جاباما
۱۱۴۱۴۶۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

واکنش به آمادگی کیش برای واردات واکسن کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که هر شرکتی که قصد واردات واکسن کرونا را دارد، باید مدارک خود را به سازمان غذا و دارو ارائه کند، گفت: ما جایی سراغ نداریم که از طریق فضای مجازی یا نامه یک سازمان، تقاضای واردات واکسن کرونا بدهند.

خبرگزاری تسنیم: دکتر کیانوش چهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به ادعای رضا رشیدپور مبنی بر آمادگی جزیره کیش برای واردات واکسن‌های کرونا، اظهار داشت: هر شرکتی که قصد واردات واکسن کرونا را دارد، باید مسیر مشخص را طی کند و با ارائه پروفرم و مدارک مورد نیاز به سازمان غذا و دارو، مجوز را دریافت کند.

او گفتک ما جایی سراغ نداریم که از طریق فضای مجازی یا نامه یک سازمان، تقاضای واردات واکسن کرونا بدهند و هر شرکتی که می‌خواهد اقدام به واردات واکسن کرونا کند، باید مدارک مورد نیاز واکسنی که قرار است وارد کند را در سامانه غذا و دارو ثبت و با مراجعه به این سازمان، مجوز واردات را اخذ کند تا بتواند واکسن کرونا وارد کند.

واکنش به آمادگی کیش برای واردات واکسن کرونا

وی افزود: چند روز پیش نخستین محموله واکسن کرونا توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی وارد کشور شد و بقیه شرکت‌هایی که توان واردات واکسن را دارند نیز با طی کردن مراحل اداری می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

جهانپور ادامه داد: ما نگاه مثبتی به بحث واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی داریم و شرکت‌های زیادی هم پیش از این ادعای واردات واکسن کرونا را داشته‌اند و موفق به این کار نشدند. مسیر واردات مشخص است و باید مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو طی شود و راه میانبری برای این موضوع وجود ندارد.

شرط واردات واکسن‌هایی که در ایران مجوز مصرف ندارند

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین در واکنش به ادعای آمادگی برخی شرکت‌ها برای واردات واکسن فایزر از مبدأ آلمان نیز اظهار کرد: اگر یک شرکت خصوصی تقاضای واردات واکسن کرونایی را دارد که در ایران مجوز مصرف اورژانسی ندارد، باید درخواست واردات این واکسن را به همراه مدارک فنی به سازمان غذا و دارو ارائه دهد و مجوز مصرف را دریافت کند.

بین شرکت‌های خصوصی تبعیض قائل نیستیم

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این‌که هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا وجود ندارد، گفت: برداشت ما از برخی اقدامات این است که بیش از آن‌که برخی افراد، قصد واردات واکسن کرونا را داشته باشند، قصد اقدامات تبلیغاتی را دارند؛ اما ما فضایی برای این اقدامات نمی‌بینیم و بیشتر تمرکز ما بر واکسیناسیون، واردات و تولید واکسن کرونا است. مسیر واردات واکسن کرونا، اخذ مجوز برای مصرف و واردات واکسن مشخص است و در این مسیر چیزی به نام درخواست واردات واکسن کرونا از طریق فضای مجازی وجود ندارد.

گفتنی است اخیراً رضا رشیدپور در صفحه اینستاگرامش با انتشار فیلمی از خود گفته بود: جمعی از نهادهای سرمایه‌گذار در جزیره کیش با همراهی امام جمعه، آمادگی خود را برای واردات ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور اعلام کرده‌اند تا مردم بتوانند با سفر به جزیره کیش واکسن‌هایی نظیر واکسن فایزر ساخت کشور آلمان، آسترازنکا، سینوفارم و ... را دریافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج