۱۱۴۱۵۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

از کولاکوویچ تا آلکنو؛ یک سال بیهودگی

آن شکست‌های شکننده تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ ریمینی نمی‌توانست زمینه‌ساز یک شگفتی در المپیک توکیو باشد.

فرشاد کاس‌نژاد در ایران ورزشی نوشت: آن شکست‌های شکننده تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ ریمینی نمی‌توانست زمینه‌ساز یک شگفتی در المپیک توکیو باشد. این حرف‌ها که لیگ ملت‌ها تمرین برای المپیک است، کاش خریداری نداشت و از ناکامی در لیگ ملت‌ها به معنا و پیام دقیق‌تری از وضعیت می‌رسیدیم.

تیم ملی والیبال وقتی شانس موفقیت و درخشش و خلق شگفتی و هر چه را در لیگ ملت‌ها و المپیک از دست داد که یک سال را بدون مربی گذراند و منتظر نشست تا لیگ روسیه تمام شود و ولادیمیر آلکنو به ایران بیاید.

در آن یک سال که بیهوده گذشت، فدراسیون والیبال دچار این تصور بود که زیرکانه در تعطیلی بازی‌های ملی از پرداخت دستمزد مربی خلاص شده است اما آلکنو وقتی کارش را در تیم ملی شروع کرد که فاصله کوتاهی تا لیگ ملت‌ها داشت. او لیگ ملت‌ها را فدای المپیک کرد و تصمیم گرفت از لیگ ملت‌ها برای تدارکات المپیک استفاده کند اما این اشتباه بزرگی بود که مرتکب شد و جز تمرین ناکامی نتیجه دیگری برای والیبال ایران نداشت.

ولادیمیر آلکنو در موقعیتی که تصمیم داشت تغییراتی در چهره تیم ملی پدید بیاورد، همواره درگیر بازی‌ها بود و در اوج رقابت در لیگ ملت‌ها و المپیک نمی‌توان مشغول تیم‌سازی بود. زمینه‌های ساختن این تیم باید در آن یک سالی ایجاد می‌شد که تیم ملی بدون مربی گذراند.

والیبال ایران از ستاره‌های دیرپا تا جوانان تازه‌وارد نیروی انسانی شاخصی داشت که بتواند در لیگ ملت‌های ریمینی و المپیک توکیو بدرخشد و پروازهایش بلندتر از گذشته باشد اما برای این پرواز خبری از برنامه بلندمدت نبود، بلکه این تیم می‌خواست طی چند ماه ساخته شود و بزرگترین بازی‌ها را ببرد و شگفتی بسازد اما نه تنها خلق شگفتی در این فرصت کوتاه ممکن نبود بلکه بدترین نتایج در لیگ ملت‌ها و المپیک رقم خورد.

حذف زودهنگام در مرحله مقدماتی المپیک حسرت بزرگی را برای والیبال ایران ساخت. باورش آسان نیست که نسلی فوق‌العاده از والیبال ایران اینچنین در لیگ ملت‌ها و المپیک بازنده میدان‌ها باشد. این تمام چیزی نیست که والیبال ایران می‌توانست به دست بیاورد. از این منظر که توقعات از این تیم و از این نسل و از آلکنو بیشتر بود، نتایج المپیک ناامیدکننده جلوه می‌یابد.

آلکنو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تیم ملی والیبال ایران بود، یک مربی کارکشته که اگر در فرصتی کافی با تیم ملی ایران بود، شاید در لیگ ملت‌ها و المپیک تیم موفقی برای ایران می‌ساخت اما فدراسیون والیبال خیال می‌کرد فقط برای مسابقات مربی می‌خواهد. مربی تیم ملی در والیبال ایران طی دوره‌ای طولانی، در اردوها و بازی‌های تدارکاتی و با شناخت دقیق از بازیکنان می‌تواند بهترین تیمش را بسازد، نه فقط در کوران مسابقات و درگیری در سخت‌ترین بازی‌ها. فدراسیون والیبال اما از جدایی غیرمنتظره ایگور کولاکوویچ تا شروع به کار ولادیمیر آلکنو، تیم ملی را در وقفه‌ای نزدیک به یک سال رها کرد. رها کردن یک تیم نمی‌تواند هیچ عواقبی نداشته باشد. لیگ ملت‌ها و المپیک نتیجه آن رفتار با تیم ملی را به رخ والیبال ایران کشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج