جاباما
۱۱۴۳۸۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ماجرای عجیب پنالتی‌زن‌های استقلال

استقلال تهران در ضربات پنالتی بازی فینال جام حذفی قهرمانی را از دست داد.

ایلنا: در بازی فینال جام حذفی تیم استقلال تهران در ورزشگاه نقش جهان مقابل فولاد خوزستان به میدان رفت و در ضربات پنالتی حساب کار را واگذار کرد تا برای دومین فصل متوالی آبی‌ها به نایب قهرمانی در این مسابقات رضایت بدهند.

بعداز اینکه بازی در وقت‌های معمولی و اضافه برنده‌ای نداشت ضربات حساس و نفس‌گیر پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کرد که آبی‌ها برخلاف دو بازی قبلی در جام حذفی در این بخش ناکام ماندند.

استقلال از دور یک چهارم نهایی درحالی صعود کرد و پرسپولیس را شکست داد که آن دیدار در ضربات پنالتی به پایان رسیده بود. در آن ضربات مهدی قایدی موفق به گلزنی نشده بود اما مهارهای سیدحسین حسینی موجب شد تا پرسپولیس ناکام از صعود به نیمه نهایی بازبماند.

در مسابقه قبلی با گل گهر هم استقلال با پنالتی سروکار داشت اما در جریان بازی این اتفاق افتاد و مقابل گل گهر سیرجان در غییاب شیخ دیاباته، وریا غفوری به عنوان پنالتی‌زن انتخاب شد تا با دو ضربه مطمئن او، آبی‌ها دو بر یک تیم قلعه نویی را شکست داده و فینال راه پیدا کنند.

بازی در فینال و پنالتی در وقت‌های اضافه اما این بار حسابی مورد توجه قرار داشت و ناکامی فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان که از دست دادن پنالتی برای آنها به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد، ماجرای جالبی در دل خود جای داده بود.

براساس‌ اطلاعات منابع ما، به دلیل استرس و فشار بالایی که در ضربات پنالتی مقابل فولاد روی بازیکنان حاکم بود، به غیر از بازیکنانی که پنالتی زدند و همینطور ارسلان مطهری که قرار بود پنجمین پنالتی را بزند، بازیکن دیگری برای این ضربات داوطلب نشده بود و به همین خاطر مشخص نبود اگر کار به پنالتی ششم می‌کشید کدام بازیکن پشت توپ رو به رو محسن فروزان قرار می‌گرفت.

پس از اینکه وقت‌های اضافه تمام شده بود فرهاد مجیدی برای انتخاب پنالتی‌زن‌ها وقت داشت که او وریا غفوری، مهدی مهدی پور، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و ارسلان مطهری را به ترتیب انتخاب کرد و سایر بازیکنان همانطور که گفتیم تمایلی برای این چالش نداشتند.

نکته جالب درمورد فرشید اسماعیلی که پس از ضربات پنالتی و خراب شدن موقعیت عالی برای گلزنی مجددا مورد توجه قرار گرفته است، مصدومیت اوست. درحالیکه مشخص نیست پزشک آبی پوشان این روزها چرا در تمرینات و مسابقات حضور مداوم ندارد، اسماعیلی با مصدومیت از ناحیه همسترینگ بازی می‌کرد و او یکی از بازیکنانی است که مجیدی در پست اینستاگرامی دیروزش در مورد مصدومیت‌ها صحبت کرده بود.

با توجه به اینکه اسماعیلی در بازی دربی یک چهارم نهایی ضربه پنالتی دیدنی را مقابل حامد لک به ثمر رسانده بود پیش‌بینی‌ می‌شد او خاطرات دربی دو سال پیش را در فینال مقابل فولاد تکرار نکند اما بدشانسی دوبار نصیب این بازیکن شد تا مصدومیتش در‌ تقابل با محسن فروزان یکی از دلایل شکست در پنالتی‌ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج