۱۱۴۱۷۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

محمدبیگی: طرحی به نام اجرای فیلترینگ نداریم

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان می‌ترسند که شبکه‌های اجتماعی فیلتر شود اما ما می‌گوییم که طرحی به نام اجرای فیلترینگ نداریم.

ایسنا: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با تأکید بر اینکه چیزی به نام اجرای طرح فیلترینگ نداریم، اضافه کرد: قانون به مفهوم ساختارمند کردن است بنابراین فعالیت‌ها در پایه قانونی قرار می‌گیرد، در حال حاضر ترسی در جوانان می‌بینیم که می‌گویند شبکه‌های اجتماعی فیلتر می‌شود، باید بگویم مفهومی به این نام وجود ندارد، پیش‌نویس قانونی به نام حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی رأی آورده و قرار است این قانون نگارش شود، درواقع این روند قانون‌گذاری است و ممکن است یک سال زمان ببرد و بعد از اینکه این طرح تصویب شد به شورای نگهبان ارسال شده و سپس به دولت ابلاغ خواهد شد.

فاطمه محمدبیگی در نشست با اهالی رسانه که دوشنبه ۱۱ مرداد در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد:

طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنتی، بسیار مهم است، بحث درباره این طرح سال گذشته در مجلس یازدهم آغاز شد و بنده یکی از امضا کنندگان این طرح بودم که به کمیسیون فرهنگی تحویل داده شد و به دلیل وجود ایرادات مورد بررسی قرار گرفت و پس از رفع ایرادات با نام طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات کاربردی فضای مجازی بار دیگر به مجلس ارائه شد؛ این طرح پیشینه ۱۰ ساله دارد و نمایندگان ادوار مجلس آن را آغاز کرده بودند و پیش‌نویس‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

محمدبیگی: طرحی به نام اجرای فیلترینگ نداریم

وی افزود: این طرح در دی ماه ۹۹ به صحن ارائه شد اما به دلیل اتفاقاتی مانند تورم و مشکلات حوزه کرونا از دستور صحن خارج شد. پس از آن کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسید در کمیسیونی مشترک به نام ۸۵ مورد بررسی قرار گیرد. هفته گذشته این طرح به صحن ارائه و تنها این پیشنهاد رأی‌گیری شد که این طرح کمیسیون ۸۵ بشود یا خیر ؟! معمولاً طرح‌های مهم در این کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آن بخش خصوصی، دولتی و کارشناسان و نمایندگان حضور دارند.

محمدبیگی گفت: مدت اجرای طرح سه تا پنج ساله در نظر گرفته شده است که بعداً باید برای مدت زمان آن نیز رأی‌گیری شود. این تازه آغاز راه است و باید بررسی و چکش‌کاری شده و حتی تعداد بندها از ۳۷ تا کمتر یا بیشتر شود. هم اکنون کارشناسان بسیاری روی این طرح کار می‌کنند و ۱۲۱ نفر از نمایندگان از آن حمایت کردند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: وقتی طرحی به کمسیون ۸۵ ارسال می‌شود در وهله اول تخصصی‌تر بررسی خواهد شد و وقت بیشتری برای بررسی وجود دارد؛ مردم مشکلات معیشتی و ارز و بورس دارند اگر این طرح وارد صحن شود حداقل ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد ولی برای اینکه اولویت را به معیشت مردم اختصاص دهیم با ۸۵ شدن این طرح، در کمیسیون تخصصی بررسی خواهد شد تا کارشناسان نظرات خود را ارائه دهند.

وی گفت: اولویت‌های مجلس رسیدگی به معضلات معیشتی است؛ یکی از آن‌ها کسب و کار در فضای مجازی است مگر می‌شود ۳۰ سال از فضای مجازی استفاده کنیم و قانونی برای آن نداشته باشیم کشورهای همسایه ایران همه قوانین حوزه فضای مجازی دارند.

محمدبیگی گفت: قطعاً فضای مجازی نیازمند ساختارمندی است و قانون برای خدمات پایه کاربردی است؛ اینکه می‌گویند ایسنتاگرام حذف و فیلترینگ انجام می‌شود صحت ندارد بیشتر تمرکز ما بر حفظ حقوق کاربران فضای مجازی است تا امنیت کامل برای کسب و کارهای مجازی نیز فراهم شود و به راحتی به مشاغل خود ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج