار اداره نخواهد شد مشکلات و معضلات، راه‌حل‌های واقعی می‌خواهد که قابلیت اجرایی داشته باشد، نمی‌شود با شعارهایی که آقایان می‌نشینند می‌دهند امورات مردم را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که جریان اصولگرایی اداره امور و مدیریت کشور را به دست گرفت، آن زمان خواهند فهمید که برای مدیریت کشور باید با دنیا تعامل کرد و شیوه گفت‌وگو با دنیا را یاد گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی شیوه گفت‌وگو بین خودشان با هم را بلد نیستند چه برسد به گفت‌وگو در داخل جامعه، جناح‌های سیاسی و قدرت‌های جهانی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج