جاباما
۱۱۵۵۳۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طارمی پنالتی خراب نمی‌کند، عابدزاده گل نمی‌خورد

لژیونر‌های ایرانی شاغل در فوتبال اروپا، یکشنبه خوبی را سپری کردند و با گلزنی و درخشش در ترکیب تیم‌های خود توانستند امتیازات حساسی را به حساب تیم‌های خود واریز کنند.

فرهیختگان: لژیونرهای ایرانی شاغل در فوتبال اروپا، یکشنبه خوبی را سپری کردند و با گلزنی و درخشش در ترکیب تیم‌های خود توانستند امتیازات حساسی را به حساب تیم‌های خود واریز کنند. مهدی طارمی در پورتو دو گل زد و پس از مدت‌ها توانست عملکرد خوبی در فصل گذشته را تکرار کند. کریم انصاری‌فرد هم که به‌عنوان بازیکن جانشین در ترکیب آاک آتن قرار گرفت اگرچه یکی از سه گل تیمش را زد اما درنهایت نتیجه‌ای بهتر از تساوی عاید این تیم نشد.

اللهیار صیادمنش هم همچنان در فوتبال اوکراین نمایش چشم‌نوازی دارد و این هفته هم یکی از سه گل تیمش را در لیگ این کشور به ثمر رساند تا ۳ امتیاز دیگر به حساب زوریا واریز شود. در لالیگای ۲ نیز داستان تکراری کلین‌شیت‌های امیر عابدزاده و برد پونفرادینا دوباره اتفاق افتاد تا این تیم ثابت کند موفقیت‌های هفته‌های گذشته اتفاقی نبوده و آنها می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل و صعود به لالیگا باشند.

در هلند نیز علیرضا جهانبخش و یارانش در دیداری حساس، نتیجه‌ای دور از تصور برابر آیندهوون کسب کردند و این تیم را در زمینش با ۴ گل شکست دادند. جهانبخش اگرچه در این مسابقه تاثیر مستقیمی روی گل‌های تیمش نداشت اما نمایش خوبی ارائه کرد و حتی در یک صحنه نیز مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

طارمی پنالتی خراب نمی‌کند، عابدزاده گل نمی‌خورد

رکورد جالب طارمی

پورتو در هفته ششم رقابت‌های لیگ پرتغال در خانه میزبان پورتیموننزه بود و در پایان حریف را با 5 گل بدرقه کرد. مهدی طارمی که در دیدارهای گذشته تیمش در این فصل یک بار توانسته بود برای پورتو گلزنی کند در نیمه نخست این مسابقه به کمک تیمش آمد و پنالتی‌ای که خودش گرفته بود را تبدیل به گل کرد تا شاگردان کونسیسائو در این بازی پیش بیفتند. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید اما در نیمه دوم با درخشش فابیو ویه‌را که سه پاس گل داد ۴ بار دیگر دروازه حریف را باز کرد که یکی از گل‌ها را باز هم طارمی به ثمر رساند. پورتو با این برد 14 امتیازی شد و در رده سوم جدول لیگ قرار گرفت.

روزنامه «اوجوگو» پرتغال با اشاره به رکورد عالی طارمی که توانسته در لیگ پرتغال تاکنون صددرصد پنالتی‌هایی که زده را به گل تبدیل کند، نوشت: «مهاجم ایرانی پورتو رکوردی جالب را در اختیار دارد و همه پنالتی‌هایش را تاکنون گل کرده است. او در دیدار برابر پورتیموننزه هم پس از خطایی که در محوطه جریمه حریف گرفت داور را مجبور کرد نقطه پنالتی را نشان دهد. این چهاردهمین باری بود که او با لباس ریوآوه و پورتو موفق شده در لیگ پرتغال پنالتی بگیرد و جالب اینکه هر زمان که پشت ضربه پنالتی ایستاده توانسته آن را به گل تبدیل کند و تاکنون در این کار ناکام نبوده است. طارمی در زمان حضورش در پرتغال 11 پنالتی زده که 7 مورد آن با لباس ریوآوه و 4 بار نیز در ترکیب پورتو چنین کاری را انجام داده و جالب اینکه همواره موفق شده توپ خود را به گل تبدیل کند. این مهاجم ۲۹ ساله ایرانی که دومین فصل حضورش در پرتغال را سپری می‌کند امسال در هفت مسابقه این تیم سه گل زده و البته فصل پیش با ۲۳ گل در ۴۸ مسابقه یکی از بهترین‌های تیمش بود.»

این روزنامه همچنین با اشاره به صحبت‌های طارمی پس از این دیدار این‌طور می‌نویسد: «مهاجم ایرانی اگرچه دوبار در این مسابقه گلزنی کرد اما هنوز هم بابت اتفاقاتی که در مادرید برای او افتاد ناراحت است و همچنان درمورد گل مردود در برابر اتلتیکومادرید صحبت می‌کند.» او درباره بازی این هفته پورتو گفت: «این پورتو واقعی است و ما دوست داریم همیشه همین‌گونه باشیم. در طول هفته تمرین می‌کنیم تا چنین نمایشی را ارائه دهیم. همه بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و من هم به این گل‌ها نیاز داشتم و امیدوارم در بازی‌های آینده نمایش بهتری ارائه کنم.»‌

او همچنین درباره دیدار نخست تیمش در لیگ قهرمانان اروپا گفت: «من فکر می‌کنم گلم در مادرید به اشتباه مردود شد؛ چراکه پیش از آن روی من خطا اتفاق افتاد. اگر قرار بود آن را نپذیرند حداقل باید اعلام پنالتی می‌کردند. آن بازی اعتمادبه‌نفس بازیکنان ما را بالا برد و حالا در شرایط بهتر قرار داریم.» طارمی در ادامه درمورد بهترین بازیکن زمین نیز اینچنین گفت: «به نظر من فابیو ویه‌را بهترین نمایش را در این مسابقه داشت. او بازیکن بسیار توانا و آینده‌داری است و در این مسابقه هم توانست سه پاس گل بدهد و نشان داد چقدر بازیکن خوبی است. البته این همه توانایی او نبود. فابیو همیشه در حملات نقش فعالی دارد و تلاش می‌کند تا بهترین عملکرد خود را در زمین ارائه کند.»

سایت گل‌پوینت نیز در امتیازدهی خود به بازیکنان پورتو در این مسابقه لوئیس دیاز که همانند طارمی دو گل زده را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کرده و طارمی با 8.1 امتیاز تنها 0.1 از هم‌تیمی‌اش کمتر امتیاز به دست آورده است و البته فابیو ویه‌را نمره 6.9 را به دست آورده است. این سایت درباره بهترین بازیکن زمین نوشته است: «طارمی، دیاز و فابیو ستاره‌های پورتو در این دیدار بودند و نقش مهمی در این برد پرگل ایفا کردند. برای انتخاب بهترین بازیکن زمین اما دوئل اصلی بین طارمی و دیاز بود که درنهایت این عنوان با اختلاف کمی به ستاره کلمبیایی پورتو رسید. طارمی هم از نظر آماری عملکرد بسیار خوبی داشت. او مثل دیاز دو گل زد و 4 شوت به دروازه حریف داشت و 9 بار نیز در محوطه‌جریمه حریف صاحب توپ شد. 6 پاس ارزشمند کلیدی، 3 دریبل موفق و موفقیت در 3 نبرد هوایی دیگر آمارهای خوب او محسوب می‌شوند.»

درخشش دوباره اللهیار

دیگر ستاره یکشنبه‌شب ایرانی در فوتبال اروپا صیادمنش بود که پس از تابستانی پرشایعه فعلا در زوریا مانده تا همچنان به درخشش در لیگ اوکراین ادامه دهد. این مهاجم جوان ایرانی در پنجره نقل‌وانتقالات مورد توجه تیم‌های زیادی قرار داشت اما درنهایت از زوریا جدا نشد. او و تیمش در هفته هشتم رقابت‌های لیگ اوکراین میزبان چورنومورتس اودسا بودند که در پایان با سه گل این حریف را شکست دادند. صیادمنش در این دیدار نیمکت‌نشین بود و از دقیقه 67 راهی زمین شد. او در دقیقه 88 موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر رسانده و در این برد تاثیرگذار باشد. شهاب زاهدی که هفته گذشته دچار مصدومیت شد و در دیدار تیمش برابر بودو گلیمت نروژ نیز به همراه زوریا سفر نکرده بود، در مسابقه این هفته تیمش نیز غایب بود و در فهرست زوریا قرار نداشت.

سایت «90min » درباره این دیدار و عملکرد خوب صیادمنش می‌نویسد: «در هفته هشتم لیگ اوکراین باز هم شاهد نمایشی موفق از مهاجم ایرانی زوریا بودیم و صیادمنش توانست یک گل دیگر به نام خود به ثبت برساند. این مهاجم ایرانی که سابقه بازی در تیم‌های ملی کشورش را دارد پس از انتقال از فنرباغچه به اوکراین توانست بیش از قبل توانایی‌هایش را به رخ بکشد و حالا در این فصل هم توانسته نمایش خوب سال قبل خود را ادامه دهد. صیادمنش در فصل جدید تاکنون 10 بازی با لباس تیمش برگزار کرده که حاصل آن سه گل و یک پاس گل بوده است. این روند خوب برای مهاجم 20ساله باعث شد تا به‌زودی مشتریان بیشتری پیدا کند و احتمالا فصل بعد او را در تیم‌های بهتری خواهیم دید.»

سایت «اوکرین‌فرم» نیز با اشاره به برد زوریا چنین نوشته است: «زوریا پس از ناکامی در گام نخست در لیگ کنفرانس اروپا انتقام شکست برابر حریف نروژی را در لیگ گرفت و میهمانش را با سه گل شکست داد. آنها به خوبی بر بازی مسلط بودند و برد قابل‌انتظاری را کسب کردند. گل سوم این تیم را نیز صیادمنش به ثمر رساند که در مدت کوتاه حضورش در زمین عملکرد خوبی ارائه کرد. زوریا با این برد 14 امتیازی شد و در رتبه هفتم جدول لیگ قرار گرفت.»

زوریا اگرچه نتوانسته هنوز عملکرد خوبش در فصل گذشته را تکرار کند اما امیدوار است در ادامه فصل جایگاه بهتری در جدول کسب کرده و دوباره سهمیه رقابت‌های اروپایی را به دست آورد.

برد خوب یاران علی جهان

در لیگ هلند فاینورد که میهمان آیندهوون بود و به نظر می‌رسید شاید به یک امتیاز این مسابقه نیز راضی باشد درنهایت با نتیجه 4 بر صفر میزبانش را مغلوب کرد. علیرضا جهانبخش در این مسابقه 83 دقیقه در زمین حضور داشت و عملکرد قابل‌قبولی ارائه کرد. در این دیدار اکثر بازیکنان فاینورد نمره بسیار خوبی از سایت هواسکورد دریافت کردند و جهانبخش نیز اگرچه از این سایت معتبر نمره 7.1 را دریافت کرد اما بین برترین‌های تیمش جایی نداشت. با این حال فاینورد که شروع خوبی در این فصل داشته با یک بازی کمتر در رتبه پنجم قرار دارد و این تیم امیدواری زیادی دارد تا در کورس قهرمانی درکنار آژاکس و آیندهوون قرار گیرد. البته با توجه به عملکرد عالی آژاکس در شروع فصل یاران جهانبخش کار سختی برای رقابت با این تیم آماده در طول فصل دارند اما رسانه‌های هلندی معتقدند این تیم با کمک جهانبخش که سابقه بازی در لیگ انگلیس را دارد و در فوتبال هلند نیز پیش از این حتی به مقام آقای گلی هم رسیده است می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

شب پرحاشیه برای آاک

در یونان نیز آاک آتن شب پرحادثه‌ای را سپری کرد و درحالی که به نظر می‌رسید می‌تواند 3 امتیاز را از زمین اوفی کرت به خانه ببرد اما اشتباهات خط دفاعی این تیم در اواخر مسابقه سبب شد بازی با تساوی 3-3 خاتمه یابد. ولادین میلویویچ، سرمربی آاک در این دیدار کریم انصاری‌فرد را نیمکت‌نشین کرده بود و سرخیو آرائوخو را در خط حمله به مهاجم ایرانی‌اش ترجیح داده بود. با این حال احسان حاج‌صفی در این دیدار از هفته دوم لیگ یونان 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. سایت «ان‌اسپورت» یونان در گزارشی از این دیدار آورده است: «اخراج لوی گارسیا در نیمه نخست کار را برای آاک سخت کرد اما آنها تا دقیقه 64، 3 بر صفر از میزبان پیش بودند و به نظر نمی‌رسید حریف بتواند کاری انجام دهد. میلویوویچ در نیمه دوم انصاری‌فرد را به زمین فرستاد و این مهاجم ایرانی تنها 2 دقیقه بعد گل سوم تیمش را زد تا نشان دهد آمادگی خوبی دارد. از دقیقه 78 اما گلزنی‌های اوفی آغاز شد و این تیم توانست هر سه گل خورده را در دیداری عجیب جبران کند و بازی را به تساوی بکشاند. هواداران آاک به‌شدت از قضاوت این مسابقه ناراحت بودند و اعتقاد داشتند داور با اشتباهاتش در این دیدار باعث شد این برد راحت برای آاک از دست برود و آنها درنهایت به یک امتیاز برسند.»

سایت «sdna» نیز درباره این دیدار پرحاشیه نوشته است: «اگرچه پس از گل انصاری‌فرد همه‌چیز به سود آاک بود اما میزبان ناگهان در چند دقیقه همه‌چیز را به سود خود تغییر داد و باعث شد بازی به تساوی کشانده شود.» مهاجم ایرانی آاک پس از این دیدار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «این نتیجه‌ای نبود که از این بازی انتظار داشتیم اما حالا باید ریکاوری کرده و برای بازی روز چهارشنبه آماده شویم.» مسلما برای آاک که تا دقیقه 78 با سه گل از حریف پیش بود، این نتیجه اصلا قابل‌قبول نیست اما شاید یکی از نکات مثبت این دیدار گل زیبایی بود که این مهاجم ایرانی بلافاصله پس از ورودش به زمین به ثمر رساند و بار دیگر توانایی‌هایش را نشان داد.

آاک به‌شدت از عملکرد داور این دیدار ناراضی بود. آنها اعتقاد داشتند اخراج لوی گارسیا بسیار سختگیرانه بود و همچنین بازیکن حریف بابت ضربه‌ای که به‌صورت حاج‌صفی زد هم باید کارت قرمز دریافت می‌کرد اما داور و داوران VAR از این کار چشم‌پوشی کردند تا درنهایت این نتیجه رقم بخورد. این تیم فرداشب در خانه میزبان لامیا است اما پس از آن دو مسابقه حساس و مهم را برابر پائوک و پاناتینایکوس پیش‌رو خواهد داشت که می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت این تیم در ادامه فصل داشته باشد.

امیر گل‌بخور نیست

در لالیگای 2 و جایی‌که امیر عابدزاده توانسته خیلی زود نامش را به‌عنوان گلری موفق و تاثیرگذار مطرح کند پونفرادینا در حضور این دروازه‌بان ایرانی نتیجه‌ درخشان دیگری را کسب کرد و این‌بار با 4 گل مالاگا را مغلوب کرد. عابدزاده در چهارمین حضورش در ترکیب این تیم بازهم توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و رکوردی جالب را در این زمینه به ثبت رسانده است.

سایت «ویوا مالاگا» درباره این دیدار و شکست این تیم نامدار نوشته است: «مالاگا انتظار نداشت در دسته دوم لالیگا چنین شکستی را متحمل شود اما آنها 4 بار برابر پونفرادینا دروازه خود را بازشده دیدند و حملات این تیم نیز درنهایت راه به جایی نبرد و در چند صحنه نیز گلر حریف مانع بازشدن دروازه تیمش شد. درنهایت این تیم با عملکرد بسیار خوبی که در این مسابقه ارائه کرد توانست برد ارزشمندی را کسب کند و به ادامه لیگ امیدوارتر شود.»

پونفرادینا تاکنون در لالیگای 2 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و تا پایان هفته ششم با کسب 15 امتیاز درصدر جدول رقابت‌ها قرار دارد. این تیم در 5 بازی عابدزاده را درون دروازه خود داشت که در تمامی آنها توانسته بدون گل‌ خورده به برتری برسد تنها در دیدار برابر تنه‌ریف که این گلر 29 ساله را به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی ایران در اختیار نداشت با دو گل شکست خورد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عابدزاده نقشی بسیار مهم و تعیین‌کننده در باشگاه جدیدش دارد و پونفرادینا با کمک او می‌تواند امیدوار به موفقیت در این فصل و حتی شاید رسیدن به سطح اول فوتبال اسپانیا و بازی در لالیگا باشد.

یاران عابدزاده شنبه آینده در دیداری مهم به مصاف لاس‌پالماس خواهند رفت که اگرچه شروع خوبی در این فصل نداشته اما از تیم‌های شناخته‌شده و مدعی فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج