جاباما
۱۱۵۶۶۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لاتزیو – رم؛ جنگ گلادیاتور‌ها با رهبران متفاوت

در هفته ششم سری A ایتالیا، لاتزیو و رم در دربی دلاکاپیتاله با سرمربیانی متفاوت به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۱۹:۳۰ از هفته ششم سری A ایتالیا، در ورزشگاه المپیکوی شهر رم در حالی دربی دلاکاپیتاله برگزار خواهد شد که پس از یک فصل نبرد لاتزیو و رم تماشاگر خواهد داشت.

لاتزیو؛ با دربی برگرد

یک مربی باتجربه استخدام شد که حداقل دوران خوبی که با سیمونه اینزاگی داشتند را ادامه دهند. لاتزیو با مائوریتسیو ساری خوب شروع کرد و ۹ گل در ۲ بازی زد، اما کسب تنها ۲ امتیاز در ۳ بازی اخیر آن‌ها را تا رده هفتم پایین برده. با توجه به این که مدت زیادی از فصل نگذشته، اختلاف با بالای جدول قابل جبران است. لاتزیو می‌تواند در دربی یک میان‌بر بزند و وارد رقابت با بزرگان شود. ساری برای نخستین مرتبه در این بازی بزرگ روی نیمکت عقاب‌ها می‌نشیند و دوست ندارد نتیجه‌ای بگیرد که وجهه‌اش بین هواداران لاتزیو کم شود. بعد از روزهای تلخ یوونتوس و جدایی با وجود قهرمانی، ساری انگیزه زیادی برای اثبات خودش در فوتبال ایتالیا دارد. نتیجه خوب گرفتن بازی‌های بزرگ می‌تواند او را به مقصودش نزدیک‌تر کند.

رم؛ هیجان خاص

ژوزه مورینیو آمد و با خودش هیجان را به رم آورد. فعلاً که به نظر می‌رسد آقای‌خاص با بازگشت به سری A تصمیم خوبی گرفته، چرا که تیمی جذاب ساخته و با ۱۲ امتیاز در ۵ هفته عملکرد خوبی داشته. مورینیو می‌داند سال‌ها دوری از کورس قهرمانی و جام نگرفتنِ رم صبر هواداران را کم کرده و آن‌ها شکوه و قهرمانی می‌خواهند. جمله کلیشه‌ای «دربی را ببر و قهرمانی مهم نیست» را هم نمی‌تواند سرمشق کارش در این نبرد بزرگ کند. اگرچه پیروزی در دلاکاپیتاله می‌تواند روحیه دوچندانی به مورینیو و شاگردانش بدهد، اما هدف آن‌ها چیز دیگری است. مورینیو همیشه نشان داده در این نبردهای بزرگ چه هیجانی دارد و حواشی او در ال‌کلاسیکو همیشه در یادها مانده. حالا اولین حضورش در دربی دلاکاپیتاله فوق‌العاده خاص و جالب خواهد بود.

آخرین جدال

در دیدار برگشت فصل قبل سری A ایتالیا، رم با ۲ گل لاتزیو را شکست داد. مخیتاریان و پدرو برای جالوروسی گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۹۲) در ۱۹۲ دربی رسمی و غیررسمی دلاکاپیتاله، ۷۲ بازی را رم برده و ۵۴ بازی به سود لاتزیو تمام شده. ۶۶ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۶) عدد ۱۷۶ مقابل دیدارهای رسمی دو تیم به چشم می‌خورد. رم در ۶۶ بازی پیروز شده و لاتزیو ۴۷ بازی را به سود خودش تمام کرده. ۶۳ بازی هم مساوی شده است.
۱۵۴) در تاریخ سری A ایتالیا هم رم و لاتزیو ۱۵۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که رم باز هم در این آمار برتر است. ۵۵ بازی به سود جالوروسی تمام شده ۳۹ بازی را بیانکوچلستی برده. ۶۰ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۱) در ۱۱ دربی دلاکاپیتاله اخیر در تمامی رقابت‌ها، هر تیم ۴ بازی را برده و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۵) در ۵ دربی آخری که لاتزیو به‌عنوان میزبان وارد میدان شده بازنده نبوده. بیانکوچلستی در این ۵ دیدار ۳ برد و ۲ تساوی داشته.
۴۳) از دسامبر ۲۰۲۰ به بعد لاتزیو در خانه خودش در سری A شکست نخورده. این تیم در بعد از شکست خانگی مقابل ورونا در ۱۵ دیدار (۱۳ برد و ۲ تساوی) بازنده نبوده.
۱۱) برترین گلزن تاریخ دربی دلاکاپیتاله فرانچسکو توتی و دینو داکاستا ستاره‌های پیشین رم هستند که هرکدام ۱۱ گل زده‌اند.
۳) ژوزه مورینیو و مائوریتسیو ساری که هردو اولین دربی خودشان را تجربه خواهند کرد، روی‌هم رفته ۳ مرتبه اسکودتو برده‌اند. مورینیو ۲ قهرمانی با اینتر دارد و ساری هم با یوونتوس یک مرتبه قهرمان شده.

مصدومان و محرومان

ماتیا زاکانی تنها مصدوم لاتزیو برای این بازی است. لورنتسو پلگرینی که در دیدار قبلی مقابل اودینزه اخراج شد نمی‌تواند رم را همراهی کند. لئوناردو اسپیناتسولا هم که در یورو ۲۰۲۰ مصدوم شد، حالا حالاها دور از میادین خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

لاتزیو: رینا، ماروشیچ، فلیپه، آچربی، هیسای، میلینکوویچ ساویچ، لیوا، آلبرتو، اندرسون، پدرو و ایموبیله
رم: پاتریسیو، کارسدورپ، مانچینی، ایبانیس، کالافیوری، کریستانته، وِرِتو، زانیولو، مخیتاریان، الشعراوی و آبراهام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج