۱۱۴۲۱۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امیر - فرهاد؛ می‌خواهم زنده بمانم

از ساعت ۱۹:۳۰ امروز استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند.

ایران ورزشی: از ساعت ۱۹:۳۰ امروز استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. دیداری فوق حساس برای امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی. پیروز این بازی به فینال خواهد رفت و احتمالاً با فولاد مصاف خواهد داشت. برد در این میدان گرچه تضمینی برای قهرمانی هیچ‌یک از دو تیم گل گهر یا استقلال نیست اما به طور قطع روحیه و انگیزه تیم برنده را برای رسیدن به جام حذفی دوچندان خواهد کرد. هم امیر و هم فرهاد انگیزه‌های متفاوتی برای دستیابی به جام قهرمانی حذفی دارند و در تلاشند این جام را در کارنامه خود قرار دهند.

قلعه‌نویی بعد از لیگ دوازدهم که با استقلال فاتح جام لیگ برتر بود، هیچ گاه جامی به دست نیاورد. او حتی در جام حذفی هم ناکامی‌های متعددی را تجربه کرد اما حالا به دنبال پایان دادن به این ناکامی‌ها است تا شاید بعد از سال‌ها صاحب جامی شود. از آن سو فرهاد مجیدی نیز به دنبال اولین جام دوران مربیگری است و این جام برای او زمانی جذاب‌تر می‌شود که امیر را مانند بازی‌های لیگ شکست دهد و احتمالاً در فینال هم از سد فولادی بگذرد که برای رسیدن به جام حذفی انگیزه‌های کمی ندارد.

تقابل قلعه‌نویی و مجیدی همواره جذاب بوده و این بازی هم به احتمال بسیار زیاد تماشایی خواهد بود اما به طور قطع مجیدی نمی‌تواند به عبور آسان از سد قلعه نویی امیدوار باشد. فضای این بازی با بازی در لیگ که به سود مجیدی تمام شد، کاملاً متفاوت است و امیر قلعه‌نویی که به تازگی با گل گهر توافقاتی انجام داده عمیقاً دوست دارد به فینال حذفی برود و مقابل مجیدی دوباره باختش را تکرار نکند. تیم او در آخرین نبرد لیگ با تساوی میدان بازی با نساجی را ترک کرد. آن تساوی اما در شرایطی رقم خورد که به واقع گل گهر موقعیت‌های گلزنی بیشتری در قیاس با میهمان خود داشت اما آنچه سبب شد تیم امیر مقابل نساجی به بیشتر از یک امتیاز نرسد، خط دفاع آشفته این تیم بود که اگر همان نمایش در بازی با استقلال نیز تکرار شود، بعید نیست که گل گهر مانند بازی با نساجی دروازه خود را باز شده ببیند.

حسن تیم قلعه نویی اما در اجرای تاکتیک‌های هجومی است و این تیم هماهنگی مناسبی در فاز حمله دارد. خصیصه‌ای که شاید به پای استقلال نرسد اما ممکن است برای فرهاد مجیدی و شاگردانش آزار دهند باشد.

با این حال استقلال با وجود شکستی که در آخرین بازی در لیگ برتر تجربه کرد، از نظر نفری تیم بهتری در قیاس با گل گهر محسوب می‌شود و برخورداری از شانس میزبانی نیز مزید برعلت است تا تیم فرهاد را صاحب شانس بیشتری در این بازی بدانیم.

استقلال از ابتدای ورود به جام حذفی فصل جاری با تیم‌های لیگ برتر مصاف داشت. آبی‌ها ابتدا با پیکان مصاف دادند، سپس به مصاف ذوب‌آهن رفتند و در نهایت با برتری مقابل پرسپولیس به بازی با گل گهر رسیدند. همه بازی‌های استقلال در تهران برگزار شد و بازی با تیم‌های تهرانی این موقعیت را در اختیار استقلال قرار داد تا از پایتخت خارج نشود و حالا نیز بعد از تجربه ۳ بازی در تهران میزبان گل گهر است. این میزبانی‌ها تا کنون برای استقلال خوش یمن بوده اما مشخص نیست که نتیجه بازی با گل گهر چه خواهد شد چون امیر قلعه نویی نیز انگیزه‌های پنهانی برای رسیدن به جام قهرمانی دارد و با انرژی بیشتری وارد این میدان خواهد شد.

ترکیب اصلی گل گهر به احتمال زیاد همان خواهد بود که در بازی با نساجی دیدیم و استقلال نیز با اندکی تغییر نسبت به بازی با سپاهان گام به این بازی خواهد گذاشت. تنها تغییر استقلال نسبت به آن بازی غیبت فرشید اسماعیلی است که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال نیست. احتمالاً بابک مرادی جای او را در ترکیب اصلی خواهد گرفت و شاید هم متین کریم‌زاده در ترکیب قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج