۱۱۴۰۸۶۴
۲۱ نظر
۵۰۱۸
۲۱ نظر
۵۰۱۸
پ

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

احسان حدادی و فرزانه فصیحی هر دو به نتیجه خاصی نرسیدند و به نوعی در نهایت ناکام بودند، اما چرا جامعه ایرانی یکی را با لاک و مشت گره کرده‌اش تمجید کرد و یکی را هم تکفیر.

برترین‌ها: احسان حدادی و فرزانه فصیحی هر دو به نتیجه خاصی نرسیدند و به نوعی در نهایت ناکام بودند، اما چرا جامعه ایرانی یکی را با لاک و مشت گره کرده‌اش تمجید کرد و یکی را هم تکفیر.

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

فرزانه فصیحی آنگونه که خودش می‌گوید تا همین چند‌ماه پیش هم، دویدن در المپیک، برایش رؤیایی دست‌نیافتنی بود. دیروز صبح به وقت توکیو، فرزانه رویایش را در بیداری دید. او نخستین دختر ایران است که پس از ۵۷ سال در ۱۰۰‌متر، جذاب‌ترین ماده دوومیدانی المپیک مسابقه داد.

فرزانه فصیحی به نیمه‌نهایی نرسید، اما وقتی روبه‌روی خبرنگاران ایستاد، لبخند زد. گفت اتفاقی که دوست داشته نیفتاده، با وجود این فکر می‌کند این نه پایان، که یک آغاز خواهد بود. همزمان با فرزانه یا شاید کمی زودتر، نازنین ملایی، در فینال‌B مسابقه‌های روئینگ تک‌نفره المپیک، قایقش را به آب انداخت. او هم یکی از هزاران دختر ایرانی است که مثل فرزانه فصیحی و هانیه رستمیان و دیگران سرسختانه خودش را به المپیک رسانده است.تصاویری از دست بند فرزانه فصیحی با طرحی از نقشه ایران در فضای مجازی منتشر و با توجه کاربران مواجه شد.

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

فرزانه ابراهیم‌زاده، مورّخ در مورد این تصویر در اینستاگرام خود نوشت: این تصویر گتی ایمیجز از نظر من تمام تاریخ ۱۳۰ ساله جنبش زنان است، از آن روز که زنان گرسنه به پشت کاخ سلطنتی اجتماع کردند، از روزی که بی بی خانم استرآبادی قلم برداشت برای نوشتن معایب الرجال تا زمانی که زنان انجمن نسوان وطنخواه در میدان توپخانه مکر زنان را به آتش زدند تا روزی که نخستین دختر‌ها از پشت میز مدرسه فارغ التحصیل شدند و زنان رای دادند. این مشت گره کرده با پرچم ایران همه تاریخ زنان آزادی خواه ایران است مشت گره خورده فرزانه فصیحی بعد از دویدن به سمت پیروزی نماینده همه این تاریخ است و انگار می‌گوید: اندکی صبر سحر نزدیک است. مهم نیست او چه رده‌ای می‌آورد جنبش زنان متوقف نمی‌شود و زنان حرکت می‌کنند.

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

کاربری نوشت: «اگر یک دهم هزینه‌ای که برای احسان حدادی شد برای ایشون می‌شد الان چند دهم ثانیه را هم جبران می‌کرد و به دور بعدی می‌رفت.» کاربر دیگری نوشت: «فرزانه فصیحی نماد خیلی از ماهاست که با وجود تلاش و زحمات زیاد نادیده گرفته می‌شیم و کمترین ارزشی برامون قائل نیستن.»

کاربران زیادی هم از این که صدا و سیما رقابت این ورزشکار را از تلویزیون پخش نکرد به عملکرد این سازمان انتقاد کردند.

آزاده مختاری نوشت: رئیس "ما" مالیات نمیدهیم که حتی نتوانیم مسابقه قهرمانانمان را هم ببینیم..

دیگری نوشت: «خانم فرزانه فصیحی عزیز. شما قهرمان مردمید. تلاش تان برای یک ملت الهام‌بخش است، با علاقه اخبار رقابت هایتان را دنبال کردیم و با امید و اطمینان به انتظار موفقیت‌های بعدی تان می‌مانیم. شما در چشم و قلب مردم درخشانید، بی‌نیاز از پوشش خبری رسانه ملی»

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

احسان حدادی همانی بود که پیش‌بینی می‌شد؛ یک پرتاب ضعیف، حذف از بازی‌های المپیک توکیو، وعده مدال در بازی‌های آسیایی و زمزمه حضور در المپیک بعدی.روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: عملکرد ضعیف حدادی در المپیک توکیو نگاه‌ها را به او معطوف و این انتقاد را روانه او ساخته که، برای او که به قول خودش ورزشکار مدال‌آوری است، هزینه‌های زیادی صرف شده و حتی از دستمزد بالایی هم برخوردار است چرا باید این چنین بی‌انگیزه در المپیک حاضر شود و ببازد. جالب اینجاست که احسان حدادی از باختش اصلا ناراحت نیست. او گفت:«دوست داشتم چهارمین المپیکم نتیجه بهتری بگیرم. اما از من خواستند در چهارمین المپیکم شرکت کنم. از طرفی اگر من نمی‌آمدم و کسی هم جایگزینم نمی‌شد، حالت خوبی نداشت و من به احترام المپیک آمدم. حالا خیلی هم ناراحت نیستم.».در این میان کاربران شبکه‌های اجتماعی هم به احسان حدادی انتقاد‌هایی داشته اند.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «احسان هر چیزی یک حدی دارد. وقتی از حد آن گذشت دیگر نمی‌شود. حالا حضور چهارمین بار هم مبارک باشد».

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

دیگری نوشت: «حدادی بعد از المپیک لندن راه رو اشتباه رفت و اصطلاحا جوگیر شد. اما با این وجود ورزشکار با اخلاق و افتخار آفرین ایران است».

کاربر دیگری گفته است: «این همه پول خرجش کردن. آخرش خراب کرد تازه نازم می‌کرد می‌گفت من باید تو خارج از ایران درمان بشم».

یکی دیگراز کابران اینطور می‌نویسد: «آقای حدادی! سرتاسر سال با حقوق بالا و هزینه‌های گزاف و متعدد که بابت آماده‌سازی امثال تو ازجیب مردم درمانده هزینه می‌شود در رفاه زندگی می‌کنید! اما درموقع عمل چنین عمل کرده و طلبکارانه یا مریضی یا سایر عوامل ماورائی رابهانه می‌کنید؟»

متکبر مثل احسان، الهام‌بخش مثل فرزانه

کاربران دیگر نوشته اند: «والا از اون موقع که من یاد دارم ایشان مصدوم بودن»، «یعنی نمی‌شد رو یه استعداد جوان سرمایه‌گذاری کرد تا حداقل تو المپیک بعدی نتیجه بگیره؟ یعنی بی‌برنامگی تو فدراسیون‌ها بیداد میکنه. اینا المپیک رو با بازی‌های باشگاهی خودمون که سراسر بی‌نظمی وتبعیضه اشتباه گرفتن»، «احسان حدادی پس از حذف تاریخی از رقابت‌های المپیک توکیو گفته که ناراحت نیستم. من به احترام المپیک به توکیو آمدم.

اردیبهشت سال جاری، روزنامه «همشهری» در گزارشی، از هزینه‌های غیرمتعارف «احسان حدادی» ورزشکار پرتاب دیسک ایران رونمایی کرد. طبق گزارش این روزنامه، فدراسیون دوومیدانی ایران در ۳سال و ۳ماه گذشته برای احسان حدادی حدود ۷۰۴ هزار دلار هزینه کرده است. در حالی که فدراسیون دوومیدانی ایران، در خوشبینانه‌ترین حالت، بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اردو‌های خارج از کشور احسان حدادی هزینه کرده، قهرمانان کشتی و وزنه‌برداری ایران با مشکلات جدی معیشتی مواجه بودند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این احسان حدادی باید رسما از ملت ایران عذرخواهی کنه. پررو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر همه ورزشکاران که زیر پرچم ایران با کسب سهمیه المپیک راهی این آوردگاه مهم شدند

      • بدون نام

        کدوم جامعه ایرانی بابا؟ چند نفر توئیت میزنند شدند جامعه ایرانی؟ با واقعیت اصلا ارتباط ندارید شماها

      • بدون نام

        هزینه ایشون بسیاربالا( میلیاردی) بوده که از بیت المال به ایشون پرداخت شده پس درست میگه ناراحت نیست

      • بیغوالدوله

        یعنی اگر کسی تک تک کلماتش که در بالا آمده دقت کنند خواهند دید مرورگر و متکبر تر از این به اصطلاح ورزشکار نمیبینند .اولیش افتادگی و فروتنی هست که این دماغ بالا نداره . تو سرش بخوره ان مدالی هم که خیلی سال پیش گرفت

    • محمد

      همیشه بوده و خواهد بود. مدیران بی لیاقت، ورزشکاران از خود راضی و مانند همیشه ملت ناآگاه...

    • بدون نام

      اگر این رسیدگی ها به حدادی نمیشد و خرج یه استعداد جوون میشد، همین فعالان توییتری کلی جنجال میکردن چرا به یه قهرمان رسیدگی نکردید!
      در کل خرج هر کی کردن، نتیجه نداده

    • عبدالرحمن

      نمیدانم چرا ورزشکاران ما بعد باخت داستان درست میکنند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفر اولی که در مقاله نظر داده که کاملا از دیدگاه فمینیستی نظر داده

    • محمدرضا

      عقل داشته باشید
      یکی هست که ۳دوره المپیک رفته ورقیب نداره تو ایران
      یکی باهزار بدبختی واسترس
      معنیش اینه که اونی که ۳دوره رفته براش معمولیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب این که میگی معنیش یعنی تکبر !!! خخخ

    • فامیل دور

      هزینه بیش از این برای احسان حدادی دیگه جایز نیست.. از وقتی برای یه عمل ساده خار پاشنه انتظار بیجای عمل تو خارج از کشور رو داشت و فدراسیون پذیرفت دیگه معلوم بود بیشتر به مسائل حاشیه ای تمرکز داره تا روی ورزشش.. بعید میدونم تو بازیهای اسیایی پیش رو هم عملکرد قابل قبولی داشته باشه.. اگرم خاست شرکت کنه باید مثه بقیه تو ایران با امکانات مثل بقیه تمرین کنه..

      پاسخ ها

      • بیغوالدوله

        آخر میگی با امکانات برابر با دیگران تمرین کند ! مگر برابری در ایران وجود داره که در اینجا باشه !!!!!؟

    • بدون نام

      معتقدم که بهتره بیشتر پولها خرج ورزشکارای مرد بشه
      چون مردها باغیرت هستند
      منطورم این نیست که زنها غیرت ندارند اما همه میدونیم که زنها بطور طبیعی غیرتشون از مردها کمتره و به جاش حسادتشون زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودتو یه دکتر نشون بده خییلی حالت خرابه

    • naser

      یک سری ادمهابدون مدال وافتخارتوقلب مردم جادارن ویک سری هم باصدتامدال وجام منفورمردم هستن

    • مجید حیدری

      دو میدانی تو خوابش هم مدال المپیک و 4دوره قهرنانی آسیا از یک ورزشکار رو نمیدید حالا با این بحثهای آبکی و عیر کارشناسانه مردم رو رو در روی قهرمانان قرار میدید خیلیها که خیلی از ورزش قهرمانی و سختیهاش چیزی نمیدونند و اینجا نظرات آنچنانی میدن

    • بدون نام

      احسان حدادی بعد از المپیک لندن در سطح جهانی تمام کرد. شاید توبازیهای آسیایی دو مقامی بیاره ولی در سطح جهان تو این هشت نه سال نسبت به هزینه ای که براش شده چی نشون داده؟ من تعجبم که چطوری این شخص میاد المپیک ؟ هر جا برنامه باشه مهم نیست که حتما قهرمان بشی مثل خانم ملایی که اگرچه قهرمان نشد ولی رکوردهای کشوری را بهبود بخشیده. هر جا در جهت رشد باشه قابل فبوله و نیازی نیست که حتما مدال بیاره ولی در مورد این آقا هیچ کدوم صدق نمیکنه مثل تیم بسکتبال.

      پاسخ ها

      • مسعود کاظمی

        احسان حدادی افتخار آفرین برای ایران بوده و خواهد بود.او اعجوبه ای بود که توانست با زحمت خودش افتخارافرینی کند.دولت مگر چه خرجی برایش کرد؟ انهم اندک.منت سر او نگذارید.او بین شش میلیارد جمعیت دنیا مدال بیاورد.شما ومیلیارها نفر اگر میتوانید بفرمایید.

      • بدون نام

        مسعود جان یعنی میگی چون اگر یک نفر یک مدال گرفت تا زمان پیرمردی باید خرج او کنند و بفرستند المپیک !!!!!؟ این که نشد منطق
        به همین دلیل مردم میگن آدم خودخواهی هست

    • بدون نام

      طبق اطلاعاتی که تسنیم رو کرده طی چهار سال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد خرج ایشون شده. من که ادعا نکردم ولی ایشون گفته میتونه الان دادها نشون میده که حتی در سطح خاورمیانه هم نمیتونسته با این پرتاب ها مدال بیاره. وقتی باید بالای ۷۰ متر پرتاب کرد تا مدال گرفت ایشون تو سه پرتاب بالای ۵۸ مترپرتاب نکرده. کسی منکر اینکه ایشون یه استعداد ناب بوده نیست ولی صحبت اینه که تاریخ مصرفش گذشته باید اجازه بده جوانان دیگری وارد گود بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج