جاباما
۱۱۴۰۴۴۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

آمریکا ۸ فرد و ۱۰ نهاد سوری را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه علیه هشت فرد و ۱۰ نهاد سوری تحریم‌هایی وضع کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد اسامی چند فرد و نهاد سوریه را به فهرست تحریم‌های موسوم به SDN اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی ۸ زندان در سوریه که زیر نظر دستگاه اطلاعاتی «دولت بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه قرار دارند و همچنین ۵ مقام ارشد امنیتی که مدیران این زندان‌ها هستند در فهرست تحریم قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه جداگانه‌ای همچنین گفته ۲ نهاد و ۳ شخص را هم به دلیل آنکه تسهیل‌گران مالی القاعده در سوریه و ترکیه بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده اقدام امروز علیه دولت سوریه اهداف «قانون سزار» را که برای «پاسخگو کردن» دولت بشار اسد وضع شده‌اند تقویت خواهد کرد.

واشنگتن تحریمی موسوم به «قانون سزار» را در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور علیه سوریه تصویب کرد. این تحریم‌ها پس از سه سال کش‌وقوس میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب کنگره آمریکا رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی وارد فاز اجرایی شد.

چندی پیش، بعد از پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه نماینده‌های کنگره آمریکا جو بایدن را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت او تحت فشار قرار دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج