جاباما
۱۱۵۵۱۴۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

کری‌خوانی استقلال و پرسپولیس با خریبین و گومیس!

هواداران تیم‌های سرخابی در سال‌های اخیر دیگر مثل گذشته در آسیا از رقیب خود حمایت نمی‌کند.

خبرآنلاین: تنها چند دقیقه پس از پایان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و مشخص شدن تقابل پرسپولیس و الهلال در این مرحله، هواداران تیم قرمزپوش پایتخت کری‌خوانی برای رقیب دیرینه را آغاز کردند. آن‌ها تیم‌شان در چند سال اخیر عملکرد خوبی در مسابقات آسیایی داشته و دو فینال را هم تجربه کرده‌اند در کری‌های خود از گرفتن انتقام شکست استقلال در مرحله قبلی صحبت کردند و حسابی برای آبی‌ها کری خواندند.

در این بین استقلالی‌ها هم بیکار نبودند و با پیش کشیدن بحث شکست سنگین پرسپولیس مقابل الهلال در نیمه نهایی فصل ۲۰۱۷ از پرسپولیسی‌ها خواستند ابتدا به فکر گرفتن انتقام تیم خودشان باشند چرا که استقلال در سال‌های اخیر مقابل الهلال به برتری رسیده است. آبی‌ها پیش از این هم با استفاده از نام عمر خریبین که در آن فصل مجموعا ۵ گل وارد دروازه پرسپولیس کرد برای رقیب خود کری خوانده‌اند. در طرف مقابل هم پس از گلزنی‌ بافتیمبی گومیس این پرسپولیسی‌ها بودند که مهاجم الهلال را به رخ استقلالی‌ها کشیدند.

این مدل کری‌خوانی در چند سال اخیر بسیار باب شده و دیگر مانند گذشته نیست که هواداران استقلال و پرسپولیس موقع بازی‌های بین‌المللی تیم رقیب به دنبال برد نماینده ایران باشند. آن‌ها اکنون شکست رقیب خود در آسیا را جشن می‌گیرند و از آن برای کری خواندن استفاده می‌کنند. در فوتبال اروپا هم مشابه این شرایط وجود دارد و اینگونه نیست که طرفداران آرسنال زمان بازی‌های چلسی در لیگ قهرمانان طرفداران تیم همشهری باشند. حتی در فوتبال عربستان هم کری‌خوانی زیادی بین هواداران تیم‌های مختلف وجود دارد.

سال گذشته پس از شکست النصر عربستان مقابل پرسپولیس، طرفداران الهلال حسابی از خجالت النصری‌ها درآمدند و از شکست تیم باشگاهی کشورشان خوش‌حال بودند. این درحالی است که در این سال‌های خیلی‌ها تلاش کردند فرهنگ حمایت از رقیب در مسابقات خارجی را جا بیاندازند ولی گذر زمان نشان داده اصلا در این راه موفق نبوده‌اند. چندی پیش یکی از کانال‌های تلگرامی پرمخاطب یک نظرسنجی با همین موضوع قرار داد که ۱۲۰۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند و ۸۶ درصد آرزوی شکست رقیب خود در آسیا را داشتند.

در گذشته فضا به شکل دیگری بود. مثلا علی پروین برای بازی‌های آسیایی استقلال به ورزشگاه می‌رفت و پیشکسوتان استقلالی هم برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کردند. در این سال‌ها اما افزایش رقابت بین دو تیم و همه‌گیر شدن فضای مجازی ماجرا را تغییر داده است.

با این وجود هنوز هم کسانی هستند که به تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا به چشم تیم ملی نگاه می‌کنند و آرزوی بردش را دارند. استدلال آن‌ها هم این است که آن تیم پسوند ایران را یدک می‌کشد و هر نتیجه‌ای بگیرد به نام فوتبال ایران تمام خواهد شد. طرف مقابل اما معتقد است اگر تیم رقیب در آسیا به موفقیت برسد، هوادارانش به واسطه همان موفقیت برایشان کری خواهد خواند و به همین دلیل هرگز آرزوی برد رقیب را ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پائولو

      به نظر من فرهنگ بدیه
      حتی اگه در اروپا هم این فرهنگ وجود داره
      قرار نیس چون در اروپا باب شده دیگه یه فرهنگ خوبه
      البته کری خوبه
      ولی اینکه باخت هموطنت برات خوشحالی داشته باشه بده
      با افتخار پرسپولیسی ام

    • پسر پرسپولیسی

      از اولونگا چه خبر؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازکیسه چه خبرخخههههه

      • بدون نام

        از عمر خربین چه خبر ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج