۱۱۴۸۱۵۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سجادی: درد ورزشکاران را با تمام وجود احساس می‌کنم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مورد برنامه هایش برای تصدی این مسئولیت صحبت کرد.

ایلنا: جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی امروز انجام شد و حمید سجادی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه در دفاع از برنامه های خودش اظهار داشت: با سلام و صلوات به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و درود به روح پر فتوح شهدا خصوصا حاج قاسم سلیمانی.

* ایران از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی ربته اول است.بی شک شما جوانان خواهید توانست این مشکل را برطرف کنید.یکی از مخاطبان حتما وزارت ورزش و جوانان است.تحول نه فقط خواست ما که تحول این دوره است. وزارت ورزش باید پرچمدار این دوره باشد انشاءالله.چرایی تحول و چگونگی تحول ابتدا از تغیر نگاه،سیاست ها و راهبردها آغاز می شود.در چند سال گذشته مسئله ورزش و جوانان از متن به حاشیه رفته.وزارت خانه باید به تعامل با سایر وزارت خانه ها بپردازد.بیانیه گام دوم فصل جدیدی را نوید می دهد.فصل میدان دادن به جوانان.این نشان می دهد که برای تحقق بیانیه گام دوم این وزارت خانه باید نقشی ستادی و تعاملی پیدا کند.نسل جوان را برانگیزد و استعدادهای آنها را شکوفا کند.

* اگر جوانان موتور پیشران کشور هستند این وزارت خانه نیز باید موتور پیشران دولت باشد.از منظری دیگر نقش تحرک و ورزش در سلامت جسمی و روحی و کاهش هزینه های درمان و بیمارستانی غیر قابل انکار است. بسیاری از مولفه های سبک زندگی امروز از ورزش تاثیر می گیرد.فتوت،روحیه پهلوانی،جوانمردی و ...را در جامعه بازآفرینی کند و منشا سلامت در جامعه باشد.هم اوقات فراغت را رقم زند و هم نوعدوستی را تقویت کند.دشمن نیز برای ورزش ما برنامه های زیادی را تدارک دیده است و غفلت ما در این سال ها باعث بروز اتفاق های زیادی شده است.

* ما برای ورزش را برای ارتقا فرهنگ به فعلیت خواهیم رساند.جوشش های زیادی دراین چند سال شکل گرفته است.بدنه هنر و هنرمندان متعهد،دانش بیان ها،رسان ها ،هیئت ها و ...سبب شده تا صدها هزار ثمن در جامعه شکل بگیرند که دغدغه مند کشور هستند.افزایش کمی وکیفی این گروها سیاست قطعی ماست.رویش های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش های آن بوده است و باید این رویش ها را انصاف قدر بدانیم.کوشش بنده این است بخش مهمی از بدنه وزارت ورزش و جوانان متعلق به آنها باشد.

* ما عزم کرده‌ایم به امید خدا ظرفیت بالقوه ورزش را برای ارتقای فرهنگ، سبک زندگی و تلاش به فعلیت برسانیم. در دهه اخیر جوشش عظیم در جریان های مردمی شکل گرفته است. بدنه هنر و هنرمندان متعهد، دانش بنیان ها، گروه های خیره، تشکل های مردم نهای ثمر شده که اتفاقات خوبی شکل بگیرد که اکثریت آنها همراه با آرمان‌های انقلاب هستند. افزایش کیفی این نهادهای مردمی در سیاست‌های ماست.

* رویش‌های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش بوده و باید این رویش‌ها را قدر بدانیم. کوشش بنده این است که بخش مهمی از بدنه وزارت ورزش و جوانان متعلق به آنها باشد و از ظرفیت جوانان استفاده شود. وزارت ورزش و جوانان پیشانی تعامل دستگاه‌ها باشد.

* ما آمدیم تحول را با همراهی نمایندگان مجلس و همراهی نهادها رقم بزنیم. اعتماد شما با رای بالا این تحول و تاثیرگذار را دوچندان می‌کند. ما چاره‌ای نداریم که وزارتی مردمی باشیم. جوانان ما بی تردید بهترین جوانان عالمند. انقلاب را ندیده پای آن ایستاده‌اند. باید با این جوانان کارهای بزرگ انجام دهیم. هرجا کار بزرگی انجام شده کار جوانان باشد.

* دوستانی که دغدغه جوانان داشتند در کمال تواضع می‌گویم. انشاالله این وزارتخانه را یک قرارگاه مسائل مربوط به جوانان می‌کنیم. مسائل جوانان و نیازهای آنها و بهره گیری از استعداد ایشان. این کار یک دستگاه نیست و کار کل کشور است. همه دستگاه‌ها درگیر است. ولی قرارگاه جوانان قول می‌دهم در این وزارتخانه تشکیل شود. این وزارتخانه قرارگاه تولید امید خواهد بود.

* معرفی من به عنوان یک افتخار آفرین کشور باعث افتخار است. بنده ۱۷ سال از دوران خوب جوانی خود را در معیت تیم ملی دو و میدانی بودم و به آن افتخار می‌کنم. در حد وسعم تلاش کردم که لیاقت ملت ایران بیش از این است. تعدادی رکورد که متاسفانه هنوز پابرجاست و امیدوارم به زودی ارتقا پیدا کند. مشکل ورزشکاران ما چیست. من ۱۷ سال وزنم را ۶۰ کیلو نگه داشتم و مشکلات ورزشکار را می‌دانم. فشار تمین و اردوهای سنگین را می‌فهمم. عطش را می‌فهمیم. خستگی و آفتاب و برف و باران. نبود امکانات و بدون امکانات رقابت کردن را می‌فهمیم.

* ورزشکارانی که در دوران ما عازم می شوند اگر مقدماتی حذف شدند اجازه دهید بمانند و بازی ها را ببیند و کسب تجربه کنند. من ساعت ۱۰ و نیم دویدم ساعت یک به من گفتند برگردید تهران. گفتم اجازه دهید بمانم المپیک را ببینم اجازه ندادند. ما درد ورزش را می شناسیم و با درمانش آشنا هستیم.

وقتی من در میادین مختلف شرکت کردم و دیدم یک ورزشکار از سوی یک تیم حمایت می‌شود. چند مربی و ماساژور و پزشک دارد و یک تیم یک ورزشکار را هدایت می‌کند. اجازه نمی‌دهیم ورزشکاران ما در میادین بین المللی غریب باشند. من در کوبا ورزش کردم و ۵۷ ساعت در راه بودم و ورزشکاران می‌دانند ۵۷ ساعت در راه بودند. وقتی در آن مسابقات می‌دویدم عضلات گردن و پایم درد می‌کردند. ماها اینچنین درد کشیده هستیم و این چنین می خواهیم در خدمت ورزش کشور باشیم.

* در قسمت ورزش و جوانان برنامه هایی را تقدیم کردم. در بحث عدالت در ورزش حتما عدالت جز اصول غیر قابل تغییر است و تفکیک ناپذیر. نمی‌شود بسیاری از استعدادها را در نقاط مختلف نبینیم و حرف از عدالت بزنیم. نمی‌شود بسیاری از شهرها و استان ها تیم ورزشی نداشته باشند و حرف از عدالت بزنیم. عدالت یعنی همه استان ها و شهر ها تیم در سطوح مختلف داشته باشند. داشتن تیم های ورزشی در رقابت های مختلف اثر خوبی در مناطق محروم دارد و این یعنی عدالت.

* برای جمهوری اسلامی خوب نیست که از استاندارد سه متر تراکم ورزشی سهمش یک متر باشد. ما در وزارت این پیشرفت ها را رقم می‌زنیم.

* در حال حاضر به خاطر کرونا ۶۰۰۰ اماکن ورزشی تعطیل هستند و چشم امید سرمایه گذاران به ماست.۴۰۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی داریم که از این تعداد ۲۲۸ پروژه در مناطق کم برخوردار و ۱۷ پروژه بالای ۹۰ درصد است. همه ۱۲۳۴ پروژه ملی در بین آن ۴۰۰۰ پروژه اتمامش در دستور کار است.

* ورزش همگانی در دستور کار است و حداقل مزیت ورزش همگانی کاهش هزینه درمان است. ورزش همگانی همینجا قول می‌دهم اجازه دهید در استان ها و شهرها و حوزه هایتان حضور پیدا می‌کنیم و اجرا می‌کنیم. ورزش همگانی در کوچه و خیابان باید دیده شود. آخرین اتفاق ورزشی که در کوچه و خیابان دیدیم چه زمانی بوده است؟

* توسعه ورزش قهرمانی هم جزو اتفاقات مهم است. من به عنوان کوچک همه شما ورزش قهرمانی و تعلیم و تربیتی را پشت سر گذاشتم. من در بنیاد شهید ۹ سال مسئول ورزش بودم و بدون دریافتی کار کردم. اینها فرهنگی و انقلابی نیست؟ بنده با افتخار حداقل ۴ سال عضو گروه های جهادی بودم و ادای تکلیف کردم. این انقلابی نیست؟ نوشتند آقای سجادی در گل گهر سیرجان که پولدار است آکادمی دو و میدانی زده است. آیا این جرم است؟ از گل گهر سیرجان سوال کنید هر بار صحبت پول شد من یک ریال دریافت نکردم.

* یکی از فرزندان من تا ۳ ماه پیش با ۲۸ سال سن بیکار بود و سه ماه قبل با فوق لیسانس تربیت بدنی کار پیدا کرد. فرزند دیگر من هنوز بیکار است. من چه رانتی دارم که استفاده کنم؟ به خدا ما برای خدمت آمدیم. اگر ۴ روز دیگر این جلسات ادامه پیدا می‌کرد تهمت جاسوسی هم به من زده می‌شد.

* اگر قسمت باشد می‌خواهم در محضر شما عزیزان درس پس بدهم. در قسمت بانوان قولی می‌دهم که برای اولین بار باید مستقل شود. هرکاری که ورزش بانوان نیاز دارد باید مستقل و خودکفا باشد. طرح آمایش سرزمینی را قول دادم در عرض ۳ ماه آماده شود. من ۳ ماهه این طرح را آماده می‌کنم. بنده در مناطق کم برخوردار کار جهادی می‌کنم و لمس کردم با آن آشنایی دارم. محرومیت زدایی برایم اولولیت است.

* بنده باشگاه سوارکاری ندارم و به صورت افتخاری و با پیشنهاد یکی از دوستانم در جلسات هیات مدیره آنها شرکت می کردم.آیا این جرم است؟ضمن اینکه سوارکاری در اسلام هم توصیه شده است.

* در خصوی ایران مال.حالا کاری نداریم ایران مال سازه ای تمدنی است.بنده مشاور ورزشی،سلامت و پزشکی یک مجموعه اختصاصی غیر دولتی هستم.در زیر مجموعه این هولدینگ که یکی از آن ایران مال است بنده برای خدمت به بیماران کرونایی مثل شیر ایستادم و تخت های بیمارستانی را آنجا مستقر کردیم.من مشاور هستم و الان هم مرکز واکسیانسیون احداث کرده ایم.آیا این جرم است؟درایران مال عمده کار بنده که انجام می دادم و اگر وزیر شوم دیگر انجام نخواهم داد رسیدگی در سایت واکسیناسیون بود.آیا این جرم است؟

* هشت سال است که در ورزش نبوده ام و نمی دانم چرا این همه هجمه وجود دارد.بابا یک آدم ورزشی.حالا یا رای می آورم یا نه.من یک روز گفتم اگر من را از ورزش بیرون کنند از تاریخ که بیرون نمی روم.
من به شما قول می دهم یک تیم قوی در جوانان مستقر شود و دغدغه را حل کنیم.

* در مورد جوانان هم عرض کنم قرار ما این است یک قرارگاه یا شورا بزنیم. این شورای مشورتی متشکل از جوانان نخبه دغدغه مند است. به دکتر رئیسی هم گفتم اجازه دهید این معاونت سطح و جایگاهش با سایر معاونت ها بالاتر باشد. حتما با مشورت شخص دکتر رئیسی این فرد انتخاب خواهد شد که دغدغه جوانان را بیشتر پیگیری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج