جاباما
۱۱۳۶۸۴۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اقدام فیس‌بوک درباره گروهی از هکرهای ایرانی

شرکت فیسبوک مدعی شده مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مرتبط با «گروهی از هکرهای ایرانی» را حذف کرده است.

خبرگزاری فارس: شرکت فیسبوک امروز پنجشنبه اعلام کرد شبکه‌های متشکل از حساب‌های کاربری مرتبط با «گروهی از هکرهای ایرانی» را حذف کرده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری بلومبرگ، فیسبوک مدعی شده هکرهای مورد بحث کارکنان شرکت‌های دفاعی را در آمریکا،انگلیس و اروپا هدف قرار داده‌اند.

اقدام فیس‌بوک درباره گروهی از هکرهای ایرانی

شرکت فیسبوک گفته کمتر از ۲۰۰ حساب کاربری که وابسته به گروهی به نام «Tortoiseshell» بوده‌اند را حذف کرده است. مطابق این ادعا، این حساب‌های کاربری خودشان را به عنوان روزنامه‌نگار، کارفرما و کارکنان سایر صنایع جا زده و تلاش کرده‌اند قربانیان را به کلیک بر روی لینک‌های ویروسی ترغیب کنند.

هکرها به دنبال سرقت اطلاعات مربوط به قربانیان بوده‌اند. فیسبوک مدعی شده برخی از بدافزارها توسط شرکت «محک رایان» که یک شرکت مستقر در تهران است تولید شده است.

فیسبوک علاوه بر این گفته که نهادهای مجری قانون و افرادی که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند را از ماجرا مطلع کرده است. این رسانه اشاره‌ای به شرکت‌هایی که ادعا می‌کند از این حملات آسیب دیده‌اند نکرده است.

ادعای روز پنجشنبه بخشی از کارزار شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک برای انتشار اطلاعات اثبات‌نشده درباره ایران است. توئیتر و گوگل نیز پیش از این ادعاهای مشابهی علیه ایران مطرح کرده و یا اقداماتی را علیه رسانه‌ها و اشخاص ایرانی انجام داده‌اند.

به عنوان مثال، شبکه اجتماعی فیسبوک پیش از این در ماه فروردین صفحه شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» را مسدود کرده بود و مدعی شد که این شبکه خبری انگلیسی زبان از قوانین این شبکه اجتماعی پیروی نکرده است.

اقدام مذکور در شرایطی انجام می‌شد که این شبکه اجتماعی در پیام خود هیچگونه اشاره به معیارهایی که مدعی شده پرس‌تی‌وی آنها را نادیده گرفته، نکرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج