جاباما
۱۱۵۴۶۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیشنهاد جالب علیرضا داوودنژاد به ضرغامی

پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت سیزدهم، بعضی هنرمندان و اصناف هنری دغدغه‌های خود را برای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرح دادند و از چالش‌ها و مشکلات حوزه خود سخن گفتند. این ارتباط همچنان ادامه دارد و بعضی هنرمندان برای رفع موانع و مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر، به ارایه راهکار‌هایی به وزرای تازه دولت می‌پردازند.

خبرگزاری برنا: پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت سیزدهم، بعضی هنرمندان و اصناف هنری دغدغه‌های خود را برای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرح دادند و از چالش‌ها و مشکلات حوزه خود سخن گفتند. این ارتباط همچنان ادامه دارد و بعضی هنرمندان برای رفع موانع و مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر، به ارایه راهکارهایی به وزرای تازه دولت می‌پردازند.

پیشنهاد جالب علیرضا داوودنژاد به ضرغامی

علیرضا داوودنژاد نویسنده و کارگردان سینما در نامه‌ای که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، خطاب به عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راهکاری گفت که به زعم وی باعث خواهد شد تا صنایع دستی کشور به جای انفعال، کپی‌برداری و خودباختگی به ابتکار و خلاقیت برسد. در نامه داوودنژاد آمده است:

«به یاری نظام آموزش کشور بیایید. اساتید صنایع دستی را در سراسر مملکت به سراغ مدارس و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها بفرستید. خط و رسم و نقاشی و انواع کاردستی‌های ایرانی هنرهایی است که می‌تواند برای فرزندان این سرزمین، چشم دقیق و گوش حساس و ذهن سنجش‌گر و پنجه توانا و سرانگشتان خلاق ایجاد کند.

سال‌هاست که نونهالان و دانش‌آموزان و دانشجویان ما از قلم و مرکب و خط‌کش و نقاله و پرگار و گونیا و چسب و قیچی و مقوا و اره‌مویی و فیبر و تخته‌سه‌لا و چکش و میخ بنفش و خلاصه هنر و کاردستی فاصله گرفته‌اند. کمتر مردمانی را می‌توان سراغ گرفت که از آن‌ها در علوم و صنایع پیشرفت‌های چشمگیر و محصولات مرغوب و رقابت‌پذیر دیده باشیم، اما در هنر و صنایع دستی عقب‌مانده باشند.

نمی‌دانم بین وزارت میراث فرهنگی و نظام آموزش چه مناسباتی وجود دارد، ولی هرچه هست امروز جای هنرمندان و اساتید صنایع دستی ما در سر کلاس‌ها و کارگاه‌های درس و آموزش ما خالی است. پرورش نسلی که از انفعال و تقلید و کپی‌برداری و خودباختگی فاصله بگیرد و اهل ابداع و ابتکار و خلاقیت و تولید باشد، صرفا با موعظه و نصیحت ممکن نمی‌شود و بدون توانمندسازی و تقویت حواس و افزایش مهارت و اعتلای سلیقه پیشرفت واقعی به دست نمی‌آید.

پیوند ظرفیت‌های موجود در میراث فرهنگی با نظام آموزشی کشور می‌تواند منشا خیر و برکت‌های فراوان باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج