جاباما
۱۱۳۹۳۶۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فکری به حال معطلی سالمندان در صف واکسن کنید

اگرچه در روز‌های اخیر سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور افزایش یافته، اما گشت و گذاری در مراکز واکسیناسیون کرونا در پایتخت، از شلوغی این مراکز و معطلی بعضاً ۸ تا ۱۰ ساعته سالمندان حکایت دارد!

بخشی از گزارش خبرگزاری تسنیم درباره روند معیوب واکسیناسیون:

ساعت ۱۲ ظهر است و پیرمردی که در صف طولانی خودروها در گرمای ظهر داخل خودروی خود منتظر است، می‌گوید: "برای من پیامک آمده بود که ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنم، من از ساعت ۷ صبح در صف هستم اما تا الان که ساعت ۱۲ ظهر است، نوبتم نرسیده است!!"

خانم مسنی که داخل خودرویی دیگر منتظر فرا رسیدن نوبتش است نیز می‌گوید:"دچار بیماری قلبی و کمردرد هستم و نشستن طولانی مدت در خودرو، به خصوص در این گرما برایم غیرقابل تحمل است اما از ساعت ۶ صبح تا الان در صف هستیم و هنوز نوبتمان نشده است."

بانوی مسن دیگری که برای تزریق واکسن در صف طویل خودروها منتظر نشسته است، می‌گوید:"پیش از من نیز برای همسرم پیامک آمده بود که ساعت ۸ و نیم صبح به این مرکز مراجعه و واکسن را تزریق کند که در نهایت پس از ۸ ساعت معطلی، موفق به تزریق واکسن به او شدیم!

یکی از مراجعه کنندگان به مرکز واکسیناسیون خودرویی باغ پرندگان می‌گوید: "اگر خودرو نداشته باشی، نمی‌توانی در این مرکز واکسن بزنی. من مجبور شدم خودروی یکی از دوستانم را قرض بگیرم و به این مرکز مراجعه کنم!"

انتظار در صف خوردوها، اگرچه معضل بزرگی است اما حداقل ریسک کمتری از لحاظ ابتلا به کرونا دارد زیرا هر سالمند با حفظ فاصله اجتماعی تا زمان انجام واکسیناسیون، در خودروی خود می‌نشیند اما در برخی دیگر از مراکز تجمیعی واکسیناسیون (مراکز غیرخودرویی) نیز متاسفانه شاهد تشکیل صف‌های طولانی هستیم که این مسئله با توجه به شیوع ویروس دلتا در پایتخت، بیش از آن‌که اقدامی برای کاهش شیوع کرونا باشد، به پاشنه آشیلی برای کنترل کرونا و به عامل تشدیدکننده شیوع کرونا در کلانشهر تهران تبدیل شده است!

البته همه مراکز تجمیعی این گونه شلوغ نیستند و واکسیناسیون کرونا در برخی از آنها نیز با سرعت و نظم بهتر و بیشتری انجام می‌شود و در همین مرکز خودرویی (باغ پرندگان) نیز، فارغ از انتظار و معطلی چندین ساعته شهروندان برای تزریق واکسن کرونا، مردم از نحوه ارائه خدمت رضایت دارند.

آقای ۶۲ ساله‌ای که به همراه همسرش برای تزریق واکسن کرونا به باغ پرندگان آمده می‌گوید: "بعد از تزریق واکسن کرونا ما را به استراحتگاهی هدایت کردند که چند دقیقه‌ای در آنجا مستقر شویم تا اگر دچار عارضه پس از تزریق شدیم، اقدامات لازم را انجام دهند. به ما به خوبی توضیح دادند که پس از تزریق واکسن ممکن است چه عوارضی رخ دهد و نگرانی مان برطرف شد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج