۱۱۵۳۲۲۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قدوس: ما بی‌حاشیه‌ترین تیم ملی هستیم

برترين ورزشكار سال ۲۰۱۸ سوئد حالا مه را از جلوي چشمانش كنار مي‌زند تا با چشم خود ببيند چگونه به دردانه بي‌چون و چراي سرزمين گربه‌اي شكل بدل شده است.

روزنامه اعتماد: برترين ورزشكار سال ۲۰۱۸ سوئد حالا مه را از جلوي چشمانش كنار مي‌زند تا با چشم خود ببيند چگونه به دردانه بي‌چون و چراي سرزمين گربه‌اي شكل بدل شده است. آچار فرانسه‌ اسكوچيچ در حالي ضيافت ۲۸ سالگي‌اش را جشن گرفته كه ياس‌ها و ياسمن‌ها به عشقش جهان را معطر كرده‌اند. او بي‌هيچ اما و اگر براي تيم ملي در مسير پرفراز و نشيب جام جهاني موهبتي است. با شماره ۲۰ ايران كه در قامت يك هافبك هجومي قادر است ماه را به ياد آسمان بياورد هم‌صحبت شديم و با حرف‌هاي وينگر حرفه‌اي برنتفورد مجلس بزمي براي دست‌هاي‌مان گرفتيم. گپ و گفت صميمانه «اعتماد» با سامان قدوس را بخوانيد.

همه كاره برنتفورد حالا در تيم ملي ايران به يك مهره تاثيرگذار بدل شده. كم نيست!

سعي مي‌كنم در تيم ملي مجري سياست‌هاي مربيان باشم و وظيفه‌اي كه محول مي‌شود را به بهترين نحو انجام دهم. من اگر بتوانم ماموريت خود را در ميدان به درستي اجرا كنم حتما در موفقيت تيم ملي نيز تاثيرگذار خواهم بود. خوشحالم كه كادرفني و رسانه‌ها در اين دو بازي از من راضي بودند و دلگرمم كردند.

حركت به سمت خط آتش تيم ملي و تغذيه مهاجمان يكي از اصلي‌ترين كارهاي توست. درسته؟

بله با حركات انفجاري در ميانه ميدان به عمق دفاع حريفان مي‌زنم تا هم نظم ديوار دفاعي رقيبان را به‌هم بريزم و هم براي فورواردها موقعيت ايجاد كنم. من پشت مهاجمان بايد جنگ‌ها را ببرم و توپ را به پاي مردان خط حمله برسانم.

بي‌مداهنه حضورت از دقيقه ۶۴ بازي با عراق در ميدان، حكم اكسيري بي‌بديل را داشت.

شما لطف داريد.

اين عين واقعيت است. پس از آنكه تو به جاي عزت‌اللهي به ميدان آمدي ما در فاصله‌اي كوتاه دوبار سنگر عراق را فتح كرديم و ديك ادوكات را به نيمكت دوختيم.

خوشحالم كه توانستم در اين پيروزي بزرگ سهيم باشم. نكته مهم اين است كه بچه‌ها پس از اين دو بازي به هارموني و هماهنگي لازم دست يافته‌اند و ديگر چشم بسته هم در زمين همديگر را پيدا مي‌كنيم. وقتي تيم منضبط عمل كند و اعتماد به نفس لازم را داشته باشد ديگر خرد كردن حريفان كار شاقي نيست. ما روز به روز بهتر خواهيم شد. ذره‌اي شك نكنيد.

فكر مي‌كردي شاگردان ديك ادوكات اين‌گونه ناك‌اوت شوند؟

خب ما با قدرت بازي را شروع كرديم و تا عراقي‌ها خودشان را پيدا كنند به گل رسيديم. بعد از آن هم به خوبي نبض ميدان را در دست گرفتيم و اجازه نداديم آنها روي دروازه ما خيمه بزنند. در مجموع تيم ملي اين‌بار نمايش بي‌نقصي را ارايه داد و اجازه نفس كشيدن را از حريف پرمدعا سلب كرد.

تو به عنوان يك هافبك وضعيت خط مياني تيم ملي را چگونه آناليز مي‌كني؟

ما مهره‌هاي كارسازي در خط مياني داريم كه هر كدام‌شان به تنهايي مي‌توانند براي حريفان دردسر ايجاد كنند. خوشبختانه تيم ملي از حيث مهره هيچ كم و كسري ندارد و در كنار يازده بازيكن فيكس، يك تيم آماده هم روي سكوها حضور دارد كه مي‌تواند به‌موقع وارد شود و وظيفه خود را به بهترين نحو انجام دهد. تيم‌هاي ديگر از اين مزيت بهره‌مند نيستند.

حالا چقدر به صعود تيم ملي اميدواري؟ رك باش.

رسيدن به جام جهاني آرزوي هر تيمي است و ما هم از اين قاعده جدا نيستيم. فكر مي‌كنم هنوز براي حكم صادر كردن كمي زود است و بايد منتظر ديدارهاي بعدي بمانيم. آنچه مسلم است اينكه غرور بزرگ‌ترين حريف ماست و بايد حواس‌مان باشد به واسطه دو پيروزي كار را تمام شده تصور نكنيم. ما هنوز تا جام جهاني فاصله زيادي داريم و بايد با منطق پيش برويم و از احساسات دوري كنيم.

نبرد با امارات در دوبي را چگونه ارزيابي مي‌كني؟

تيم‌هاي عربي تقريبا شبيه به هم بازي مي‌كنند و ايده‌هاي مشتركي براي دفاع و حمله دارند. واقعيت اين است كه نتيجه اين پيكار براي ما بسيار مهم است و اگر بتوانيم در امارات ۹ امتيازي شويم از هر جهت شرايط مطلوبي پيدا خواهيم كرد و با طيب خاطر بيشتري در مسير جام جهاني قدم خواهيم برداشت. اين بازي بسيار مهم و حياتي است.

راستي شنيديم بچه‌هاي تيم ملي در دوحه جشن تولد شكوهمندي برايت گرفتند و حسابي سورپرايز شدي.

آره بچه‌ها خيلي محبت كردند و غافلگير شدم. اميدوارم بتوانم در شادي‌هاي‌شان سهيم باشم. ما يك تيم صميمي و همدل هستيم و براي همين از جان و دل براي شاد كردن دل همديگر مايه مي‌گذاريم. دم همه بچه‌ها گرم كه در روز تولدم تنهايم نگذاشتند.

تو الان دقيقا چند ساله‌اي؟

۲۸ سال.

پس تا خط پايان خيلي مانده!

سعي مي‌كنم تا زماني كه بازي مي‌كنم مهره موثري باشم و باري از روي دوش تيم بردارم. من هنوز آرزوهاي بسياري دارم و دلم مي‌خواهد در جام جهاني بدرخشم و پيشرفت بيشتري كنم. بالاخره جام جهاني مهم‌ترين ويترين فوتبال دنياست و آنها كه خوب كار مي‌كنند حتما ديده خواهند شد.

از اتمسفر حاكم بر تيم ملي حرف نزدي.

همه‌ چيز روبه‌راه است و بچه‌ها هم‌قسم شده‌اند كه زودتر از ديگر حريفان، ايران را به جام جهاني سوق دهند. كادر فني هم انصافا زحمت مي‌كشد و خلاصه همه‌ چيز براي كسب بهترين نتايج فراهم است. ما بي‌حاشيه‌ترين تيم ملي را داريم و اين يك حُسن است.

راستي در برنتفورد راحتي؟

بله ما تيم مقتدري را راهي ليگ برتر انگليس كرديم و مي‌دانيد كه آرسنال را برديم و با كريستال پالاس و استون‌ويلا مساوي كرديم. شرايط من هم مطلوب است و خوشبختانه خودم را با شرايط جديد وفق داده‌ام. اميدوارم برنتفورد بتواند به جايگاه واقعي‌اش در فوتبال جزيره برسد.

پسر مالمو هنوز دلش در آسمان اسكانديناوي است يا به آسمان ابري تهران هم فكر مي‌كند؟

مالمو را دوست دارم چون زادگاهم است اما تهران و ايران را دوست دارم چون به آنجا تعلق دارم. وقتي پيراهن سفيد تيم ملي بر تنم نشسته معلوم است كه دلم كجاست و چگونه مي‌تپد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قرمز

      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج