جاباما
۱۱۴۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اظهارات جالب وزیر کار برزیل درباره ایران

در دیدار ربیعی و "مانوئل دیاس" وزیر کار برزیل در ژنو، بر امضای یک یادداشت تفاهم بین وزرای کار ایران و برزیل در تهران توافق شد.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی در این دیدار با اشاره بر سفر قبلی خود و آشنایی با دستاوردهای برزیل در عرصه توسعه یادآور شد: مطالعات زیادی را در زمینه تجربیات برزیل در عرصه توسعه کار و رفاه اجتماعی و مبارزه با فقر داشتم و معتقدم دو کشور تجربیات ارزشمندی را در این حوزه ها دارند و می توانند با یکدیگر همکاری مناسبی داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با وجود توانمندی های دو کشور در عرصه های مختلف حجم مبادلات تجاری مناسب نیست و امیداورام سطح مبادلات اقتصادی دو کشور ارتقاء یابد.

ربیعی گفت: از اینکه برزیل قدرت هفتم اقتصادی جهان است بسیار خرسندیم و الگوی توسعه برزیل نشان می دهد به جز الگوی های غربی نیز می توان مدل های توسعه اقتصاد بومی را مانند برزیل تجربه کرد.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران، دولت سیاست های رفاه اجتماعی را همچنان اجرا می کند اما این تحریم ها موجب شده است که ایران نتواند علی رغم توانمندی های مختلف، اهداف توسعه ملی خود را به طور کامل محقق کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای حل مشکل بیکاری در ایران سالانه به بیش از یک میلیون فرصت شغلی نیاز داریم و ما در این زمینه از سرمایه گذاری خارجی برای پیشبرد برنامه های اقتصادی استقبال می کنیم.

ربیعی از برنامه های دولت برای مبارزه با فقر مطلق خبر داد و گفت: مسئولیت این طرح به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده و ما درصدد اجرای این طرح هستیم و در این زمینه می خواهیم از تجربیات برزیل استفاده کنیم.

وی تامین مسکن برای کارگران را از دیگر برنامه های دولت برای کارگران برشمرد و افزود: صندوق های بازنشستگی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکانات گسترده ای دارند که می توانند در حوزه های اقتصادی با برزیل همکاری های گسترده ای را تامین کنند.

همچنین در این دیدار "مانوئل دیاس" وزیر کار برزیل نیز با ابراز خرسندی از این دیدار یادآور شد: ما از مبارزات و چالش های ملت ایران آگاه هستیم و همواره برزیل مخالف تحریم های غرب علیه ایران بوده و همواره این را در مجامع مختلف اعلام کرده و آماده گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی به تجربه برزیل در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: برزیل توانسته است طی چهار سال ۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد کند. وزیر کار برزیل افزود: در حوزه مبارزه با فقر نیز تجارب زیادی داریم که می توانیم در اختیار ایران قرار دهیم.

دیاس دعوت ربیعی برای سفر به تهران را پذیرفت و گفت: دیدار از ایران برای من یک رویای دوران کودکی بوده و امیدوارم این سفر به ارتقاء گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود و در تهران یادداشت تفاهم همکاری به امضا برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه که مسئولین برای یه بار هم که شده زیر بار رفتن که ما بیکار داریم یکم قبلا می گفتن ایران و بیکاری ایرانی بیکاره نه آقا از محالات برین ببینین ما اینقدر کار زیاد داریم که نیروی کار از خارج وارد می کنیم میگید نه برید ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج