۱۱۴۳۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مهرات های فرزندتان را این گونه شکوفا کنید

بازي‌هاي کودکانه براي ۳ماهه تا ۳ ساله‌ها

نوزاد شما وقتي متولد مي‌شود تلاش مي‌كند حس‌هايش را يكي‌يكي به تكامل برساند اما براي اين منظور به همراهي شما نياز دارد. مادر و پدر همراهاني هستند كه مي‌توانند در كشف دنياي خارج و يادگيري هر چه بيشتر به او كمك كنند.

بازي‌هاي کودکانه براي 3ماهه تا 3 ساله‌ها
بازي‌هاي کودکانه براي 3ماهه تا 3 ساله‌ها

نوزاد شما وقتي متولد مي‌شود تلاش مي‌كند حس‌هايش را يكي‌يكي به تكامل برساند اما براي اين منظور به همراهي شما نياز دارد. مادر و پدر همراهاني هستند كه مي‌توانند در كشف دنياي خارج و يادگيري هر چه بيشتر به او كمك كنند.


قبل از ۳ ماهگي وقت نوازش است!

نوزادان قبل از 3 ماهگي علاقه خاصي به نوازش دارند. هر چه زمان بيشتر مي‌گذرد و بزرگ‌تر مي‌شوند، توجه‌شان به بازي‌ها بيشتر جلب مي‌شود، اما تا پيش از اين، علاقه زيادي به نگاه‌هاي مادر، لبخند و دستان نوازش‌گر او دارند. نوازش‌هاي مادر به نوزاد، بدن او را معرفي مي‌كند. بهترين كاري كه مي‌توان در اين سن براي نوزاد انجام داد پخش يك موزيك ملايم به آغوش كشيدن و گذاشتن سر او روي سينه‌تان است. بوي بدن مادر و صداي ضربان قلب او و صداي تنفسش مي‌تواند در كامل شدن حس‌هاي نوزاد به او كمك كند.


3 تا 6 ماهگي: لذت غافلگير شدن!

از اين زمان به بعد، نوزاد شما آماده شركت در بازي است. هر چيزي كه او را غافلگير كند برايش جذاب است.

ني‌ني پرواز مي‌كند
روي زمين دراز بكشيد. زانوها را جمع كنيد و پاها را كمي از زمين بالا بياوريد. فرزندتان را به شكم روي پاها قرار دهيد و دستان او را محكم بگيريد. درحالي‌كه پاهاي‌تان را به هم چسبانده‌ايد، آنها را بالا و دوباره پايين بياوريد. حتي مي‌توانيد حركاتي به چپ و راست داشته باشيد. اين ‌ثبات نداشتن و حركت‌هاي غيرمنتظره، كودك شما را به شوق مي‌آورد در ضمن حس تعادلش را كامل مي‌كند.

اومد و اومد و اومد...
۳ تا ۶ ماهه‌ها، عشق قلقلك هستند. از ۲ انگشت خود به شكل ۲ پا كمك بگيريد و نقش موجودي را بازي كنيد كه از نوك پا تا نوك سر شيرخوارتان بالا مي‌رود، با يك قلقلك‌ بازي را خاتمه دهيد. اكثر بچه‌ها از اين بازي لذت مي‌برند.

جوجو كو؟
به يكي از اسباب‌بازي‌هاي عروسكي او طناب يا نخي وصل كنيد. بعد فرزندتان را روي پاهاي خود بنشانيد و عروسك را كه از سرنخ گرفته‌ايد، مقابل او روي زمين بگذاريد. بعد با بالا و پايين كردن نخ، عروسك را نهان و آشكار كنيد. گاهي اوقات نيز عروسك را به بيني يا گونه او بماليد. مي‌توانيد هر از گاهي عروسك را نزديك او نگه ‌داريد تا به سمت خود بكشد. نهان و آشكار شدن عروسك براي فرزندتان جالب است.


6 تا 12 ماهگي: جهان در حال حركت!

در اين سن فرزند شما مي‌تواند بنشيند. پس از بازي‌هايي كه ماهيچه‌ها را درگير مي‌كند و فعال‌تر است بيشتر لذت مي‌برد. او به صداها حساس‌تر شده و دنبال آن‌ها مي‌گردد. اشيا بيشتر توجه او را جذب مي‌كنند و ميل او به بازي بيشتر شده است.

اسب‌بازي
فرزندتان را روي زانوهاي‌تان‌ بنشانيد. سپس ابتدا با بالا و پايين كردن زانوها، كمي او را بالا و پايين بيندازيد بعد كمي شدت بازي را بيشتر كنيد اما زيربغل‌هاي او را محكم بگيريد. اين بازي به‌دليل ريتمي كه دارد به تقويت حافظه فرزندتان كمك مي‌كند و در ضمن توانايي مشاركت او را در بازي افزايش مي‌دهد.

عروسك‌بازي
بهترين بازي براي شكوفا كردن قدرت بيان و گفتار كودكان در اين سن استفاده از عروسك‌ها به‌ويژه عروسك‌هاي دستكشي و حتي انگشتان خودتان است كه مقابل چشمان كودك جان مي‌گيرند و با او حرف مي‌زنند.

نواختن آهنگ
كودكان نيازي به وسايل موسيقي براي نواختن ندارند. يك قاشق پلاستيكي كه كنار بشقاب غذايش مي‌خورد يا حتي اسباب‌بازي‌ كه درون آن مقداري شن يا سكه‌هاي كوچك ريخته‌شده و هنگام تكان خوردن صدا مي‌دهد، برايش كافي است.

توپ‌بازي
اگر كنار ساحل رفتيد يك تپه‌شني كوچك درست كنيد و به فرزندتان كمك كنيد با كمك توپ آن را خراب كند.


۱ تا ۲ سالگي: لذت شكوفا كردن مهارت‌ها

در اين سن فرزند شما، علاقه زيادي به اسباب‌بازي نشان مي‌دهد. همچنين در اين سن علاقه زيادي به تقليد از شما و خلق داستان‌ دارد.

خانه‌بازي
يك كارتن بزرگ برداريد و يك در و دو پنجره براي آن درست كنيد تا كودك‌تان هم بتواند به راحتي وارد آن شود و هم از درون آن بيرون را ببيند. اسباب‌بازي‌هاي او را داخل خانه بگذاريد و اجازه دهيد دنياي تخيلي خود را بسازد.

باربركوچولو
از 2 جعبه خالي شيريني استفاده كنيد. آنها را در 2نقطه متفاوت از خانه بگذاريد و يكي از آنها را با اسباب‌بازي‌هاي كوچك پر كنيد و از فرزندتان بخواهيد محتواي يك جعبه را به جعبه ديگر منتقل كند. اين بازي مهارت دستان او را بالا مي‌برد.

دست به زمين نزن
يك بادكنك را باد كنيد و به دست فرزندتان بدهيد. به او بگوييد هر طور شده آن را بالا نگه دارد و اجازه ندهيد بادكنك زمين بيفتد. اين بازي به او كمك مي‌كند تا حركاتش را با هم هماهنگ كند و تعداد حركاتش را افزايش دهد.


۲ تا ۳ سالگي: تخيل بدون حد

در اين سن بچه‌ها دوست دارند اداي ديگران را درآورند. آنها ديالوگ‌هاي جديد مي‌سازند و با شخصيت‌هاي خيالي دست پرورده خود صحبت مي‌كنند و آنها را به بازي‌هاي خود راه مي‌دهند.

اسباب‌بازي يخ‌زده
چند اسباب‌بازي پلاستيكي كودك‌تان را انتخاب كنيد و آن‌ها را در يك ظرف پلاستيكي آب قرار دهيد و در فريزر بگذاريد تا يخ بزند. اگر تابستان است اين عروسك‌ها را در گوشه باغچه قرار دهيد تا فرزندتان آرام‌آرام باز شدن يخ آن را مشاهده كند اما در زمستان اين كار را تنها هنگام حمام كردن انجام دهيد.

برويد رستوران
در اين بازي شما نيز بايد حضور فعالي داشته باشيد. شما مشتري هستيد و فرزند شما رستوران‌دار. اجازه دهيد او پيش شما بيايد و شما سفارش غذا دهيد. فرزند شما بايد غذاهايي كه سفارش داده‌ايد را بپزد و براي شما بياورد.

صندلي
چند صندلي قرار دهيد و يك موزيك بگذاريد. با قطع موزيك فرزند شما بايد بنشيند. اگر ننشسته بود بازنده است. بهتر است اين بازي را با تعداد زيادي از بچه‌ها انجام دهيد و به نسبت تعداد، يك صندلي كمتر قرار دهيد.


۵ قانون طلايي براي بازي با كوچولوها

1. مدت بازي نبايد بيش از 45 دقيقه باشد. بعد از اين مدت كوچولوها نمي‌توانند حواس خود را متوجه بازي كنند.
۲. زمان‌هايي را براي بازي انتخاب كنيد كه فرزندتان آرامش دارد. مثلا بعد از خواب نيمروزي بهترين وقت براي بازي است.
3. كوچولوها را خيلي خسته نكنيد. فراموش نكنيد آنها بيش از شما به استراحت و آرامش نياز دارند.
۴. آيا فرزند شما نسبت به بازي بي‌علاقه است؟ كمي صبر كنيد و بازي را به وقت ديگري موكول كنيد.
5. از تكرار نترسيد. كوچولوها از اينكه يك بازي را براي دفعات مكرر بازي كنند خسته نمي‌شوند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بازي‌هاي کودکانه براي 3ماهه تا 3 ساله‌ها


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهناز

      سلام مجله صفحه ی شما بسیار پرمحتوا میباشد کاش میتونستم مدتها ازاین مطالب گوناگون استفاده نمایم کپی این همه مطلب برایم امکان پذیر نیست

    • شاهد

      مطالبتون خیلی خیلی عالیه,واقعا دستتون درد نکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج