جاباما
۱۱۵۴۹۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افشای ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۳

پس از رونمایی از گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳، اکنون اطلاعاتی درباره ظرفت باتری این گوشی‌ها منتشر شد که نشان میدهد کوچکترین مدل یعنی آیفون ۱۳ مینی از باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و آیفون ۱۳ پرو مکس که بالاترین مدل است از باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند.

فرارو: اگرچه اپل هفته گذشته گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ را در چهار مدل رونمایی کرد و طی این هفته نیز پیش فروش رسمی آن‌ها آغاز می‌شود، اما واقعیت این است که ما هنوز با برخی از مشخصات اصلی این گوشی ها، آشنا نیستیم که یکی از این موارد ظرفیت باتری این گوشی هاست. اما اکنون اطلاعاتی به بیرون درز کرده که حاوی اطلاعات اصلی ظرفیت گوشی‌های سری آیفون ۱۳ است.

افشای ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۳

رویداد معرفی گوشی‌های آیفون اپل همیشه با برنامه ریزی دقیق برگزار می‌شود و این شرکت اطلاعات گسترده‌ای را درباره گوشی‌های جدید خود منتشر می‌کند، اما این سازنده مشهور آمریکایی همیشه در چنین رویدادهایی، از انتشار جزئیات یک مورد سخت افزاری بسیار محرمانه عمل می‌کند و آن ظرفیت باتری است. سری آیفون ۱۳ که این هفته عرضه شد، شباهت زیادی به سری آیفون ۱۲ داشت، اما این شرکت در خصوص باتری تنها به این مسئله اکتفا کرد که باتری گوشی‌های جدید عملکرد بهتری دارند، اما ظرفیت دقیق آن‌ها را فاش نکرد.

در واقع، در جریان رونمایی رسمی از گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳، ما از ظرفیت دقیق باتری این گوشی‌ها بی خبر بودیم. هرچند انتظار این بود که برای اطلاع یافتن از ظرفیت باتری این گوشی‌ها باید مدت زمان بیشتری را منتظر بود، اما امسال ماجرا فرق کرده و اطلاعات مربوط به باتری این سری، پیش از موعد افشا شد. امسال اپل در اطلاعات ارائه شده به Chemtrec، یک آژانس دولتی ایالات متحده در زمینه مقابله با مواد شیمیایی و مواد خطرناک، ظرفیت باتری دستگاه‌های خود از جمله سری آیفون ۱۳ را اعلام کرد. این اعداد به سرعت به به فضای آنلاین راه یافت و ظرفیت باتری بزرگتری را برای همه مدل‌ها در مقایسه با مدل قبلی خود نشان داد.

افشای ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۳

اما نکته خاص گزارش مورد نظر این است که فهرست Chemtrec به ظرفیت باتری سری iPhone ۱۳ در واحد Whr (Watt-hour) اشاره می‌کند و از واحد mAh (میلی آمپر ساعت) استفاده نمی‌کند. با این حال، این موضوع هم چندان دردسری برای ما ایجاد نمی‌کند چرا که وبسایت فناوری GizChina به راحتی توانسته این اعداد را به واحد میلی آمپر ساعت تبدیل کند و ما اکنون قادر هستیم تا با ظرفیت گوشی‌های سری آیفون ۱۳، پیش از اعلام رسمی آشنا شویم.

بر اساس اطلاعات جدید، باتری‌های سری آیفون ۱۳ تقریباً ۱۳ درصد بزرگتر از باتری‌های مدل‌های سری ۱۲ آیفون هستند. با این حال، این iPhone ۱۳ Pro Max است که میانگین را بالا می‌برد، زیرا باتری آن ۱۸ درصد بزرگتر از ۱۲ Pro Max است. از طرف دیگر، سلول تغذیه کننده آیفون ۱۳ مینی فقط ۹ درصد بزرگتر از سلول داخل ۱۲ مینی است. در مورد آیفون ۱۳، تفاوت اندازه در مقایسه با مدل قبلی ۱۵ درصد افزایش یافته است و بالاخره باتری گوشی iPhone ۱۳ Pro حدود ۱۱ درصد بزرگتر از نمونه مشابه خود در سری آیفون ۱۲ خواهد بود.

واقعیت جالب دیگر این است که آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلاری دارای باتری کوچکتری نسبت به آیفون ۱۳ پایه است که ۷۹۹ دلار قیمت دارد. هر دو گوشی اندازه صفحه نمایش یکسانی دارند، بنابراین این باتری کوچکتر در آیفون ۱۳ پرو عجیب به نظر می‌رسد. تلفن همراه اخیر دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز، باتری بزرگتر، افزایش پردازش دوربین و وظایف گرافیکی بیشتر (بدون ذکر قابلیت ۵G جدید) نسبت به آیفون ۱۳ پایه است. نکته جالب توجه‌تر دیگر این است که سال گذشته اپل، آیفون ۱۲ پایه و آیفون ۱۲ پرو را با ظرفیت یکسان باتری راهی بازار کرد.

افشای ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۳

در حالی که این اعداد نشان دهنده افزایش ظرفیت باتری‌های آیفون‌های جدید اپل است، اما در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی‌های اندرویدی، به ویژه در بخش‌های اقتصادی و مقرون به صرفه، کم رنگ است. به گزارش فرارو، در حقیقت، باتری‌های ۴۵۰۰-۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی امروزه در بازار گوشی‌های اندرویدی رایج هستند، به طوری که چند گوشی هوشمند سامسونگ حتی دارای سلول‌های ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. اما در حالی که همیشه می‌توان استدلال کرد که کارایی سیستم عامل iOS بیش از اندروید است و عمر باتری مشابهی را ارائه می‌دهد، نمی‌توان انکار کرد که در مورد عملکرد باتری، آیفون‌ها در واقع با گوشی‌های اندرویدی قابل مقایسه نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج