جاباما
۱۱۴۷۳۱۹
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

شبکه «افق» بحث‌برانگیزترین شبکه این سال‌های صداوسیماست، شبکه‌ای که علنا یک فضای سیاسی غالب دارد.

برترین‌ها: شبکه «افق» بحث‌برانگیزترین شبکه این سال‌های صداوسیماست، شبکه‌ای که علنا یک فضای سیاسی غالب دارد و رسما یک گروه سیاسی خاص را نمایندگی می‌کند، گروهی که پدر معنوی‌شان «مصباح» است و در دوران احمدی‌نژاد بسط پیدا کردند، آن‌ها در منتهی‌الیه اصولگرایی قرار دارند، آن‌قدر که با سخنگوی طالبان ارتباط تلفنی می‌گیرند، این مطلب درباره حاشیه های «افق» است.

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

حاشیه اخیر افق حضور محمد نعیم، سخنگوی طالبان به عنوان مهمان برنامه جهان آرا بود که واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. جدا از صحبت های انجام شده در این گفت و گو که امیرحسین ثابتی آن را اجرا کرد برخی از این که تلویزیون ایران به یک عضو گروه طالبان اجازه داده در تلویزیون عقایدش را تبلیغ کند اعتراض داشتند.

فرهاد قنبری در این باره نوشت: «سخنگوی طالبان حرف بیراهی نمی زند. او می گوید اگر هر کشوری اعلام شود که هواپیمایی مسافر به آمریکا می برد عده ای دنبال آن هواپیما خواهند دوید.این مسئله به مجری برنامه بر می خورد و می گوید در ایران چنین رفتاری نمی کنند اما باید به ایشان یادآوری کرد سالیانه حدود چهارده- پانزده میلیون نفر از سراسر جهان برای لاتاری و گرفتن اقامت آمریکا ثبت می کنند که در این میان چیزی حدود بیست و پنج تا سی درصد این تعداد (حدود چهار میلیون نفر) را ایرانیان تشکیل می دهند. ایرانیانی که فقط سالیانه پنج هزار نفر موفق به دریافت «رویای آمریکایی» می شوند. نکته جالب این آمار آن است که نشان می دهد مردم هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران در آرزوی آمریکا و زندگی آمریکایی به سر نمی برند.مسئله بعدی جشنی است که بسیاری از مردم پس از گرفتن اقامت آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی می گیرند یا عده ای که در دریاها غرق شده یا پشت مرزهای اروپا در کمپ های اروپای شرقی تحقیر می شوند. در موردی فردی در تویتر تصویر پاسپورت و اقامت آمریکای خود را گذاشته بود و هزاران لایک و کامنت تبریک دریافت کرده بود.»

جنجال برانگیزترین حاشیه شبکه مربوط به زینب ابوطالبی از مجری‌های شبکه افق در برنامه نیمه پنهان ماه است که گفت ایرانی‌ها به «یک زندگی حماسی و جهادی» احتیاج دارند و اگر کسی به این سبک اعتقاد ندارد «جمع کند از ایران برود. برود همان جاهایی که همان رفاه و همان مدل زندگی را دارد.»

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

برنامه جنجالی دیگر جهان آرا با حضور صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران و نادر طالب زاده در زمان ترور سردار سلیمانی و سقوط هواپیما بود که با حواشی بسیاری همراه شد. اظهارات کوشکی به واکنش‌های هنرمندان در این رابطه با اشاره به فراخوان رخشان بنی اعتماد برای تجمع گفت: «۵۰ نیروی سپاه در مرزهای شرق کشور هدف ترور قرار گرفته اند، خانمی که فراخوان می‌دهی، اگر آن بچه‌های سپاه در مرز نبودند، دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت می‌رسید. شاید هم خوشش می‌آمد شاید دوست داشتی ....»

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

از سوی دیگر نادر طالب‌زاده در اظهاراتی اهمیت سقوط هواپیمای اوکراینی و واکنش‌ها به آن را زیرسوال برد. او گفت: «از این اتفاقات ده تا دیگه هم بیفته، در مقابل اون اتفاق اصلی (حمله به پایگاه‌های آمریکا) هیچه!... حادثه رخ داده شبیه به آن است که هواپیما به کوه برخورد کرده باشد! صحنه را گم نکنیم. قاطی پاتی نکنیم، چهار نفر جمع شده اند می‌گویند چه و چه و اینها. از این موضوع عبور خواهیم کرد حواسمان باشد تصویر واقعه را فراموش نکنیم.» این اظهارات موجب خشم مخاطبان شد.

حاشیه دیگر برنامه جهان آرا مربوط به مرتضی کیا رئیس سابق بسیج دانشجویی بود که اذعان کرد: اگر جوانان‌ این سرزمین به سبکی از زندگی تمایل داشته باشند که با حاکمیت در تضاد و یا تناقض باشد چاره ای جز مهاجرت ندارند! هم چنین داریوش سجادی، مفسر برنامه‌های صداوسیما نیز روی آنتن زنده برنامه جهان آرا مدعی شد گرای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را روحانی و ظریف به آمریکا داده بودند!

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

حاشیه دیگر شبکه مربوط به یک تحلیلگر آمریکایی به نام پروفسور جیمز فتزر که میهمان ارتباط تلفنی در شبکه افق بود. این تحلیلگر سردار سلیمانی را تروریست جهانی معرفی کرد که مترجم همزمان درحالی که صدایش شنیده می شد به آهستگی می گوید قطع کن قطع کن. مجری هم با قطع شدن تصویر و صدا می‌گوید ما همیشه مشکل صدا و تصویر داشتیم و داریم. مجددا ارتباط برقرار خواهد شد. برنامه زنده این مشکلات را همیشه دارد.

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

در ابتدای همه‌گیری کرونا نیز افراد زیادی در اظهاراتی را درباره مداوای کرونا با روش‌های مختلف طب سنتی مطرح کرده بودند که بسیاری از آنها با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. یکی از آنها محمد موسوی بود.

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

موسوی در برنامه‌ای در شبکه افق درمان قطعی کرونا را از طریق طب سنتی و با نوشیدن جوشانده تبلیغ کرد، او گفته بود که یک مریض خیلی بدحال کرونا با نوشیدن شش لیوان جوشانده سلامتش را بازیافته است. موسوی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

هم چنین شبکه افق در تیزر یکی از برنامه های خود به نام «هاشور» از سبک موسیقی رپ استفاده کرد. برنامه «هاشور» با رویکردی طنز و متفاوت به نقد مسائل اجتماعی می پرداخت.

شبکه افق؛ فاکتور سیاسی‌کاری از جیب ملت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • naser

      به نظرمن ابن شبکه وبرنامه هاش ازعمدوبرای بازی بااعصاب مردم ساخته شده مگرمیشه رسانه ای که بایددرجهت نظروخواست ورضایت اکثرمردم برنامه بسازه همیشه برخلاف نظراکثریت حرکت کنه ونظراقلیت پرسروصداروبه اکثریت ترحیح بده،این شبکه رسانه اصلی جبهه پایداری وتندروهاست ومخاطبانش نهایتاپنج درصدمردم هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پنج درصدند ولی با اعصاب مردم بازی میشه!!! پنج درصند ولی مدام در مورد صدا و سیما چرت می نویسید!!! آره تو راست میگی

      • بدون نام

        خب بی بی سی هم از جیب ملت بریتانیای صغیر داره اهداف ملکه رو در خاورمیانه دنبال میکنه اینترنشنال هم از جیب ملت حجاز! این به اون در!

      • بدون نام

        تو چقدر نظر داری! پروفسورهای دانشگاه هم این همه نظر نمیدن

      • رابین هود

        زمانی شما با کسی ارتباط برقرار میکنید که در بعضی از مسائل نقاط مشترک دارید!!

    • بدون نام

      طالبان های وطنی !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افق دیگه چه شبکه ای هست من تا به حال ندیدم من فقط. ای فیلم میبینم هیچ شبکه ی دیگه نگاه نمیکنم

    • بدون نام

      هرکی شبکه افق و دوست نداره جمع کنه بره خارج اونجا راحت بشینه پای بی بی سی و voa ما اافق و میبینیم کسی ام نمیتونه منع مون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم سایبری جان ما میریم ولی خودتون میدونید و این مملکتتون

      • منصف

        مملکت ایران متعلق به همه ایرانیان با هر نوع سلیقه و هر نوع تفکر و مذهب است و هیچکس نمیتواند این حق را از آنان بگیرد

      • بدون نام

        من فکر میکنم کامنت ایشون بیشتر حالت طنز داشت تا واقعیت

      • بدون نام

        معلومه که خودتم مخاطب همون شبکه ها هستی که انقدر خوب و دقیق اسماشونو میگی

    • بدون نام

      جای نود امثال افق بی مخاطب باید تعطیل بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا که افق هست و نود تعطیله

    • محمد

      چقدر زرده این شبکه . خدا رو شکر که نمی بینم ولی همه اتفاقات رو دیده و شنیده بودم اما نمی دونستم یه منبع داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیشکی تلویزیون نمی‌بینه ولی همه نظر می دهند.جالبه

    • موشی

      میگما عامو کی برنامه صدا و سیما میبینه؟!!والا

    • بدون نام

      شبکه‌ی خوبی
      باید هم اینطور باشه تا بتونه رقابت کنه با رسانه های دیگر در غیر این صورت که میشه مثل شبکه های دیگه...

    • بی نام

      یک شبکه هم انقلابی عمل می کند شما می کوبید؟؟؟!!!!!
      در ضمن مثل رهبران سیاسی شما خوب هستند ک ۲۴ سال حکومت کردند و مردم رو ب خاک سیاه نشودند...

    • بدون نام

      خدا لعنت شون کنه که همدست با طالبان شدند

    • بدون نام

      یاد اینایی افتادم که ادعای درمان کرونا رو داشتن یا اصلا وجود کرونا رو منکر میشدن. یکی یکی دارن به یقین میرسن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج