۱۱۳۸۷۴۳
۳۳ نظر
۵۰۱۶
۳۳ نظر
۵۰۱۶
پ

دور زدن محدودیت‌ها با اجاره خودرو‌های بومی

اجاره خودرو با پلاک بومی در برخی شهرهای مازندران طی روزهای اخیر به یکی از راه‌های دور زدن محدودیت‌های کرونایی و فرار از جریمه روزانه خودروهای مسافران تبدیل شده است.

ایرنا: اجاره خودرو با پلاک بومی در برخی شهرهای مازندران طی روزهای اخیر به یکی از راه‌های دور زدن محدودیت‌های کرونایی و فرار از جریمه روزانه خودروهای مسافران تبدیل شده است.

شواهد و گزارش‌های رسمی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد مازندران با سخت‌ترین موج همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری‌های کوویدی به دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است. اما بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها روز بیشتر از روزهای قبل دیده می‌شود. اجاره خودروها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهرها یکی دیگر از روش‌های بی‌توجهی به پروتکل‌ها و دور زدنمحدودیت‌هاست که این روزها در برخی مناطق مازندران دیده می‌شود.

دور زدن محدودیت‌ها با اجاره خودرو‌های بومی

طبق تازه‌ترین اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقریبا تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر بیماران کوویدی هستند و در برخی از بخش‌ها حتی جایی بیماران معمولی نیز وجود ندارد. شمار بیماران بستری در برخی شهرستان‌ها همچون آمل از مرز ۴۰۰ نفر نیز عبور کرده و حتی بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه‌های شخصی نیز درگیر با بیماران کوویدی هستند. در شهرهای ساحلی همچون نوشهر و محمودآباد نیز ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

در چنین وضعیتی که تمام زنگ‌های هشدار همه‌گیری ویروس کرونا در استان به صدا درآمده است، مازندران ناخواسته میزبان شمار بسیاری از مسافران است که در سایه تعطیلی پایان هفته و تعطیلات کرونایی پایتخت کشور، مازندران را به عنوان نزدیک‌ترین مقصد گشت و گذار انتخاب کرده‌اند.

اما در این بازار پرهیاهوی مسافرت که دردی مضاعف بر زخم موج پنجم کرونا مازندران محسوب می‌شود، بازارگرمی اجاره ویلاهای استیجاری به سوژه داغ رسانه‌ای تبدیل شده است که بر خلاف روزهای عادی به ارقام نجومی چندین میلیونی و حتی بیش از ۱۰ میلیون در برخی مناطق گردشگرپذیر استان رسیده است. در این بین به دلیل محدودیت‌های تردد، بازار اجاره خودروها با پلاک بومی نیز در بعضی مناطق داغ شده است. به طوری که اجاره خودروهای بومی به مسافران برای گشت و گذار راحت‌تر آن‌ها در استان همانند ویلاخوابی‌ها خبر از ارقام چندین میلیونی می‌دهد.

شکست محدودیت‌ها با اجاره میلیونی خودروهای بومی

بنا بر اطلاعات و گزارش‌های رسیده در برخی شهرهای ساحلی استان اجاره خودروهای شخصی با پلاک بومی به مسافران به یکی از راه‌های فرار از محدودیت کرونایی تردد خودروهای غیربومی تبدیل شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از برخی شهرهای استان همچون محمودآباد، سرخرود و نور صحت این اتفاق را نشان می‌دهد و قیمت برخی خودروها به روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلوین تومان نیز رسیده است.

این مسئله می‌تواند به نوعی اثرگذاری محدودیت‌ها را خنثی کرده و حضور غیر بومیان در اماکن عمومی را به امری عادی تبدیل کند. اتفاقی که به طور حتم مدیریت کرونا را در یکی از سخت‌ترین موج‌های همه‌گیری سخت خواهد کرد.

یکی از مسئولان شهرستان محمودآباد که نخواست نامش فاش شود ضمن تایید این خبر، این اقدام را بسیار خطرناک و آسیب‌زا توصیف کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: اینکه مردم مازندران به ویژه فعالان حوزه گردشگری خسارتی سنگین از شیوع کرونا دیده‌اند بر کسی پوشیده نیست، اما این اتفاق می‌تواند مدیریت کرونا در موج پنجم را با چالش مواجه کند.

برخورد قضایی با اجاره خودروهای بومی

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد نیز در این باره گفت: تاکنون نیروی انتظامی با چنین موردی برخورد نکرد؛ اما در صورت محرز شدن چنین موضوعی از طریق مراجع قضایی با آن به سختی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اجاره خودرو به غیربومیان خلاف مقررات ستاد کرونا و جرم است و با خاطیان به صورت جدی برخورد می‌شود.

سرهنگ محمود حسین‌زاده افزود: در حال حاضر تمام ورودی‌های شهر محمودآباد بسته شده و در کنار جریمه یک میلیونی خودروهای غیر بومی، از ورود این خوردوها به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه مسافران وارد شده در شهرستان در پاسخ به این پرسش که چرا به مازندران آمده‌اند می‌گویند جریمه آن را پرداخت کردیم.

تعطیلی پایتخت و درد مضاعت بر زخم کرونایی مازندران

سرپرست روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: تعطیلی ۶ روزه پایتخت کشور با توجه به نزدیکی مازندران به پایتخت و جمعیت بیش از۱۰ میلیونی آن برای مازندران که همواره مقصد گردش و سفر پایتخت‌نشینان بود آسیب‌زا است.

دکتر سیمین بابایی با اشاره به وضعیت حاد همه‌گیری ویروس کرونا در تهران افزود: بسیاری تصور می‌کنند با سفر به مازندران از خطر کرونا در پایتخت در امان خواهند بود در حالی مازندران نیز در شرایط نامطلوب و هشدار بحران قرار دارد.

وی بر تشدید نظارت محدودیت‌های کرونا تاکید کرد و گفت: در صورتی که جمعیت مسافران وارد مناطق پرتردد مردم بومی شوند مدیریت همه‌گیری از شرایط کنونی وارد مرحله بحرانی خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم استان‌های دیگر خواست تا به هیچ وجه به مازندران سفر نکنند و تاکید کرد: مازندران در سخت‌ترین شرایط همه‌گیری کرونا از ابتدای ورود ویروس به استان قرار دارد و هر روز شرایط آن در حال وخیم‌تر شدن است.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد اجاره خودروهای با پلاک بومی برای عده‌ای از مسافران به آلترناتیوی برای عبور از محدودیت‌ها تبدیل شده است و بار دیگر مازندران را با پدیده‌ای تازه در مواجهه به ویروس کرونا مواجه کرده است. استانی که در روزهای اخیر با رشد 600 درصدی بستری کرونایی مواجه بوده و تعداد بیماران از 315 در اول تیر به دو هزار و 42 نفر در 30 تیر رسیده و در همین مدت آمار فوتی‌های استان از 130 نفر عبور کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا دست ما را هم بگیر ویلا نمیخوام چون نداریم فقط خرج رفتن داشته باشیم اونجا چادر بزنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اه تحفه هست شمال که میگی بریم چادر بزنیم این فصل اردبیل ، زنجان ، تبریز ، کردستان خوبه نه شمال با اون هوای شرجیش

    • سعید

      دریا انقدر موج نداره که کرونا داره

    • بدون نام

      اگرتهران نبود همون پبک اول کرونا تمام شده بود.یک لحظه هوس رانی یک عمرپشیمانی

      پاسخ ها

      • بنام

        اگر را میلیونی هم بکاری دوزار نمی ارزه چیزی در نمیاد در دنیای متمدن با مشکلات مواجه میشن و راه حل عملی میدن

      • بدون نام

        این کارها را خود شمالی ها میکنند و الا پلاک بومی از کجا باید بیاد برای اجاره

      • کیانا

        والا همه موج ها از شهرستان ها شروع شد
        تهرانی ها بیشترین رعایت رو دارن

    • ایرانی کاربر قدیمی

      در این حد استاندار بیخیال من ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاندار مازندران که هیچ استاندار گلستان هم همیشه مازنیه دیگه مردم مازندران به طمع پول اینجوری ماشین میذارن در اختیار مسافران استاندار چی کنه اون تهرانیا هم مقصرن که بخاطر خوشگدرونی جان خودشون و به خطر میندازن

      • وطنپرست

        استاندار دو تابعیتی هستش و طی چهار سال پول کلانی به جیب میزنه و تشریف میبره امریکا یا کانادا یا اروپا این خود مردم شمالی هستن که باید بفکر خودشون و فرزندان و سرزمینشون باشن

      • کیانا

        والا خود شمالی ها ذوق میکنن تهرانیا میرن اونجا ...چون تمام اقتصادشون بر پایه توریست های خرج بکن تهرانیه

    • بدون نام

      چه دلیلی داشت که پایتخت یه هفته تعطیل بشه بعدانتظارداریدکروناازکشورخارج بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمدی این کار ومیکنن

      • میر

        یعنی واقعا نفهمیدی پایتخت برا چی تعطیل شد؟؟وقتی خود شمالی ها به خودشون رحم نمیکنند از دیگران چه انتظاری دارین

    • جمیل

      وقتی دولت تحریممها را دور میزنه.مردم هم شما رو دور میزنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عادت کردیم همه چیز رو مسخره میگیریم

    • بدون نام

      هرکی ماشین اجاره کرده نوش جونش ، باید هرچی دولت میگه برعکسش رو انجام داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه منطقی ماشاالله مواظب خودت باش ندزدنت نخبه

    • بدون نام

      اصلاً نیازی به دور زدن محدودیتها نیست!
      وقتی همه خودروها بدون جریمه به تهران وارد و از آن خارج میشن چه نیازی به دور زدن محدودیتهاست؟!

    • سولیس

      خواهشن به شعور مردم توهین نکنید شما فقط قصد جریمه وپول درآوردن دارید.اگه میخواستید کمک به کروناکنید دوتا بلوک سیمانی توی جاده میزاشتید تمام .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه مردم ما از سوئیس اومدن هم ولایتی

    • بدون نام

      اصلا اینا چطوری تونستن از تهران خارج بشن؟ چرا پلیس جلوگیری نکرد؟ مقصر اصلی کوتاهی درانجام وظیفه پلیس راه هست

      پاسخ ها

      • بنام

        رییس رییس پلیس راه

    • naser

      مسئولان هم تحریمهارودورمیرنن چیزی نیست

    • ب

      مقصرمردم نیستن مسول بی سواد دولت گشنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماکه‌محدودیت ندییم همه راهها باز بود

    • بدون نام

      فقط از مسئولین انتقاد نکنیم عیوب خودمون رو هم ببینیم ،عجب مردمی هستیم ما

    • بدون نام

      اگر خدای نکرده پشت در بیمارستان بمونیم ،برای تزریق ۶دز رمدسیویر ۱۰میلیون بدیم وهر لحظه مرگ رو جلوی چشممون ببینیم اونوقت همه چیز رو شوخی نمی گیریم

    • بدون نام

      این دولت فاسد فقط دنبال پول درآوردن از جیب مردمه

    • بدون نام

      دست از جریمه ها بر دارید و مردم را اذیت نکنید، همه دنیا شرایط عادی شده جز این خراب شده. بجای رونمایی های احمقانه از واکسنهایی که وجود ندارد و کر کری خواندن عمل کنید و مردم را واکسن بزنيد ای تشنگان قدرت

    • بدون نام

      فک کردی فقط دولت بلده تحریک دثر بزنه

    • محسن

      به نظر بنده فقط وفقط وفقط پلیس راه مقصره .راه را باز گذاشته و جریمه میکنه .خوب دوتا بلوک سیمانی در ورودی های مازندران میزاشتید .فقط پول پول و پول جریمه میچسبه .

    • ستاره

      مردم چه بیکار هستن چه کارایی میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج