۱۱۵۴۸۱۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

محمدخانی: الهلال از پرسپولیس می‌ترسد

ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است نباید برد با ارزش پرسپولیس و گل هوشمندانه مهدی ترابی را شانسی دانست و با به کار بردن جملاتی از این دست نباید گل بسیار با ارزش ترابی را گلی ساده و شانسی تلقی کرد.

ایران ورزشی: ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است نباید برد با ارزش پرسپولیس و گل هوشمندانه مهدی ترابی را شانسی دانست و با به کار بردن جملاتی از این دست نباید گل بسیار با ارزش ترابی را گلی ساده و شانسی تلقی کرد. محمدخانی با وجود تغییرات و حضور بازیکنان جدید معتقد است با زمان دادن به بازیکنانی که برای فصل آتی به پرسپولیس پیوسته‌اند، آنها هم ارزش‌ها و توانایی‌های‌شان را نشان خواهند داد. با او درباره بازی با استقلال تاجیکستان و تقابل با الهلال صحبت کردیم که می‌خوانید.

گل دقیقه نود ترابی را بعضی‌ها شانسی و اتفاقی عنوان کردند شما با این موضوع موافقید؟

اولاً که در فوتبال شانس عامل مهمی محسوب می‌شود و برای پیروزی گاهی یک تیم همه فاکتورها و مسائل لازم را به کار می‌بندد اما زحماتش به بار نمی‌نشیند با این وجود وقتی پای شانس به میان می‌آید گاهی گره‌های کور یک تیم باز می‌شود. ضمن اینکه معمولاً شانس هم به سراغ تیم‌های شایسته می‌آید. گل مهدی ترابی هم به نظرم شانسی نبود چون مهدی یک لحظه دید که دروازه‌بان تیم تاجیکستانی دو سه گام از دروازه بیرون آمده و توپ را به نوعی فرستاد که از بالای سر دروازه‌بان حریف عبور کند و به گل پیروزی و با ارزش پرسپولیس برای صعود تبدیل شود . برد مقابل تیم تاجیکستانی با توجه به شرایطی که پرسپولیس داشت در وقت‌های قانونی بازی خیلی برای سرخ‌پوشان حائز اهمیت بود. به همین دلیل پیروزی دقیقه نود برد خیلی با ارزشی را برای سرخ‌پوشان رقم زد و ارزش گل بازیکن پرسپولیس را چند برابر کرد.

یعنی اعتقاد دارید اگر بازی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده می‌شد کار برای پرسپولیس سخت‌تر می‌شد؟

بله کار سخت‌تر می‌شد چون بازیکنان پرسپولیس بعد از تعطیلی لیگ تمرینات‌شان مدت‌ها تعطیل بوده و طبیعی است که بازیکنان در شرایط خیلی خوبی قرار نداشته باشند. از همین رو بازیکنان پرسپولیس در شرایط بسیار سخت چمن مصنوعی که اصلاً به آن عادت نداشتند، مردانه بازی کردند و در حضور تماشاگران حریف برد ارزشمندی را رقم زدند. به همین دلیل من به تلاش کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس دست مریزاد می‌گویم و بردشان را ان‌شاءالله زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ در آسیا و رسیدن به فینال و قهرمانی می‌دانم. تیم فعلی پرسپولیس را تیم خیلی خوبی می‌دانم و معتقدم با هماهنگی بالا و ساخته و پرداخته شدن بازیکنان، تیم پرسپولیس باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا خواهد داشت و برای ایران در آسیا باز هم مانند چند سال اخیر آبروداری خواهد کرد.

پرسپولیس با رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا رکورد سپاهان را هم شکست تا با بیشترین حضور در مرحله یکچهارم آسیا پر افتخار‌ترین تیم باشد.

بله پرسپولیس بعد از خلق پوکر و گلات و سه‌گانه زدن و دو بار رسیدن به فینال آسیا به نوعی به رکوردشکنی در ایران و آسیا عادت کرده و اگر پرسپولیس چیزی جز این باشد باید تعجب کرد.

در دقایق پایانی بازی مقابل استقلال تاجیکستان نمی‌ترسیدید که بازی مساوی شود و روی اتفاقات، پرسپولیس هم مانند حریفان قبلی تیم تاجیکستانی به نوعی اسیر شگفتی‌سازی حریف ناشناخته خودش شود؟

من قبل از بازی به دوستانم و در مصاحبه با خبرنگاران گفته بودم پرسپولیس با دو گل برنده از زمین بیرون می‌آید. اما در نیمه دوم خصوصاً دقایق پایانی طبیعی است که استرس سراغ هر شخصی بیاید چون بالاخره در وقت‌های اضافه خصوصاً ضربات پنالتی شانس تیم‌ها برای پیروزی پنجاه پنجاه می‌شود با این وجود باید این توضیح را بدهم که پرسپولیس در دقایق ابتدایی چند موقعیت گل خوب داشت که اگر بازیکنان از آنها استفاده می‌کردند شاید نتیجه چیزی به مراتب پر گل‌تر از برد یک بر صفر می‌شد.

در نیمه دوم اما بازی تا حدودی متعادل شد و تیم تاجیک‌ها دو موقعیت خطرناک خلق کرد که با هوشیاری دفاع و حامد لک آنها دفع شدند. در مجموع تیم تاجیکستانی را به نظرم کمی بزرگش کرده بودند. مسأله‌ای که به شکل ناخواسته کمی ترس و استرس را بر تیم ما وارد کرده بود اما ما دیدیم که تیم تاجیکستانی حرف چندان خاصی برای گفتن نداشت و جز یکی دو موقعیت خطرناک بیشتر دفاع می‌کرد و به دنبال آن بود تا بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی بکشد که خوشبختانه گل دقیقه نود ترابی آنها را از رسیدن به مقصودشان ناکام گذاشت.

بهترین بازیکنان پرسپولیس مقابل تیم استقلال تاجیکستان چه کسانی بودند؟

همه بازیکنان نهایت تلاش‌شان را با وجود فاصله داشتن از شرایط صد درصدی انجام دادند و مردانه جنگیدند اما در بین آنها من سید جلال را به عنوان فرمانده‌ای مقتدر در خط دفاع باز هم عالی دیدم و وحید امیری که به عنوان یک بازیکن خستگی‌ناپذیر عالی بازی کرد و البته یک موقعیت خوب هم داشت که با بدشانسی آن را از دست داد.

بازیکنان جدید پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اسدی خوب بود و در مجموع قدرت سازندگی قابل قبولی برای بقیه بازیکنان داشت. حامد پاکدل هم خوب بود هر چند که به نظرم بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا خودشان را بیشتر نشان بدهند و برای تیم‌شان مفید واقع شود.

در رابطه با قرعه پرسپولیس که باید به مصاف الهلال برود چه صحبتی دارید و از آنجا که بازی‌ها در عربستان برگزار می‌شود، قرعه را سخت و عبور از سد الهلال را در عربستان غیر ممکن نمی‌دانید؟

برای تیمی که دو بار در چند سال اخیر به فینال رسیده، میزبان و میهمان فرقی ندارد. من بازی الهلال مقابل استقلال را دیدم و تیم عربستانی را خیلی تیم قوی به لحاظ فنی ندیدم چه بسا که الهلال شاید در بازی برابر مقابل استقلال به برتری رسید. الهلال ضعف‌هایی دارد که حتماً می‌توان از آنها استفاده کرد و به پیروزی رسید. این تیم چند بازیکن خوب هم دارد که البته مهارشدنی هستند. زمان خودمان در جام در جام باشگاه‌های آسیا یکبار در نیمه نهایی به الهلال خوردیم که پس از کسب تساوی در عربستان، در تهران و در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی پرسپولیس با گل کرمانی مقدم از سد الهلال گذشت و به فینال رسید و با شکست المحرق به عنوان قهرمانی در جام در جام آسیا دست یافت و جام قهرمانی آسیا را تیم ما با افتخار بالای سر برد.

این بار هم در مرحله یکچهارم پرسپولیس به الهلال خورده و با شرایطی که پرسپولیس دارد حتماً از سد الهلال می‌گذرد و برنده دیدار الوحده و النصر که به احتمال زیاد النصر خواهد بود، حریف پرسپولیس نخواهد شد چه بسا که در دوره قبلی هم پرسپولیس در ضربات پنالتی از سد النصر گذشت. پرسپولیس قهرمانی در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا را در ویترین پر جام و پر و پیمانش کم دارد و من اطمینان دارم پرسپولیس از سد دو تیم غرب آسیا می‌گذرد و به فینال می‌رسد و قهرمان می‌شود و بعد از گلات قهرمانی در ایران با قهرمانی در آسیا، کام هوادارانش را هم شیرین خواهد کرد.

پرسپولیس در لیگ برتر آتی چه شرایطی خواهد داشت؟

برنامه شروع لیگ با لیگ قهرمانان آسیا کمی تداخل دارد به همین دلیل باید دید مسئولان برای بازی‌های مرحله بعدی پرسپولیس چه فکری خواهند کرد که تنها نماینده کشورمان آسیب نبیند و پرچم ایران را در آسیا بالا نگه دارد. در خصوص لیگ برتر داخلی‌مان هم باید بگویم، باز هم شانس اول قهرمانی پرسپولیس است و حتماً کادر فنی با برنامه‌ریزی شرایط خیلی خوبی را برای حضور قدرتمندانه پرسپولیس مانند چند دوره اخیر فراهم خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      خخخخخخ شب یا روز!؟ بگو جون زن دومت؟

    • بدون نام

      از استقلال هم میترسید اونجوری شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج