جاباما
۱۱۵۴۵۴۱
۲ نظر
۵۱۱۱
۲ نظر
۵۱۱۱
پ

سالاد روسی، یک سالاد خوشمزه و جذاب

سالاد روسی یکی از انواع خوشمزه و محبوب سالادهاست که از ترکیب مرغ پخته، سیب زمینی، هویج و سایر سبزیجات تهیه می‌شود. سالاد روسی دارای ارزش غذایی بالایی است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای غذای اصلی نیز باشد.

فرارو: سالاد روسی یکی از انواع خوشمزه و محبوب سالادهاست که از ترکیب مرغ پخته، سیب زمینی، هویج و سایر سبزیجات تهیه می‌شود. سالاد روسی دارای ارزش غذایی بالایی است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای غذای اصلی نیز باشد.

سالاد روسی، یک سالاد خوشمزه و جذاب

سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد معروف به سالاد روسی یکی از انواع سالادهاست که به دلیل داشتن سینه مرغ، سیب زمینی، هویج و سایر سبزیجات یک پیش غذا و غذای کامل و مقوی است. این سالاد همچنین با حذف سینه مرغ غذای مناسبی برای گیاه خواران خواهد بود. در ادامه این مطلب با آموزش تهیه یک سالاد روسی خوشمزه و جذاب همراه ما باشید.

سالاد روسی، یک سالاد خوشمزه و جذاب

مواد لازم

  • سیب زمینی: ۵ عدد
  • خیارشور: ۳۰۰ گرم
  • هویج: ۳ عدد
  • شوید تازه: ۱ لیوان سرخالی
  • ذرت: ۱ لیوان
  • نخود فرنگی: نصف لیوان
  • سینه مرغ: ۱ عدد

مواد لازم برای سس سالاد

  • سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
  • سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش: نصف فنجان
  • ماست پر چرب یا هم زده: ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • آویشن، نمک و فلفل سیاه و پودر زنجبیل: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و توی یک قابلمه بریزید. دو تا سه لیوان آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید تا سیب زمینی‌ها آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی آبپز شد، آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس سینه مرغ را با همین روش آبپز کنید. در مرحله بعد هویج و خیار شور را به صورت نگینی خرد کنید و توی یک کاسه بزرگ بریزید. سینه مرغ و سیب زمینی‌های پخته را خرد کنید و همراه با شوید خرد شده توی کاسه بریزید. کنسرو ذرت و نخود فرنگی را به مدت بیست دقیقه در آب جوش بجوشانید؛ سپس آب‌کش کنید و به سالاد اضافه کنید.

سالاد روسی، یک سالاد خوشمزه و جذاب

حالا توی یک کاسه دیگر سس مایونز، سس خردل، روغن زیتون، آب لیمو ترش، ماست، آویشن، نمک، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را بریزید و خوب هم بزنید تا سس شما یک‌دست شود. در مرحله آخر سس را به سالاد اضافه کنید و با کمک دو قاشق مواد را زیر و رو کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد سالاد به سس آغشته شود. سپس سالاد را توی یخچال بگذارید تا خنک شود و جا بیافتد و بعد در ظرف مناسب سرو بریزید. نوش جان

نکات مهم

در صورت تمایل برای تهیه این سالاد می‌توانید هویج را کمی نیم پز کنید.

برای تهیه سالاد روسی می‌توانید به جای سینه مرغ از ژامبون مرغ هم استفاده کنید.

اضافه کردن مقدار کمی پودر زنجبیل سردی سبزیجات به کار فته در این سالاد را تعدیل می‌کند و در صورتی که به طعم آن علاقه‌ای ندارید، می‌توانید آن را از دستور حذف کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اجی مجی

      سلام بابا زکی این که همون سالاد الویه ی خودمونه یکم درشت تر!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سالاد الویه؟؟؟
        حداقل بگو سالاد ماکارونی بدون ماکارونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج