۱۱۴۱۵۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

منظمی: لهستان را بردیم تمام شدیم!

ایران مقابل ژاپن بازی پایاپایی را به‌نمایش گذاشت. هرچند ما ست اول را باختیم، اما دو ست بعدی را بردیم و درنهایت هم شکست خوردیم، من معتقدم کسی را که زمین می‌خورد نباید لگد زد. در هر صورت بچه‌ها در المپیک بازی‌های خوبی را انجام دادند.

فرهیختگان: امیرحسین منظمی، کارشناس والیبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص پایان کار تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های المپیک توکیو اظهار داشت: «ایران مقابل ژاپن بازی پایاپایی را به‌نمایش گذاشت. هرچند ما ست اول را باختیم اما دو ست بعدی را بردیم و درنهایت هم شکست خوردیم، من معتقدم کسی را که زمین می‌خورد نباید لگد زد. در هر صورت بچه‌ها در المپیک بازی‌های خوبی را انجام دادند و این حق ما از المپیک نبود که به این صورت از دور رقابت‌ها حذف شویم و حق ما این بود که به جمع ۸ تیم برتر المپیک و چه‌بسا ۴ تیم برتر رقابت‌ها برسیم باید برنامه‌ریزی درستی در ادامه اتفاق افتاده و زیرساخت‌ها تقویت شود و امیدوارم با یک کار اصولی بتوانیم در آینده باز هم موفق شویم و آرزوی روزهای خوبی را برای والیبال کشورمان دارم.»

وی درباره انتقاد کارشناس تلویزیون از تصمیمات بحث‌برانگیز و مشکوک الکنو سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: «بالاخره سرمربیگری سلیقه‌ای است و من به‌عنوان مربی از یک بازیکن خوشم می‌آید و مربی دیگر از بازیکن دیگر. اینکه بخواهیم ایراد بگیریم که چرا الکنو از فلان بازیکن استفاده نکرد یا از بازیکن دیگر بازی گرفت، درست نیست. بالاخره فدراسیون والیبال به ایشان به‌عنوان یک مربی کارنامه‌دار اعتماد کرده و اینکه بخواهیم همه تقصیرها را به گردن این سرمربی بیندازیم به‌نظر من درست نیست، چون او زمان کمی را در تیم ملی حضور داشته و حتی به‌صورت تشریفاتی و در جهت شناسایی تیم ملی ایران با این تیم در لیگ ملت‌ها حاضر شد. با این حال باز هم تاکید می‌کنم که مربیگری سلیقه‌ای است و هرکسی سلیقه خودش را دارد و نمی‌شود از این موضوع ایراد گرفت.»

ملی‌پوش سابق والیبال ایران درباره اینکه آیا آلکنو در دو تورنمنت بزرگ در حد و اندازه‌های سرمربی‌گری تیم ملی ایران نشان داد یا خیر، گفت: «چون زمان کمی را با تیم ملی سپری کرد باید ببینیم انتظاراتی که فدراسیون ما از این مربی داشت به چه نحوی بوده است. در بزرگی الکنو شکی نیست اما باید انتظارات فدراسیون والیبال از او را ببینیم محقق شده است یا خیر. باید ببینیم فدراسیون ما از این سرمربی چه خواسته و این مهم است و اینکه آیا الکنو بر اساس آن به فدراسیون والیبال برنامه داده که ما از این موضوع اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم بر چه اساسی این اتفاقات رخ داده است اما اینکه بخواهیم همه تقصیرات را بر گردن النکو بیندازیم نباید اینطور باشد. ایشان درست است که مربی بزرگی در دنیای والیبال محسوب می‌شود اما در تیم ملی بزرگسالان مربی فقط ۲۰ درصد می‌تواند تاثیرگذار باشد و ۸۰ درصد خود بازیکنانی که در داخل زمین هستند موثر واقع شده و نتایج را رقم می‌زنند.»

منظمی درباره اینکه به‌نظر می‌رسد با برتری مقابل لهستان همه انگیزه‌ها و توان تیم ملی والیبال ایران در المپیک به پایان رسید، گفت: «به‌واقع درست است ما چندین سال است که می‌گوییم یک روانشناس خوب درکنار تیم ملی باشد اما متاسفانه ما در این بحث ضعیف عمل کردیم و اینکه ما با یک برد مقابل لهستان تمام می‌شویم. من هم به این موضوع رسیدم، چون انگیزه در بچه‌های ما کم شد و همین موضوع باعث می‌شود نتایج بعدی این چنین به‌دست بیاید. درحالی‌که ما تیم دوم جهان و صدرنشین گروه خودمان را شکست دادیم و چه‌بسا خودمان می‌توانستیم حتی به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کنیم اما هر آنچه انگیزه و توان بود همانجا تمام شد. متاسفانه فدراسیون و تیم ملی ما در استخدام یک روانشناس خوب برای این تیم ضعیف عمل کرده و چه‌بسا اگر روانشناس خوبی درکنار تیم ملی داشتیم می‌توانستیم نتایج بهتری هم بگیریم.»

وی درمورد اینکه آینده این تیم را چطور می‌بیند، گفت: «به‌نظر من باید تغییر و تحول بزرگی در والیبال کشور صورت بگیرد و یک پوست‌اندازی خوب با یک برنامه‌ریزی ۴ ساله استراتژیک انجام شود و از این المپیک تا المپیک بعدی باید با برنامه‌ریزی و تدبیر قدم برداشته شود تا در پاریس موفق شویم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج